Sleipner93 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Husk på promillegrensen!! :smash: Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 KAFFE???? Cognac, menneske, cognac, i store mengder, servert av veldreide blondiner mens rederen nyter en ekte Havaneser!!! Hei Giver, jeg tar kontakt vedrørende det vi pratet om. Ser for meg en belivet aften. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 7.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Suzuki Noen flere som har lyst til i offentlighet erkjenne fakta ? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 :smiley: :smiley: Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Belgarath Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Cognac, menneske, cognac, i store mengder, servert av veldreide blondiner mens rederen nyter en ekte Havaneser!!! Cognac er ikke annet enn dårlig hjemmebrent for min gane, jeg har sluttet å røyke (sigarer har jeg aldri likt), men blondinene er jeg helt enig i og dersom de har duggfriske små brune med seilskute på, da snakker vi virkelig!! Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Brutus Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Husk på promillegrensen!! :smash: Ja, men det er jo for mannskapet.... I en slik båt så smånipper man vel seg til Strømstad for bunkring på Systembolaget Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Send meg en IM når du er reiseklar så kan jeg få muligheten til en fotoseanse over Breiangen. (Mellom Tofte og Horten) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Verrie Svart 12.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Da er første etappe unnagjort. Jeg ligger nå i Horten gjestehavn. I og med at båten har vært svært lite i bruk, fant jeg det fornuftig å belaste maskinen lite første etappe. Lå derfor i 5-6 knop. Maskinen oppførte seg eksemplarisk og ser ut til å være svært bra. Det har i dag vært nesten plagsomt mye sol, så man kan kanskje forestille seg at jeg har hatt en nydelig seilas nedover. Inni båten har jeg hatt 24 grader over hele skuta. Båten er fin å manøvrere og ruller svært lite. Jeg kjøpte ny flatskjermtv for et par dager siden, og satte denne på benken. Står på samme plass uten å ha flyttet seg en millimeter. Likeledes med et vannglass som sto på bordet. Der har vært lite båter ute, kun 5 båter av for meg ukjent merke (lang avstand mellom dem og meg), tydligvis nye eiere som har hatt en "minikonvoi", samt en og annen slenger av fritidsbåter. Møtte også kranbåt etc. Så langt å dømme er der kun 1 feil, og det er kjølevannspumpa på baugtrusteren (egen 4 syl. Merc. dieselmotor som yter 40HK baugtruster, samt at batteri til denne må byttes. Dette ordner jeg når jeg kommer hjem. Selgeren er til å stole på, han dekker omkostninger for å bringe dette i orden. Så langt har jeg klart å legge til skuta uten hjelp av truster Selv om mange har hatt lyst til å være med på turen, har jeg bevisst til nå valgt å være alene. Dette skyldes at jeg lettere lærer skuta å kjenne når jeg er alene. Jeg er sikkert sær, men håper på tilgivelse for det. Men om ikke annet, får jeg bevist at båten lar seg håndtere av meg alene, inklusive fortøyninger etc. Men det er klart at den dagen trusteren er 100% i orden, forenkler dette tillegginga. Astor, der ligger melding på svareren din, forsøkte å få tak i deg når jeg nærmet meg Filtvedt. Utover det håper jeg Horten er grei plass å ligge til i morgen. Jeg har det ihvertfall meget bra ombord Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Høres bra ut, vannpumpa er vel et enkelt problem å fikse? Tok du noen bilder underveis eller?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Da var du fremme i Horten ja, jeg hørte ikke engang motordur når jeg snakket med deg på telefon. Og strøm ordnet det seg med? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Strøm var det i havna ja, takk for praten. Motorrommet er relativt godt isolert, men jeg hadde åpen dør til motorrom underveis så noe støy fant veien opp..... Sleipner, jeg fikk tatt et fåtall bilder. Skal se om jeg får lagt dem ut etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Ble sent når jeg ankom båten i ettermiddag pga mye jobb. Så etter båten, undskyld skipet ditt da jeg passerte Leangbukta. Kun en stor åpen plass igjen etter skipet ditt. Du har jo hatt nærmest flatt vann ut fjorden i dag. Med din størrelse er du på grensen til å kalle opp Horten kontroll på K-19? Ha en fin tur nedover langs kysten. Jeg misunner deg, men legger til at dette unner jeg det av hele mitt hjerte. Det å dra alene har sine fordeler når alt fungerer og været er bra. Med et menneske til ombord ville du nok hatt mer hjelp dersom noe skulle oppstå og trenger hjelpe til å være to steder samtidig. GOD TUR! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enjoy Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Anbefaler flytedoken hos Hansen & Arntzen båtbyggeri/verksted På Stathelle i Bamble. Tlf 35967880. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Anbefaler flytedoken hos Hansen & Arntzen båtbyggeri/verksted På Stathelle i Bamble. Tlf 35967880. Det må jo være om du er glad i å kaste penger etter folk. Om en har behov for dokk, så vil jeg anta at de fleste andre er mye rimeligere. Har hørt at H&A er dyre på stort sett alt, men det er kanskje rykter? Gratulerer igjen, Verrie.....vil tro du har en nydelig tur langs kysten nå. Kos deg! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Verrie Svart 12.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Enjoy, jeg skal nok ikke ha opp båten i denne omgang, dette blir til våren, og da antageligvis Danmark, alternativt flytedokka 1 kilometer hjemmefra. Vikers, hvis dette været fortsetter, så blir det helt topp. Astor, der blåste faktisk litt utpå. Der gikk litt kvitt på bølgene en stund, men det roet seg. Takk for lykkeønskninger... K-19 blir nok ikke brukt enda, kanskje på neste båt??? (neida, bare tøyset.....) Det holder med denne størrelsen vil jeg tro. Men egentlig litt rart det der, jo større båt, jo enklere å manøvrere, spesielt inn til brygger etc. Jeg ser det at dersom uvær setter inn, kan det være fordel med medhjelper, men så er det med det at jeg er så sta. Å ha en båt som jeg ikke kan håndtere alene er uaktuelt. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Hei Kos deg med båten og lær den å kjenne underveis. Det har noe med sikkerhet å gjøre. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 God tur hjem Verrie, gleder oss til å se skipet! Danmark? du kan jo gå Colorline i næringa Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
baatsman Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Perlen Jeg synes det er tøfft og selvstendig å ta den turen alene. Forstår deg godt når det er gode vær/vindforhold å ta den turen alene. Hvordan var det å legge til, det er forskjellig å legge til med 4 m lengre båt samt 1m til på bredden. Reagerer den godt på motoern, propellen/motoren gjør at den er lett manøvrerbar. Der var vel en stolt eier som tok en liten ankerdram eller?. Gleder meg til fortsettelsen av turen/restaureringen. Kan ikke si du er redd for utfordringer, med å gyve løs på 66 fot som skal bygges om. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Verrie Svart 12.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Båten er lett manøvrerbar, bare jeg blir kjent med den. Rorgivervisningen er ute av stand, og må derfor bare gjette meg til posisjonen. Joysticken for å dreie roret er grei å ha under ferden, men ved tillegging går den noe for tregt. Et annet moment jeg må ta med i manøvreringen er at denne reagerer tregt i forhold til tidligere båter. Man dreier roret, venter litt, også retter opp igjen, SÅ skjer reaksjonen. Må derfor være litt tidligere ute med reaksjoner enn hva jeg er vant med. Jeg brukte litt tid på å legge til her i Horten, men tror ikke det var så mye til å være flau over det. Ikke dunket jeg borti brygga heller..... Motoren reagerer relativt kjapt, og selv om båten veier over 50 tonn, er den relativt rask i siget. Jeg mener på det at der er ikke forskjell om jeg drar alene med denne, eller om det er mindre båt. Det som er så flott med denne båten, er at selv om restaureringsarbeider skal pågå, kan båten brukes hele tiden allikevel......... Det blir mye å gjøre med denne, men allikevel ikke fullt så omfattende som 40 foteren. En annen ting er at når jeg er sliten og ikke gidder å jobbe mer, er det så deilig å sette seg i recliner skinnstolen (huff, nå var jeg klysete) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 12.November.2007 Link til dette innlegget Svart 12.November.2007 Du kan godt få kjøpe Fram'en min og ha som lettbåt Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 (redigert) Hei - gratulerer med kjempeflott skute! Regner med at det er du som ligger på sydsiden av "honnørbrygga" her på dette live webkamera-bildet? (Kameraet står på hjørnet øverst til høyre på det lille hotellet/vertshuset.) Tror nok jeg ville avvente og gå med litt mindre vind enn det er meldt i dag. Og særlig når du er alene ombord. mvh ter-av ps - hadde tenkt denne til værtråden din, men er vel egentlig like bra her. Redigert 13.November.2007 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Mariell Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 God tur videre, missunelig, jeg , Nei da!!!! Tar en tur utom framnæs med jamne mellomrom torsdag/fredag/lørdag for å se om du ligger der. Hvis vi får helikopter i morgen da?? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Verrie Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Du verden, utrolig kjekt med disse kameraene du..... Takk for link og gratulasjoner..... Jeg blir liggende til i morgen tror jeg. Har akkurat vært og kjøpt litt duppeditter som er kjekt å pusle med. Litt svall er det her inne, men helt greit. Peppes Pizza hadde en god en i går, spørs om ikke det blir en der i dag også........... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 13.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Mariell, jeg har fått beskjed fra kona om å innfinne meg hjemme på fredag/lørdag. Hun vil bo i båten til helgen, så jeg er nok reist når du kommer. Fortsatt uvær i petershead? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 13.November.2007 Link til dette innlegget Svart 13.November.2007 Ok, vi sees ved en senere anledning. vi er ute på feltet å jobber igjen. Nærmest flatt hav. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.