Jump to content

Oljeskift på en suzuki DF140, når båten ligger på vannet?


frihågen

Recommended Posts

Er det mulig å skifte motorolje på en suzuki DF140, når båten ligger på vannet??

 

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Oljeskift ?.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Både ja og nei...

 

Ja; gjennom peilepinnen

Nei; det er ikke den rette måten.

 

Skal du tappe ut motorolje gjennom bunnpluggen som er på den ene siden av motoren, må båten opp.

 

AJ

Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly.

Link to post
Share on other sites

Har bare kjørt 15 timer siden skifte av motorolje/filter i sommer så skifter ikke olje/filter nå, men "mitt" verksted anbefalte at jeg allikevel skiftet girolje selv om også denne ble skiftet for 15 driftstimer siden! Motoren er en 90hk 4-takt Suzuki.

 

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Har bare kjørt 15 timer siden skifte av motorolje/filter i sommer så skifter ikke olje/filter nå, men "mitt" verksted anbefalte at jeg allikevel skiftet girolje selv om også denne ble skiftet for 15 driftstimer siden! Motoren er en 90hk 4-takt Suzuki.

:sailing:

Er virkelig motor/gear olje så dårlig fortiden????

Link to post
Share on other sites

Kan det virkelig vær nødvendig å skifte olje etter 15 timer ?? :eek: Kjøpte en helt ny firetakter i 2005. Har ikke byttet hverken motorolje eller gearolje enda. Har tappet av noe og sjekket både gear og motorolje. Etterfyllt med ny olje. Den gamle olje var helt ok. Garantien bryr jeg meg ikke om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...