C-marine Startet 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Oktober.2007 Har begynt å titte på båt, som vi skal ha på hytta til fisking av fisk og krabbe. Buster har mange alternativer for oss som skal ha den liggende på den vær harde sunnmørs kysten. Vi har sett spesielt på Buster XL og nå etter at X også kom er den tatt med inn i bildet. Noen som har meninger om disse to båtene? Erfaringer om detaljer på båtene og har noen testen Buster X? Vi skal sansynligvis kjøpe brukt er det noe vi bør se etter? Den må være motorisert til å klare ca 35 knop eller mer med to personer om bord (kan jo ikke bli helt parkert i forhold til onkel). Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Storskarv Svart 7.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2007 X er en fin båt med mange muligheter der det er enkelt å fjerne benker og lignende. Den er ikke mye større en L men har motor muligheter opp til 80 hk :o) XL har 2 faste konsoller (tror jeg) og med tanke på teinefiske blir det snart fullt ombord. Hilsen lykkelig Buster L eier. Sitér dette innlegget Link to post
Kaimor Svart 8.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2007 Har hatt Buster X siden april, kjempefornøyd! Svært gode sjøegenskaper, høyt fribord, skulle ikke tro den bare er 17 fot. Har kjørt den gjennom tøffe vind/strømskavler - uhyggelig tøffe når jeg ser tilbake - men båten oppførte seg eksemplarisk. Smarte og flotte innredningsdetaljer, og absolutt en genistrek med avtagbare kasser. Toppfart var 35 knop med to ombord (75 HK Evinrude E-tec). Anbefales! Men XL er også en god båt, du blir helt sikkert fornøyd med den også. X ligger nærmer XL enn L, sistnevnte syntes jeg ble for liten da vi vurderte båt for en familie på fire. Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 13.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2007 (redigert) Har også vurdert disse to under aktiv bruk med båthenger. Selv om Buster X skal være veldig populær, vil jeg sannsynlig gå for en Buster XL. Vektmessig havner jeg da på maks. 900kg med alt(115 HK). Noe som bør fungere med henger. Det ble min foreløpige konklusjon uten at jeg har prøvd noen av dem. Jeg ble "overbevist" fra XL-eiere. Størrelsen er det ene momentet, og det andre er at jeg ikke "ble dus med" dette løskassesystemet på X(er nok garantert en smakssak). Når jeg sammenlignet disse to synes jeg Xl virket større og djupere selv med den marginale forskjellen på 45 cm i lengde og 11 cm i bredde + høyere fribord. Jeg har ikke hørt/lest om noen problemer med x eller xl. Det eneste var en svensk X eier som påstod at antall knop på 80 HK 4 Yamaha ikke holdt det som stod i boka(ble visst testet skikkelig- greide ikke mer enn 32 knop med 1 person). Redigert 14.Oktober.2007 av bindaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hei, tar oppigjen denne tråden....... Vi har ikke kjøpt oss en buster enda, men vi har fortsatt og diskutert dette. Buster L er det et godt altenativ til fiske og litt moro? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Storskarv Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hei, tar oppigjen denne tråden....... Vi har ikke kjøpt oss en buster enda, men vi har fortsatt og diskutert dette. Buster L er det et godt altenativ til fiske og litt moro? Ja! Spesielt med enkel konsoll er den ideell til fiske eller vannsport. Dobbel gir litt mer komfort, men du mister noe dekksplass. I min Buster har det vært fraktet; teiner, ruser, ved, vannsport utstyr i tillegg til venner og familie. Den oppfører den seg fint i sjøen uansett hvor mye du har lastet den med. Etter å ha sett på finn er det ikke så mye brukt å skryte av, og prisene er nokså stive. Jeg måtte kjøre 800 km + 2 ferjer for å få tak i en brukt til en ok pris (2006) Er du i tvil burde du fått deg en tur utpå med en Buster L for å fått sett og prøvd selv :o) Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hvordan motor er det du har på din båt? hvilken fart gjør den da? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Storskarv Svart 24.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Hvordan motor er det du har på din båt? hvilken fart gjør den da? Jeg har 45 Honda fra 1994 med stålpropell. Den gjør da akurat 30,0 knop (GPS). Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 hei Jeg låner denne tråden litt Jeg vurdere å kjøpe Buster X og har fått tilbud med 3 forskjellige motor alternativer: 60 hk Yamaha 80 hk Yamaha 75 hk Evinrude e-tec Heller till imot Yamaha, uten at jeg har noe fornuftig argument for eller imot. prismesssig skiller det ca 18000 mellom alternativene. Det som teller imot 80 hesteren til Yammaha er kansje at den er 60 kg tyngre. Noen som har synspunkt Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Kaimor Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 (redigert) heiJeg låner denne tråden litt Jeg vurdere å kjøpe Buster X og har fått tilbud med 3 forskjellige motor alternativer: 60 hk Yamaha 80 hk Yamaha 75 hk Evinrude e-tec Heller till imot Yamaha, uten at jeg har noe fornuftig argument for eller imot. prismesssig skiller det ca 18000 mellom alternativene. Det som teller imot 80 hesteren til Yammaha er kansje at den er 60 kg tyngre. Noen som har synspunkt Jeg har Buster X og 75 HK E-Tec på andre året, er storfornøyd med den kombinasjonen. Men Yamaha er heller ikke noe dårlig alternativ, men jeg ville nok da ha valgt 80 HK. Bedre å ha en motor som jobber lettere enn en som må slite litt, særlig om dere er flere ombord. Som du selv antyder; det er minus med en motor som veier nesten en voksen persons vekt mer i forhold til en lett og sprek 2-takter. Ekstra vekt = ekstra forbruk. Ellers er forbruket omtrent det samme, og kun på de lave turtallene er det mindre støy fra 4-takterne. Vinterkonserveringen med E-Tec går også som en drøm, gjøres på 5 minutter med en egen spake. Kan anbefale kombinasjonen Redigert 5.Mai.2008 av Kaimor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bindaling Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Hei, Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg er faktisk blitt anbefalt å velge størst mulig motor - også på grunn av vekt - noe som skal gi større stabilitet og endra bedre gange i sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Takk for svar. Det som gjør at jeg holder litt igjen på E.tec en er vel kun en skepsis til en teknikk som ikke har eksistert så mange årene. Hvordan vil disse motorene være om 10 år? Så det sikreste, føler jeg, er å gå for Yamaha Hjeelp dette høres ut som gammelmanns tanker Håper å få en prøvetur med en Buster X og 80 hester en av de nærmeste dagene, og blir det jo handel kan jeg kanskje legge ut et bilde av den i den mest populære tråden for tiden. Man kan jo si mye bra om Buster, praktisk bruksvennlig osv, men fin det er den jo ikke Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Careka Svart 12.August.2014 Link til dette innlegget Svart 12.August.2014 Lurer også på en X eller en XL, hører gjerne i fra dere som har disse. Også ang motorer, Yamaha, E tech, Merc. hva er bra og hva er ikke så bra. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.