Jump to content

Targa bøyle Viksund 900 Futura


SET

Recommended Posts

Jeg monterte targabøyle på min Viksund 800. Kjøpte fra Hansvik den til 600 Combi, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte til 700 Combi. Litt høyere og litt bredere*. Eloksert aluminium. Leveres med løse føtter så den kan tilpasses, noe som var nødvendig til profilene på taket til 800.

Først bladde jeg gjennom "alle" båter jeg kunne finne på nettet for å lete etter noe som passet, men ikke så enkelt. Men "plutselig" så jeg en Hansvik Kombi i havna her hjemme, og da slapp jeg å lete lenger. Den standard(?) U-profilen til lanternemast på Viksund 800 var både lite pen og upraktisk for montering av antenner. Nå mye bedre.

 

*Eller lengere, dvs. i forhold til bredden på båten.

 

Redigert:

Ser nå at det er første innlegget ditt her på BP. Velkommen til et flott båtforum!

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Targabøylen fra Hansvik Combi har like lange ben, noe som kanskje går fram av bildene. Jeg måtte kappe de bakerste bena ca 6-8 cm pga. profilen på taket. Føttene festes med popnagler til bena. På 800 er taket litt buet, noe targabøylen ikke er tilpasset. De bakerste føttene passet fint til taket, men på de fremste ble det et lite "gap". Pakket bare litt sparkel under og skrudde fast til taket (4 skruer).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...