Jump to content

St. Margaretha, vår nye båt i fremtiden


Verrie

Recommended Posts

Ja, åssen går det med oppussing av skipet? fått gjort mye siden overtakelsen?

 

Har igrunnen fått gjort unna mengder med arbeid tatt i betraktning tiden som er til rådighet. Må si meg godt fornøyd så langt.

 

Jeg har ikke fått tatt så mye bilder, skal skjerpe meg på dette, men av ting som er gjort kan nevnes :

 

-total renovering av 1 bad, kun småpill gjenstår.

-lagt nye dørker i motorrom

-nye tepper i salong.

-parkett-dørker fullstendig nedpusset, behandlet med mahognybeis og lakket.

-påbegynt benker ute på fremdekk, tipper på et par kvelder igjen med dem.

-påbegynt skap til gass etc ute, rundt 1 kveld igjen der.

-påbegynt trapp til fly, trappetrinn gjenstår

-generell oppussing i hele båten, blitt tilfredsstillende

-lanternebraketter er ferdig laget i mahogny

-navneskilter etc er ferdig laget i mahogny, gjenstår å skru dem opp.

-laget ny landgang, skal ha 2 stk tilsammen til hvert sitt bruk.

-lagt opp video-overvåkning samt andre greie finesser ved ev. innbrudd etc

-samt mye mer.

 

Der er også som Mina er inne på laget rekker rundt hele flybrigden. Jeg er ikke fornøyd, da det ble for mye "boksete", men vil fullføre arbeidet slik at vi kan se helheten i dette. Kona er svært godt fornøyd. Bare så ikke her skjer misforståelser, så må det legges til at selve arbeidet er utført i så flott utførelse at bedre skal godt gjøres!

 

Tidligere i dag bestilte jeg le-trekk til fly, håper dette kommer i løpet av 2 uker.

 

Jeg har også sendt av gårde bestilling på maling slik at jeg kan påbegynne omvandling fra krigsskip til yacht. snart. Dette bestilles fra Hempel, 2 komp epoxytype.

 

Noen av batteriene har også tatt kvelden, aner ikke hva som har skjedd med dem, og har denne uken sendt forespørsel på pris. Trenger 8 stk à 200 amp. 4 av de gamle er i god tilstand, og vurderer å flytte dem over i 40 foteren som skal selges.

 

Jeg har tatt noen bilder, og skal ta flere, skal se om jeg kan få ordnet dette i løpet av et par uker. Men aller mest har jeg lyst til å vente til hele prosjektet er i havn for i år.

 

Det kan også nevnes at jeg tidligere har pratet om muligheten for eventuelt å drive litt charter virksomhet lokalt i Grimstad for utvalgte grupper for rederier, advokater m.m., men vi har igrunnen nå bestemt oss for at dette ikke blir aktuelt. Båten ble rett og slett litt for fin og vi ønsker denne dermed som ren feriebåt. I næringsøyemed vil denne kun bli brukt i mitt personlige firma som kontor og møterom. Der foreligger også andre konkrete planer.

 

Ting tar tid. Jeg har nettopp begynt i ny jobb i tillegg til å drive egen næring. Det blir derfor ikke så mye anledning til å holde på med båt som ønskelig. Dette har 40 foteren fått lide under. Jeg vurderer derfor sterkt å igjen gjøre som på forvinteren, leie inn polakk eller andre til å stelle henne litt før hun skal sjøsettes innen medio Mai. Hvis noen her lokalt kjenner til noen som er grundige og flinke til å jobbe, si i fra!!!!!!

 

Alt i alt, vi er kjempefornøyd med skuta. Påsken var "dåpen" over hva skuta kan tilføre oss, og vi hadde 9 døgn i henne da. Vi ferierte da sammen med "Mina" i Mandalstraktene........ Det har forøvrig også vært hyggelig med besøk fra endel av medlemmene her på BP ombord i påsken i de forskjellige havner. Takk for sist alle..........

Link to post
Share on other sites

Dette er en spesiell båt. Størrelsen er formiddabel. Bare av den grunn er det artig å lese om prosjektet. Kan vel snart ikke kalle det prosjekt lenger. Jeg tror vi får se en lekker skute. Har sett hva "perlen gjorde med perlen" og regner med at verrie blir like fin. Synes også at det er TØFFT at noen tar sjansen på en så stor båt(yacht).

 

Gleder meg til bildene. :yesnod:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

For å si det sånn Baatsman, det er langt enklere å arbeide med denne grunnet plassen å arbeide på. Det er så store forhold som forenkler det meste. Men denne vil i finish ikke bli like bra som Perlen, da det er helt annerledes type båt. Men at det blir yacht-preg over denne, tror jeg nok........

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Hei Verrie m/fam.. Var hyggelig å treffes i sommer.. :-D

Kom over tråden din mens jeg i grunn søkte etter noe annet på plassen, jeg bare måtte lese igjennom den..

Artig å lese tilbake på gamle tråder syns jeg.. :)

Har det skjedd noe nytt siden sist? Store planer for vinteren? :)

 

sneiks :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Takk for sist Ulven og grattis med ny båt. Med den farta du har mht til økning i str tar du oss snart igjen. Da slipper også du å bry deg om hekkbølgene til andre :smiley:

 

Gnisten, jeg har ikke fått tatt noen bilder. jeg tømte faktisk minnekortet på fotoapparet her forleden, og der var bilder fra og med oktober i fjor til nå....... Artig å se bilder fra henteturen.

 

Jo_no, Perlen er solgt tidligere i år, men kjøpere har ikke fått lån. Jeg regner med å sitte med henne til neste år også. Synd, den fortjener ikke å bli liggende stille. Håper noen kan ha henne snart.

 

Som Laluna linker til, har jeg satt ned prisen kraftig på båten. Får jeg annonsert, taper jeg ikke særlig på henne, men tjener heller ikke noe. Men det man kan enes om, er at kjøper får enormt mye båt til denne prisen!

 

Prosjekter har jeg masse av, blant annet skal flybrigden skal være ferdig i løpet av vinteren med fullverdig styrposisjon og benker med mer. Jeg må også ha ny generator. Innvendige arbeider blir det ikke så mye av i år, da mesteparten ble tatt i våres. Bilder? vi får se til vinteren, men ønsker meg selv mer bilder av prosjekttrådene til eksempelvis Sleipner, walter med flere da jeg synes det er mer "livsnerve" her på bp.

 

Mange har kanskje også lurt på hvorfor båten ikke er malt enda, men fikk rett og slett ikke tid til alt i vår. Resten taes til våren.

 

PS alle, kom akkurat inn døra etter laaaaang dag i bilen, der er MANGE kontroller rundtom, heldigvis stort sett teknisk :smiley: (2 fart, men flere møtende biler som blinket for å si i fra) Kjør rolig !!

Link to post
Share on other sites

Hei, takk for det.. ja.. vår 2-fot syke ble plutselig 8-fot syken.. begynte med 14 fot'er i juli 2006, oppgraderte den til 21 foter i august 2007, og nå ble det 29 foter i september 2008.. hva blir det i oktober 09 tro.. hehehe. Nei, nok er nok nå... tror jeg.. ;)

Men vi har et godt stykke til å ta dere igjen, så ingen fare, du trenger ikke å skjøte på båten i vinter. :) hehe.

 

Blir spennende å se skipet deres til sommeren etter vinteren/vårens arbeid, ser jo at dere har sans for detaljer.

Den som kjøper perlen får et vakkert stykke båt ser jeg. :)

 

Lykke til i hvertfall :)

 

Og ja.. jeg kjører alltid pent.. i hvertfall rundt der onkel pleier å stå ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Bra Sleipner.

 

Jeg møter mange medlemmer jevnt over, bortimot samtlige er veldig begeistret for bilder i prosjekttråder inneholdende sjarker, trebåter generelt, totalrenovasjoner av båter m.m.

 

Setter derfor pris på om du får gjort det!

 

Ser ut til at jeg må skaffe meg nytt kamera da.. Det eldgamle fra 2000 (billigste variant med hele 2megapixler) duger rett og slett ikke lenger. Og familiekamera er det ikke så populært og låne når jeg har disse svarte fingrene mine.. :lol:

 

Men bilder skal du få framover i vinter uansett! :wink: Har uansett en mobil som tar sånn noenlunde greie bilder..

Link to post
Share on other sites

Hei, takk for det.. ja.. vår 2-fot syke ble plutselig 8-fot syken.. begynte med 14 fot'er i juli 2006, oppgraderte den til 21 foter i august 2007, og nå ble det 29 foter i september 2008.. hva blir det i oktober 09 tro.. hehehe. Nei, nok er nok nå... tror jeg.. ;)

 

Da skulle det neste bli 38 fot, og du har 1fots-syke, dvs 1 fot større steg en forrige gang....

EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Gliset, det har nok ikke skjedd så mye som jeg håpte på, men litt er jo da gjort. I vinter har jeg vært opptatt med andre ting men har en del på tapetet utover våren så jeg skal nok komme i havn med det som skal gjøres. Utstyr er ihvertfall handlet inn. Men denne båten er jo på ingen måte "prosjektbåt" slik jeg har holdt på med andre tidligere, så der er liksom ikke så mye å ta tak i slikt sett.

 

Bastard, jeg måtte jobbe såpass intenst at det har ikke blitt tid til det, men jeg har ihvertfall fått handlet alle Vetus delene jeg trenger for å komme i havn. Vi får se medio Februar om noe kan bli gjort.

 

Takk for hilsen Lang panne. Bilder har jeg ikke vært så flink til å få tatt siste året men skal se om jeg kan skjerpe meg.

 

Kort fortalt av hva som skal skje utover våren :

-solfilm på alle vinduer, tilsammen 40 vinduer, herav mange små.

-skuta skal bli ferdigmalt, skal ha bort den grønne fargen, selv om jeg må legge til at den har jeg blitt litt glad i. Utrolig praktisk farge!

-Montere ferdig styrposisjon på flybrigde, montere møbler, stoler, få laget kalesjetrekk over m.m. Dette blir en fullverdig styrposisjon med samme instrumenter som nede både for baugthruster, generator samt hovedmotor.

-bytte ut generatoren med ny. Hvilken type etc er så langt uklart.

-noen småtteri-oppgaver av diverse.

 

Mer rekker jeg ikke i år antar jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...