Xerb Startet 5.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 5.Oktober.2007 (redigert) I går kom Nasjonalitetsbeviset for"S/Y LADY SIV" Det tok 8 mnd og få i orden alle formaliteter, så det er ikke bare bare å importere båt vist man skal ha den reg. i NOR spesielt vist båten har vert reg. i Italia og utsatt for falske papirer etc. og Italiensk byrokrati. Brann ombord i Spania. Storm, Stor sjø,motvind,nødhavn etc i middelhavet og kysten av Portugal til La Coruna. Må få rose damene som jeg har hatt med og gjort i NIS/NOR for å ivareta mine interesser ved import av båt ,da jeg heldigvis hadde skrevet i kontrakten at alle papirer skulle vere ihht.NOR for reg. av båten i NORSK ORDINÆRT SKIPSREGISTER. :nono: Siv & Sæbjørn Redigert 6.Oktober.2007 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Bilder, mann! Bilder! Mvh, Kjell ( Og gratulerer... ) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
bokvaale Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Norsk effektivitet... Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Norsk effektivitet... Nei Italiensk rot,forfalskning,etc Norsk byrokrati gjorde jobben sin. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Det hadde vært fint om du tok oss med på en billedlig tur ombord for det ser ut for å være en staslig skute. Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Bilder, mann! Bilder!Mvh, Kjell ( Og gratulerer... ) Her er noen bilder av båten håper de sier noe LA3939 Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Gratulerer med ny skute og måtte hell å lykke følge dere på alle hav . Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Nordåsen Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Flott båt, Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Bilder, mann! Bilder!Mvh, Kjell ( Og gratulerer... ) Vi vil ha fler Gratulerer med vel overstått. Nå får du vel bruk for lappen din nå da Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 5.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Vi vil ha fler Gratulerer med vel overstått.Nå får du vel bruk for lappen din nå da Ja vi får fullføre A no til vinteren så er vi klar for den store seilas men hjalp med D5L denne sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Nydelig skute gitt! Gratulerer med båt, og gjennomført NOR registrering. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Ja, det var et vakkert skip Gratulerer så mye. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Gratulerer! bra alt ordnet seg, litt av en skute :) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Jeg må bare føye meg til rekken av gratulanter. Dette er skroget til en meget velseilende båt. Skrogfargen kan neppe bli bedre, minner meg om en annen båt jeg har sett her på BP. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Til lykke med den nye skuten, hun er flott (når båten er så stor er det vel en "hun"?) Ser at hun ligger hos Dolvik Båtbyggeri, skal du ha gjort arbeid der eller er det mer tilfeldig? TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Blue_Dragon Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Det må man kalle en skikkelig skute. Gratulerer. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Kjempe skute, skikkelig fin. Gratulerer men flott skute. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Xerb Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Til lykke med den nye skuten, hun er flott (når båten er så stor er det vel en "hun"?) Ser at hun ligger hos Dolvik Båtbyggeri, skal du ha gjort arbeid der eller er det mer tilfeldig? TrondT Hun ligger der for etterarbeid etter brannen da dette arbeidet bare var midlertidig i Spania, det er desssverre ganske stor forskjell mellom Norge og Spania når det gjelder et fagarbeid etter brann. Jeg regner med at jeg har blitt henvist til et av Bergens topp verksteder av Gjensidige. Se på trearbeidet deres.: http://www.dolvik.no/ Sitér dette innlegget Link to post
Amfea Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Slit an'! Dette var litt av en skute. Hvor på Stord skal du ligge? Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
Xerb Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Slit an'! Dette var litt av en skute. Hvor på Stord skal du ligge? Hei Ser ut til at vi blir liggende i havna på Leirvik mulig på enden av flytebryggene eller fremfor blokkene alle de store båtene Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Jeg regner med at jeg har blitt henvist til et av Bergens topp verksteder av Gjensidige.Se på trearbeidet deres.: http://www.dolvik.no/ Har hatt båt liggende i Marikoven i mange år, og har sett myyye flott komme ut fra verkstedet deres Bare så synd at alt de lager ligger himmelhøyt over mine båtbudsjetter Så der er nok Lady Siv i de beste hender, har sett i andre sammenhenger at de har fått mye skryt for reparasjonsarbeid på de forskjelligste båter. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Allan E Svart 6.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 Stusset litt på master og rigging. Er det bom bare på aktre mest? Er dette en vanlig måte å rigge båter med litt størrelse på? Sitér dette innlegget Link to post
Xerb Svart 6.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2007 (redigert) Stusset litt på master og rigging. Er det bom bare på aktre mest? Er dette en vanlig måte å rigge båter med litt størrelse på? Ja på stagseil stagseilet er som en selslående fokke og fishermann som en genoa mellom mastene skal legge ut seiloppsettet på bilde. Redigert 6.Oktober.2007 av Xerb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.