Jump to content

Kjekt hjelpemiddel, TV-under vann


Astor

Recommended Posts

Stålmarken hadde med seg en kjekk innretning til Horten som han demonstrerte for meg. Et kamera som kan senkes under vann med monitor i en kjekk liten koffert.

Ungene kan ha det morsomt i timesvis ved å se fisken under vann. far kan trenge det når han skal inspisere skrogen under vannlinjen. Og kjekt når man fester kniv og kamera på en båtshake for å skjære vekk tau rundt propellakselen.

 

Og prisen ligger på rundt et par tusen kroner.

 

staalmarken_1.jpg

Her viser "Stålmarken" fram kamera.

 

 

staalmarken_2.jpg

Og her er kofferten med monitor og batteri som kan lades opp. Det går forøvrig på 12volt.

 

 

staalmarken_3.jpg

Stålmarken med den røde jolla akter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk ikke sett hvordan du brukte det sist helg Stålmarken. Har du fått til et system med å ta opp bildene direkte på PCen?. Jeg kommer til å bruke det når jeg dykker under båten (med våtdrakt) og har ikke anledning til å studere bildene før i etterkant etter at jeg har blitt tint opp. Jeg vil derfor koble kameraet til PCen for kontinuerlig opptak.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg har et speil på 20x20 cm som er min beste venn i båten. Utrolig hjelpemiddel når jeg skal sjekke oppunder motor, oppunder skrogsider, vanskelige plasser osv. Et kamera med lys på disse plassene ville gjøre det enda enkelere (enn å måtte bruke speil og lommelykt). Så her er bruksområdet større enn under vann.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...