Jump to content

St. Margaretha, vår nye båt i fremtiden


Verrie

Recommended Posts

Nydelig skip Perlen. Hadde denne litt i Finn-lista mi som en "hvis-atte-om-atte-Lottogevinst" :smiley:

Hvordan er muligheten for en omvisning når den omsider er i Grimstad?

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Belgarath, det er bare å komme innom. Hyggelig det. Vil tro skuta ligger i havn i Grimstad fra Desember.......

 

Fargekombinasjoner er spennende. Jeg skal vurdere dette videre, men rederinnen er rimelig bestemt på at hvit er det beste mht til utseende....

 

Vi får se.

 

Ellers har det i dag også skjedd noe positivt, og det er at vi er forespeilet kaiplass som jeg kan leve med. Jeg må jo innrømme at at jeg var noe spent på dette i og med at jeg trenger litt plass. Kaiplasser er ikke akkurat hyllevare så........

 

Ps : Gunga, skorstenen er allerede på taket (litt godt gjemt av radabøyle etc), men skal nok ikke ha såååå stor :smiley: Konen har nemlig bestemt at der skal kjøpes inn solsenger som skal forefinnes på Fly.....

Link to post
Share on other sites

Ps : Gunga, skorstenen er allerede på taket (litt godt gjemt av radabøyle etc), men skal nok ikke ha såååå stor :smiley: Konen har nemlig bestemt at der skal kjøpes inn solsenger som skal forefinnes på Fly.....

 

kommer du ha Taxfree-avd ombord......jag bare lurer :cool:

 

 

 

PS kjempekul att Walter er tilbaks........

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott skute!

 

Fargekombinasjoner er spennende. Jeg skal vurdere dette videre, men rederinnen er rimelig bestemt på at hvit er det beste mht til utseende....

...myye å vaske på, andre farger enn hvitt skjuler jo en del, feks alle "avrenningsstripene" fra spygatt ol. Bare en tanke....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

...Fargekombinasjoner er spennende.....

 

Gratulerer med ny Skute! Høsttreff på Ildverket om snaue 2 uker. Passer det med turen sydover?

 

Tokomp skipslakk er dyyrt. Min hvite trenger tre strøk for å dekke. De mørke fargene dekker med ett. Dette refererer til Star sine produkter. Velger du en mørk farge ruller du over begge skutesider med drøye to liter.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et fantastisk fartøy Skipper!!!!

Det skal bli enormt gøy å se denne båten fortøyd i skjærgården til neste sommer.

Mvh

Haber :flag:

'A Sailor's Joys Are as Simple as a Child's' - Bernard Moitessier

"Jag behöver inte ståhöjd när jag sover, och när jag är vaken seglar jag..." PeterK

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye med nytt skip Perlen, dette er en staslig skute? :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Ting tar tid.

 

Nimbuster, jeg skal nok overbevise om at jeg har stor munn :wink:

 

Vi overtar St. Margaretha til helgen. Da er omsider familien som har eid denne til nå flyttet ut. Dette har tatt noe tid, men eiendomsmarkedet i Oslo m/omegn er jo ikke akkurat bejublende bra.

 

Men nok om det. Jeg drar inn til helgen som sagt og gjør meg kjent med henne.

 

Første stopp blir Sandefjord, idet hun skal innom Framnes Maritime for litt arbeider som skal utføres der.

 

Dernest skal vi innom skipselektriker for å danne bilde av det elektriske mht til hva som skal gjøres, samt "friskmelde" dette.

 

Jeg har brukt tiden frem til nå med å undersøke mye rundt skuta, samt foreta diverse innkjøp til henne. Deriblant er ny/brukt livflåte innkjøpt, samt ny Rib m/motor etc. Dette fordi vi i fremtiden ønsker 2 joller med på tur. Der er også innkjøpt en del kameraer for montasje rundt omkring etc etc......

 

For å si det mildt, jeg gleder meg noe enormt å påbegynne arbeidet med å bringe henne til "fordums glans".

 

Giver, jeg tar kontakt vedrørende det vi pratet om .........

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, jeg er usikker på hvor lenge, men vil tippe et par dager.

 

Det skal skjæres ut hull fra akterdekk opp til flybrigde, for at jeg i vinter kan påbegynne arbeidet med flybrigden. Dette vil jeg ha utført etter beste klasse, med flenser, luke etc., slik at det tar nok litt tid. Om ikke annet må jeg jo innom Majali idet han har konvertert over til stålbåt han også............

 

Om du kommer eller ikke, så vil jeg bare advare deg, og eventuelt alle andre som ser skuta på sin ferd langsmed kysten.

 

-dere kommer til å stusse noget over den der karen fra sørlandet, om han er sprø eller gal. Bare vent til dere ser fargen på skuta :smiley:

 

(som tidligere sagt, denne skal bli kvit igjen) (merk, jeg står ved hva jeg skriver, jeg ER enten sprø eller gal)

Link to post
Share on other sites

Uansett farge på skroget, må jeg bare si: Jeg misunner deg den skuta! :seeya:

Og som kjent her på sørlandet, så er misunnelsen (og kanskje fordømmelsen..?) sterkere enn seksualdriften..

Du får si ifra når du er framme, eller når du tar en tur innom i Arendal, Den fly'en roper etter nytrukket kaffe.. :cheers:

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

...dere kommer til å stusse noget over den der karen fra sørlandet, om han er sprø eller gal. Bare vent til dere ser fargen på skuta..

 

Har sett den jeg.... kjørte forbi Leangbukta lørdag sen ettermiddag. Det var da blitt såpas sent at jeg kunne ikke se om båten var blå eller grønn.

Dette får jeg jo rikelig anledning til å finne ut av senere; jeg bor jo tross alt i Grimstad. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Kjørte forbi Leangbukta i morges, og så den lå der. Lang, stor båt...men svært smal. Lå skjevt i vannet, men det skyldes vel ulike ting. Ser jo ut til at du ikke har såå mye arbeid utvendig, unntatt lakkeringen. Og Fb setter vel kreativiteten og fantasien på prøve vil jeg tro.

 

Den var bebodd da jeg var innom.

 

Litt av et prosjekt likevel da.....ønsker deg veldig lykke til! Det er som du sier, man må være litt "gal" for å gå på et sånt prosjekt.

Link to post
Share on other sites

Ja den er forholdsmessig smal. 4.76 er breddemålet, noe som er smalt i forhold til lengde.

 

Tankene må trimmes på båten, jeg var i oslo sist mandag og så den lå noe skjevt. Jeg ordner dette til helgen.

 

Oppgraderingsoppgaver finnes der mye av. Det blir definitivt ikke problem med fritid i vinter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...