Jump to content

Dufour 30 Classic Noen som har erfaring med de ?

Rastløs

Recommended Posts

Hallo

Nå som det er blitt oktober er det på tide å kjøpe båt igjen. :smiley:

Jeg skal se på en Dufour 30 fra 2001. Jeg finner begrenset informasjon om den på nettet. Er det noen som har kjennskap til disse båtene ( og eventuelt importøren) på godt og vondt ?

( ref. tidligere diskusjoner rundt Bavaria )

Tidligere imp gikk konkurs for ca 2 uker siden. Dufour går for å være bra båter. Spesielt de 2 siffrede.

Ny imp er på banen. Kjenner ikke til de utenom det er de samme som driver import av Delphia. Hør litt med Mini og Enzo her.

Vi sees!

Jeg har eid en 36 Classic . Den båten var solid og seilte "helt greit". Dufour er kjent for "god rattfølelse" og kvalitet på elektronikk.

Jeg ville aldri hatt en Dufour med kort jernkjøl..... Pass på ! ( Seilegenskapene reduseres MYE )

Det er normal kjøl (1,60 på denne. )

Og jammen ble det ny båt. Jeg ble i kveld eier av en Dufour 30 2001 modell. - og jeg håper jeg blir mer fornøyd med denne enn bavaria 31. ( Denne lekker forhåpentligvis ikke gjennom rekkestøttene)

Edited by Alo Mikkel (see edit history)
  • 2 weeks later...

Hadde ikke fått med meg dette, Gratulerer. Skifte Nick nå :smiley: ?? Jeg siklet etter en slik for 5 år siden når vi valgte å gå over til motorbåt, tenke om jeg hadde fått med meg mor da, verden kunne vært helt annerledes :lol: Flott båt... Du får komme tilbake med erfaringer

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model