Jump to content

Hva bør jeg se etter på en SAGA 27 ?


Ficher

Recommended Posts

Hei.

 

Har nå kjøpt en Saga 27  :yesnod: , båten er fra 1986 og har en Yanmar 66 hk med 1500 timer (1986).

Jeg reiser opp til Bergen torsdag 29-1 -04 ,og lurer på om noen har  gode råd/ erfaringer med hva jeg spesielt bør se etter på en Saga 27.

 

Andre erfaringer med Saga 27 hadde også vært interresangt og få .

 

Hilsen kenneth.

 

 

Kenneth.sivertsen@lyse.net

Link to post
Share on other sites

Hei.

...Andre erfaringer med Saga 27 hadde også vært interresangt og få .

Velkommen til baatplassen og gratulerer med ny båt! :yesnod:

 

Har du lest det som står i erfaringsdatabasen da? Det ligger 3 Saga 27 der med en god del kommentarer. I et av innleggene er det også link til et eget Saga 27 forum hvor du garantert treffer likesinnede.

Link to post
Share on other sites

:yesnod:

 

Hei 330, og gratulerer med et godt valg av båt. Saga er godt norsk båthåndverk og "ekte båtlinjer" , det synes iallefall jeg og mange andre . La gå at det ikke er maksimal utnyttelse av plasspotensialet på denne båttypen, men den ligner i hvert fall ikke på et strykejern, og oppfører seg ikke slik heller!

Au da! Nå trampet jeg sikkert på noen tær, det var ikke så galt ment! Båt er båt, og alle blir nok lykkelige med sine egne valg.

Har selv bare hatt Saga 27 i bruk siden sommeren, så noen svake punkter har vi ikke funnet enda, bortsett fra en tendens til å gire på aktersjø. Kan ha sammenheng med at det er  montert en stor fast flaps? Håper du også melder deg inn i Saga 27-klubben, det kan være nyttig!   http://groups.msn.com/saga27      Der finner du faktisk Gygra på første  side!

Lykke til på sjøen!

mvh

JanS/ m/y Gygra Saga 27

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...