Jump to content

Ekstra vannpumpe Yanmar?


Hasla 26

Recommended Posts

Hei jeg har en Yanmar 33Qm30 det jeg lurte på er det noe vannpumpe ikke denne elektriskte,men tenkte på en med impell som jeg skal ha ekstra til ferskvann kjøling og få tak i?Tenkte og koble på motor så denne går på remmen har mere lyst på dette en elektristpumpe.Er det noen som har bygd om dette i en motor som har noe tips.Regner med att jeg mulig må sette på ett rem hjul ekstraEller er det noe og få kjøpt til dette.MvhBjørn :rolleyes:

Redigert av Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Hei jeg tenkte att hvis en ikke har strøm i krise eller pumpen/sikring går.Så må en stoppe tvers eller ikke kjørt i det hele tatt.Tenkte kansje det var tryggere med pumpe som går på remmen.Bare sånn for sikkerhet.Ja jeg har elektriskt men hva er tryggest remm pumpe eller elektriskt?MvhBjørn :wink:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

hei igjen hasla.

Det tryggeste er nok en pumpe som går på remmen ,men det er jo bare å ha med en ekstra sikring til el pumpen. Men det med manko på strøm så er det jo det samme om en har el. pumpe eller rem pumpe for motoren må jo ha strøm for å starte. har motoren først startet så produserer den jo strøm. En rem pumpe kan jo også bli ødelagt så da må man jo også stoppe tvert.

 

mvh torikk

Link to post
Share on other sites

Takker for svar Torikk har båten hjemme i gården så det er ålrigt og gruble litt da,tenkte på holdbarhet på elektriskt pumpe osv da.Men det blir nok bra skal du se takker for opplysningene.Men ikke så farlig da en har jo med de gamle delene i fall en må bygge om i nøden også.MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...