Saphir Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hei upperknott! Jeg kan godt ta noen bilder og eventuelt mål av mine benker m.m på min båt. På min Hansvik er hele den fremste benken et stort flyte skott. Arvid_A Postet idag 17:48 Sitat: (Saphir @ 05.10.07 13:26) Spørsmål til Arvid_A: Jeg tenkte også å bruke et av disse skapene under førerstolene til "Porta Potti", men såvidt jeg kan finne ut er selve døråpningen for liten til å få dette inn (sjekket målene på den minste "Porta Potti" de har på Maritim, og den er litt for stor). Kuttet du av sidene, for å lage åpningen større?. På min båt var det originalt bare luke i toppen på stuerommet under setet, dvs setet måtte vippes opp/frem for å få tilgang til innholdet i rommet. Jeg sagde derfor ut "døråpning" på siden, som passet til Porta Potti'en, og monterte ei tredør der. Da var det jo en litt annen løsning enn på min båt. Da blir nok alternativet for meg å sage ut en større døråpning, og etterpå sette på en tredør. Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hei Beertrip! Skal sjekke i morgen. Da skal jeg opp der en tur. Men de hadde i hvertfall orginale Mercury turtellere enten i blå eller rød tror det var rundt 400 kroner de skulle ha for de. + event. kabler. Hva mener du med varsellamper, skal de være utenom turtelleren og hva skal de varsle? Her er et bilde av den ene varianten de hadde: Mvh Saphir Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Med det mener jeg oljetrykk og temperatur. Mener jeg har vært bort i slike for lenge siden, men den alsen... Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Hei! Tror ikke jeg så noen som hadde lys innbygget i hvertfall, jeg kan sjekke om de har noen ledningsnett for dette med lamper. På min motor er det akustisk varsel for temperatur og oljenivå, det er det sikkert på din også Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 5.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2007 Den der hade jeg tatt med kleppen.. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Hei!Tror ikke jeg så noen som hadde lys innbygget i hvertfall, jeg kan sjekke om de har noen ledningsnett for dette med lamper. På min motor er det akustisk varsel for temperatur og oljenivå, det er det sikkert på din også Hei Disse med flere lys +++ er utrolig mye mer kostbare enn den enkle, det var derfor jeg lurte på om det fantes noen rimelige der du bor. Det er nok akustisk varsler på min og, men kunne egentlig tenkt meg målere for å ha dette under kontroll hele tiden. Var akkurat ute å kjørte min 4hk hjelpemotor i ferskvann, samt smurte opp, sprayet inn lagringsolje,samt byttet gearolje. Hadde litt problem med at kjølevannsstrålen tettet seg igjen, men jeg brukte bare en tykk nylontråd (fiskesene) for å stake opp. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Hallo beertrip! Jeg kjøpte en Mercury turteller, trimindikator, sensor og ledningsnett til min båt i dag. For dette betalte jeg ca 1100 kroner, synest ikke det var ille. Bare turtelleren koster egentlig 1700 kroner. På ledningsnettet jeg kjøpte var det med et koblingsskjema, som viste hvordan man kunne kobble en akustisk varsler til på instrumentbordet. De hadde ingen turtellere av typen du beskriver, men det burde kanskje gå ann å koble til instrumenter istedenfor den akustiske varsleren, men da må man gjerne ha et kobblingsskjema/lednings diagram for motoren. Fin 4 HK du har, bruker du den som dorgemotor? Hvor fikk du tak i den blå tønnen, passer den til 50 hesteren også? Sitér dette innlegget Link to post
upperknott Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 (redigert) Hei Saphir! Kjempeflott! Jeg skal lage noen skisser med de målene jeg trenger og legge de ut her, eller er noen måte jeg kan sende direkte til deg? Redigert 6.Oktober.2007 av upperknott (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Hei Saphir!Kjempeflott! Jeg skal lage noen skisser med de målene jeg trenger og legge de ut her, eller er noen måte jeg kan sende direkte til deg? Ja det er det samme om du legger det ut her eller sender en IM. Jeg har sikkert de fleste målene du trenger allerede. mvh Sphir Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Hallo beertrip!Jeg kjøpte en Mercury turteller, trimindikator, sensor og ledningsnett til min båt i dag. For dette betalte jeg ca 1100 kroner, Det var rimelig for alt dette. Vurderer å koble til flere instrumenter, men da må jeg ha et annet ledningsnett. Har du mulighet å kopiere å sende eller legge ut dette koblingsskjemaet? Den 4hken fikk jeg faktisk med båten. Dette er en mercury,og jeg hadde faktisk en helt ny mariner som var prikk lik denne. Solgte marineren da jeg synes det er kjekt med to motorer av samme merket. 4hk en brukes som dorgemotor og som reservemotor (help me i land motor ) Den blå tønnen fant jeg faktisk i fjærsteinene, men den passer nok ikke stormotorer. Den 50hken jeg har er en motor med extra kraftig gearhus og dette er STORT i forhold til en 50hk. Er på utkikk etter en liten dunk for å kjøre motoren i . De blå tønnene som er litt større enn den på bildet passer heller ikke. Lurer på om jeg får tak i en slik liten kontainer som de sender frosenvarer i. Denne tror jeg har passet perfekt for ferskvannskjøring. Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
upperknott Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 (redigert) Hei igjen! Jeg har sendt skisser direkte til deg...(har prøvd ihvertfall) Redigert 6.Oktober.2007 av upperknott (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Det var rimelig for alt dette. Vurderer å koble til flere instrumenter, men da må jeg ha et annet ledningsnett.Har du mulighet å kopiere å sende eller legge ut dette koblingsskjemaet? Jeg kan ta noen bilder av skjemaene som fulgte med så kan du se på de. Ikke dumt med dorgemotor, enig i at det så pent ut med en liten og en stor Mercury på hekken Jeg er også på jakt etter en tønne for ferskvannskjøring. Jeg hørte noe om at enkelte bensinstasjoner får såpe til vaskeanlegg i store plast tønner, tenkte jeg skulle sjekke ut det. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 (redigert) Hvis du bor i nærheten av noen bønder (som bruker syre) så kan det hende de har noen fine plasttanker på 3-400 liter som kan brukes Mvh Beertrip Redigert 6.Oktober.2007 av beertrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Ja det kan jo være verdt å sjekke det, selv om det ikke er flust av bønder her på mine kanter. Jeg får sjekke litt. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Ser på løsningen din jonol, den så litt interessant ut, kan du ta noen flere bilder av selve innfestingen/hengslesystemet på den? Båten ble solgt fo 3 år siden så jeg får desverre ikke tatt flere bilder. Det hele er imidlertid svært enkelt. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Saphir Svart 7.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 Har du mulighet å kopiere å sende eller legge ut dette koblingsskjemaet? Hei ! Jeg har tatt noen bilder av kobblingsskjemaet som fulgte med ledningsnettet jeg kjøpte, du kan se på dette om det er noe du kan bruke også. Mvh Saphir Side1 Side2 Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 TAKKER Saphir Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
upperknott Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hei Saphire! Her er noen resultater av målene du tok til meg.... tok sin tid da men no begynner det å ligne noe.. Først utgangspunktet: En stk form til styrekonsoll: Så en ble det byttet litt dørk bak og fra midten og frem da denne var gåen... Skar ut sidetanker fra der benkene skal begynne og frem.. Satt inn fremre benk som også er flytetank... Plastret flytetankene på siden tette før jeg satte inn benkene. Valgte å beholde desse videre bakover da de er praktiske ved ombordstigning, og til å legge fra seg ting og tang (fiskestang) når man fisker. Dessuten så er det jo flytetanker Så var det sidebenkene sin tur og litt maling så ble det slik.... (Ble jo litt arbeid da men.....) Da var det på tide å få inn styrekonsoll med tilhørende bakplate. Valgte kirsebær, og samtidig også styrekonsoll i samme farge som innvendig båt.... ble ikke så verst...: Da nermer det seg sjøsetting..... men så er det nå snart midtsommers også... Beklager kvaliteten på bildene, men de er tatt med mobilkamera... skal ta med skikkelig kamera når skuten flyter.. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Pent jobbet Stå på Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 19.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hallo! Det var godt å at målene jeg tok ser ut til å stemme Du har virkelig gjort et imponerende stykke arbeid, resultatet ser meget bra ut. Legg gjerne inn flere bilder. Det er interessant å se hvordan det blir. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Hvordan går det med dette prosjektet da ?. Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
upperknott Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Båten ble sjøsatt rett etter jonsok i fjor, slik at jeg rakk halve sesongen. Ble ganske fornøyd med resultatet. Fikk en båt som har nesten samme innredning som en original 18 HT, men som har litt bedre "dekksplass" for fiskeri. Begynte årets sesong med sjøsetting for et par uker siden. Vurderer nå å bytte ut bråkebøtta av en påhengsmotor med en ny 50 hk 4 takt. Skal se om jeg finner noen bilder av ferdig "prosjekt" dersom det skulle være av interesse. Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Jada, det er alltid interresant å se hva andre finner på av løsninger. Slike tråder blir alltid lest. Redigert 25.Mai.2009 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.