Jump to content

Jollekran, tips til hvor man kan få tak i dette?

Verrie

Recommended Posts

Jeg leter etter leverandører av jollekraner. Dette skal være av typen som monteres på tak av båt, for å heise opp jolle fra vannflate.

Jeg har sålangt sett noen brukte, da ment for kaibruk.

Jeg er interessert i nytt såvel som brukt.

Noen som har tips om leverandører, alternativt private som har slike for salg ?

(er der noen som har vært på skipsopphugging i Danmark og sett om disse har ? /jeg har mistet lenken til verftet-noen som har denne liggende?)

• 2 uker senere...

Takk for linker så langt.

Jeg har sendt mailer til USA i håp om å finne akseptable kraner der.

Men her på berget sliter jeg med å finne kraner, og har derfor tenkt på de båtene som selges på markedet her. Stemmer det at Fairline har jollekran på noen av modellene dems ? Isåfall, er det noen som vet om det går an å kjøpe slike kraner gjennom disse importørene ??

Roaldbj, har swift slike kraner i utstyrssortimentet sitt? Har du isåfall lenke hvor jeg kan henvende meg her i Norge ? Googling på nettet angående Benetau Swift fører meg til en importørside som heter bemenor men der var jammen ikke mye info å hente ????? (lenken dit her hentet herfra. )

Andre tips til hvor jeg kan henvende meg ?

• 2 uker senere...
Har du sett denne på ebay ?

For meg ser det ut til at denne ikke har tau/wire for å heise opp jollen, men rent stativ. Da blir nok ikke denne aktuell.

Men jeg har funnet en annen sak, nemlig denne.

Hva tror dere, har denne noe for seg? Jeg er mildt sagt elendig mht engelsk og tekniske spec. Håper derfor å hjelp fra dere medlemmer til vurdering.

Jeg må innrømme jeg aldri har opprettet konto på ebay, men kanskje jeg må vurdere dette nå ?

For meg ser det ut til at denne ikke har tau/wire for å heise opp jollen, men rent stativ. Da blir nok ikke denne aktuell.

Men jeg har funnet en annen sak, nemlig denne.

Hva tror dere, har denne noe for seg? Jeg er mildt sagt elendig mht engelsk og tekniske spec. Håper derfor å hjelp fra dere medlemmer til vurdering.

Jeg må innrømme jeg aldri har opprettet konto på ebay, men kanskje jeg må vurdere dette nå ?

Denne er jo oppe i 12 tusen kroner og det er over 4 dager igjen på bud runden + frakt da blir den voldsomt dyr. Tror jeg det kan være lønsomt og og høre med noen som lager en til deg...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...