Jump to content

St. Margaretha, vår nye båt i fremtiden


Verrie

Recommended Posts

Hjertelig til lykke med nytt fartøy også fra meg!! :flag:

I visse sammenhenger ER det størrelsen det kommer an på. :lol:

Kjekt også at du faktisk har LOV til å seile rundt med doningen.

Ser frem til fyldige rapporter framover; synes å erindre at du hadde ganske mange prosjekter

ombord i Perlen som du utførte på beste måte.

 

MVH

Pelle

Link to post
Share on other sites

Jeg blir i Horten til i morgen tidlig, da går ferden til Sandefjord for litt arbeider som skal utføres der. Dernest går ferden til Grimstad som er min hjemby.

 

Hyggelig å høre fra deg Pelle. Stille fra deg en tid ? Takk for gratulasjon........ Perlen er nok litt forsømt nå de siste par ukene, men skal stelle henne litt når jeg kommer hjem. Hun skal nok bli ferdig til våren.

Link to post
Share on other sites

Jeg har jo lest mye om denne båten, og mye om Perlen før, så når dere lå i Horten så måtte jeg jo ta en tur ned å kikke på vidunderet og treffe mannen bak nicket. Der ble jeg tatt godt i mot og fikk omvisning på skuta. For en båt ! God plass og alt av utstyr. Stue og kjøkken (salong og bysse) større en mange leiligheter. Her får dere nok mange fine turer!

 

Håper mannskapet ditt fant frem i kveld.

 

Takk for omvisning og gud tur nedover.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Og mannen bak nicket er en rar skrue, ikke sant Gerhard?
Absolutt ikke ! Litt gal :wink: må man jo være for å kjøpe så mye båt. Men det ble bevist igjen; av alle gale mennesker så er de båtgale de triveligste.

 

Med all denne sosiale aktiviteten, blir det noe tid til arbeidet du skal gjøre om bord, da? :lol:
Han har avslått tilbud fra venner om å bli med, for han vil være alene, og så kommer jeg veltende inn uanmeldt. :blush: Verrie tok pent imot når han fikk besøk allikevel.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

For å si det sånn Skipper Worse og Gerhard, akkurat nå føler jeg dette er som signingsferden nedover kysten.

 

En kompis har hoppet ombord nå, samt at der i går var flere BP medlemmer ombord.

 

Kjempemorro.

 

Vi ligger nå på Framnes Maritime i påvente av litt arbeider som skal gjøres her. De har desverre estimert dobbel tid av hva jeg trodde, men det er kanskje slik det skal være ? Det ser derfor ikke ut til at jeg får dratt videre før i morgen, i verste fall Lørdag. Men vi har det varmt og godt, Peppes Pizza i nærheten her også som i Horten, og kan ikke klage.

 

Om noen føler det slik lengre ovenfor at det er "stengt" båt, så er dette slettes ikke riktig. Det er bare å komme innom om man ønsker :smiley:

Link to post
Share on other sites

Da er reisen vel overstått.

 

St. Margaretha ligger nå i Grimstad etter at vi kom dit i dag.

 

Familien sto klar, og jeg er så heldig at jeg slapp og reise hjem i dag også, da kona gjerne ville ta i bruk skuta.

 

Turen har gått over all forventning, det vites ikke om feil eller mangler som ikke er opplyst på forhånd.

 

Jeg skal se om jeg kan få lagt ut litt bilder en av dagene fra turen.

 

Når det gjelder arbeidene fra verftet som har laget luka, ble dette forsinket i forhold til avtalt, men selve arbeidene ser greit ut kvalitetsmessig.

 

Jeg vil også samtidig få si at det har vært hyggelig med mange besøk fra baatplassen medlemmer i de havner jeg har vært i underveis.

Link to post
Share on other sites

Hadde en sving innom hos Steinar i dag

Flott skute han har fått seg ja ...

Her er bilde av skipet der hun ligger i gjestehavnen i Grimstad

masse båt der ja .....tok en del bilder ombord så regner med at skipperen legger ut noen når han får sortert de ut i løpet av kvelden.

Takk for kaffen ..... :seeya:

 

verrie_grimstad_013.jpg

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Som Laluna er inne på, så skjer der noe hele tiden.

 

Der foretaes fortløpende oppgraderinger på utstyr såvel som interørmessige detaljer. Kona har gått amok i enkelte forretninger og sålangt utsmykket båten svært pent.

 

Hun og ei god venninne sydde nye gardiner til alle vinduer.

 

Jeg bedriver tiden med oppussing og har sålangt fått tatt begge trappeoppganger inklusive trappetrinn. Disse var teppebelagt tidligere, men har valgt å fjerne, sparkle og deretter male dem istedet. Veggene i trappeoppganger var tapetserte. Under var der teak........... Den ene lugaren er pusset opp i helhet, kun elektrisk gjenstår her. Forlugar er i såpass bra stand at her blir lite å gjøre, utover det å lage en ekstra seng samt at kona vil ha et garderobeskap til her. Akterlugaren har kun få oppgaver som ligger på vent.

 

Jeg har påbegynt arbeid med teakbenker ute på framdekket foran styrhuset. Der er også påbegynt teak-oppbevaringskasser på akterdekk. Nå i kveld har jeg revet mye på det ene badet, som skal renoveres i sin helhet.

 

Det som imidlertid har tatt mest tid er de elektriske arbeider, mtp å få kontroll på dette. Dette vil bli sluttført om et par uker. Jeg skal deretter ha elektriker ombord for å koble siste utstyret samt bringe i orden oppvaskmaskin og vaskemaskin idet sikringene er for små foreløpig, samt kvalitetssikring av nåværende arbeider.

 

Firmaet som skal lage flybrigde på båten har ikke kommet i gang, jeg antar jeg ikke hører fra dem før i slutten av måneden. Jeg kom også til å tenke på forleden kveld at jeg selv har glemt å levere davitene da jeg skal ha nye. Får se om jeg kan få gjort det til uken. Jeg skal også til uken bestille syrefaste rør for å lage stige til flybrigde fra akterdekk.

 

Utover dette så bruker vi båten mye. Det eneste negative vi sålangt har opplevd, er nyttårsaften med en enormt diger rakett rett i skutesida med dets tilhørende eksplosjon. Båten og brygga badet i fyrverkeri. Til alt hell hadde kona og 2 av barna akkurat gått inn og lukket døra når denne kom. 2 av de andre barna var på vei til båten, men var ca 10 meter unna. Alt gikk bra med dem.

 

Også har jeg gjort 1 tabbe. Jeg skulle fylle diesel. Vi har 2 tanker, plassert på hver sin side. Der er full åpning med stort rør mellom tankene. Jeg var IKKE klar over at jeg måtte stenge kraner mellom tankene og fylle begge opp. Grunnet lufting etc ble skuta liggende noe skjev, men jeg har kompensert dette ved å fylle den ene vanntanken noe mer enn styrbord side slik at vi nå ligger i vater igjen........ Denne tabben skal jeg ikke gjøre igjen. Jeg fikk forresten hyggelig pris på diesel fra tankbil (Shell), rett i overkant av Kr 5,- per liter + mva. Jeg skjønner der er forhandlingsrom når man bestiller litt mye om gangen (jeg hadde en del fra før, skulle bare "toppe" tankene, dvs 1.257 liter :rolleyes::smiley: ) Neste gang skuta skal på slipp skal der lages tilstrekkelige luftinger slik at skjevgang unngåes.

 

Bilder? Tja, kameraet tror jeg ligger hjemme, skal se på de en dag utover våren, men må innrømme jeg ikke har tatt så veldig mange bilder underveis i prosessen...........

 

Til slutt, oppdateringer kommer nok ikke så ofte fremover. Dette skyldes at jeg har mange andre oppgaver/jobb som må taes hand om. Dette fører til litt dårlig kontinuitet i arbeidet. Jeg må også prioritere 40 foteren noe fremover, for å gjøre henne klar for salg til våren.

Link to post
Share on other sites

Til slutt, oppdateringer kommer nok ikke så ofte fremover. Dette skyldes at jeg har mange andre oppgaver/jobb som må taes hand om. Dette fører til litt dårlig kontinuitet i arbeidet. Jeg må også prioritere 40 foteren noe fremover, for å gjøre henne klar for salg til våren.

Og jeg som trodde at du var fristilt fra å jobbe - da skjønner jeg at ting-tar-tid. Lykke til i alle fall. Jeg synes jeg bruker svært mye tid på å holde en helt ny båt oppdatert. Men jeg jobber visstnok også.

Link to post
Share on other sites

Nå var det vel slik at Audi S4 var det mest yndede objektet å stjele for folk som rett i etterkant benyttet dem til f. eks. bankran, så bildet ditt med "www.fluktbilutleie.no" i bakruten på S4`n skapte latter i størrelsen "rammla på gølvet" her i stua :lol::lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Budbilvirksomhet ?

 

bb_52355.jpeg

 

:smiley:

 

 

 

Suzuki

 

Den var god, her fikk jeg meg en god latter :lol::lol::lol: . Er det noen biler som brukers mer som fluktbil så må det jo være Audi S6/A6.

 

 

Når det gjelder båter så har jo Cobra 28 et rykte på seg som Kjeltring båt, i all fall her hvor jeg bor. Da særlig den skjærgårdsjeep varianten. Det er ikke få slike som er blitt hentet inn av politiet i årenes løp. På 90-tallet så hadde jo politiet garasjen sin full av Cobra 28 og sorte Audi S6 :lol: .

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...