haand Startet 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2007 Hei. Trenger hjelp til å finne et sted i Østlandsområdet for å kunne dokke en katamaran. Lengde=13m, bredde=6,5m. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Hei Sjå www.flerskrog.org for å lesa om ulike alternativ til å ta katamaranar på land. Om det må vera ein flytedokk, så trur eg du slit. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Jeg ser det ligger en katamaran motorbåt i havna i Storsand (vis - a - vis Drøbak). Kanskje de der har noe kjennskap til dokking av katamaraner. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 4.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2007 Hmmmm, har du noe kjennskap om det finnes noe slik - flytedokk til katamaraner? En link kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 6.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2007 Legger ved et bilde av båten som "haand" vil ha opp. Det er motorbåt, selvbygget. Sitér dette innlegget Link to post
haand Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Drar denne opp igjen. Hva med en slipp som tar opp sideveies? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Får jeg spørre hvorfor du må ha den på land? Hva er det du ikke kan gjøre på vannet? (Jeg har en spesiell baktanke hvorfor jeg spør...) Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Spørr hero marin på storsand, de har tatt opp langt større båter en dette. Men tørrsokk har de ikke, da må du nok kanskje på slippen i drammen Sitér dette innlegget Link to post
haand Svart 6.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Båten skal slipes og males. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Noen flere enn meg som har kommet på tanken at det måtte vel gå an å bare løfte det ene skroget ut av vannet vha luftfyllbart utstyr? For så å slipe og male og tørke på vannet og senere gjør det samme med det andre skroget? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2008 Eller en flåte (type flytebrygge) og ta det ene skoget i krana å løfte dette opp på denne. Må jo være stor nok oppdrift i flåten da. Da kan du jo rusle rundt å male og kose deg så mye du vil. Når jobben er gjort så løfter du ned igjen og tar det andre skroget. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 Bruker sideslipp til min katamaran, det funker bra,båten er 6,5 bred og 12 m lang,vekt ca 9 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
D5LA Svart 8.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2008 (redigert) Hei. Har selv vurdert muligheter for dette og har endt opp med følgende mulighet : Hansen & Arntsen Stathelle i Telemark. (Inn ved Langesund. ) Flytedokk, bredde 10/11 m. Lengde 30 m. Tonnasje 300 T. Ca. priser er 15.000,- + 500,- pr. døgn. Dvs. en uke 18.500,- Kan du foreta dokking i lavsesong / stille periode mener jeg de har redusert pris en god del. Du har her mulighet til å slå deg sammen med en båt til og dele utgiftene på 2. Annet alternativ for deg kan vere 90 T. mobilkran men da må du selg ordne areale for opptak / plasering. Er spent på hva du velger. Lykke til. MVH D5 Redigert 8.Februar.2008 av D5LA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
haand Svart 9.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Bruker sideslipp til min katamaran, det funker bra,båten er 6,5 bred og 12 m lang,vekt ca 9 tonn. Hei Catlina, kan jeg spørre om hvor denne slippen er? Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 9.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Her:http://www.treogbaat.no/slipp.htm. Måtte legge en liten flytebrygge på utsiden av sideslippen for å jobbe på utsiden av det ene skroget,men det var ikke noe problem. Flinke karer som driver slippen,eneste bakdelen er at den ligger på en holme så det er viktig å ha med seg alt du trenger for jobben.Det er riktignok en liten utstyrsbutikk der,men det er begrenset hva de har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.