SET Startet 9.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 9.Oktober.2007 (redigert) Hei. Er eier av en Viksund 900 futura og ønsker å kjøpe targa bøyle eller noe slikt. Skal monterte radar, antenner, lys etc på denne.' Finnes det noen der ute med tegninger eller ferdig bøyle. Takker for svar. \\SET Redigert 9.Oktober.2007 av SET (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 9.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2007 (redigert) Jeg monterte targabøyle på min Viksund 800. Kjøpte fra Hansvik den til 600 Combi, men angrer litt på at jeg ikke kjøpte til 700 Combi. Litt høyere og litt bredere*. Eloksert aluminium. Leveres med løse føtter så den kan tilpasses, noe som var nødvendig til profilene på taket til 800. Først bladde jeg gjennom "alle" båter jeg kunne finne på nettet for å lete etter noe som passet, men ikke så enkelt. Men "plutselig" så jeg en Hansvik Kombi i havna her hjemme, og da slapp jeg å lete lenger. Den standard(?) U-profilen til lanternemast på Viksund 800 var både lite pen og upraktisk for montering av antenner. Nå mye bedre. *Eller lengere, dvs. i forhold til bredden på båten. Redigert: Ser nå at det er første innlegget ditt her på BP. Velkommen til et flott båtforum! Redigert 9.Oktober.2007 av Zach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SET Svart 9.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2007 Takker for svaret, skal skjekke om den passer til 900 siden du har 800 Sitér dette innlegget Link to post
SET Svart 9.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2007 Ja det er første innlegget, mye bra her.... Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 9.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2007 Targabøylen fra Hansvik Combi har like lange ben, noe som kanskje går fram av bildene. Jeg måtte kappe de bakerste bena ca 6-8 cm pga. profilen på taket. Føttene festes med popnagler til bena. På 800 er taket litt buet, noe targabøylen ikke er tilpasset. De bakerste føttene passet fint til taket, men på de fremste ble det et lite "gap". Pakket bare litt sparkel under og skrudde fast til taket (4 skruer). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.