Jump to content

Pris på S57 celle? (kart)


Mulligan

Recommended Posts

Priserne på S57/S63 celler fra primar er som følger: Stor dansk celle 48 dollars

Stor alm. celle 24 dollars

medium celle 16 dollars

lille celle 8 dollars

 

Disse priser gælder for 12 måneders opdateringsret, men kortene kan nu leveres med 3 måneders opdateringsret til 25% af prisen.

Kortene kan stadig bruges efter udløbstiden, kan blot ikke opdateres.

Eksempelvis vil søkort til sejlads Oslo- Amsterdam kunne købes med 3 mdr. opdatering for 110 dollars. ex. vat.

 

Et glimrende søkortprogram til at navigere med disse officielle og IMO godkendte kort er Qastor fra hollandske QPS til en privatkundepris af 99 Euro + vat

Kan downloades gratis for test i 200 dage på nettet. For at se hvordan kortene virker kan man jo downloade gratis S57 celler over US farvande.

 

Hilsen Michael :flag_da:

Link to post
Share on other sites

Det er ikke muligt for os amatører at købe direkte fra Primar. Men jeg mener at C-map NO netop er blevet forhandler. Selv køber jeg fra danske Scansurvey. Det er for så vidt ligegyldigt hvor man køber, da det hele kan foregå over nettet. Selv opdateringer kan foregåover nettet

 

Hilsen Michael

Link to post
Share on other sites

Hej Mulligan

 

Jeg bruger det elektroniske katalog til at udvælge de kort jeg skal bruge.

Herefter gemmer jeg bestillingen i en fil som jeg sender til Scansurvey sammen med den kode som navigationsprogrammet tildeler mig. Koden er nødvendig for at bestille kort da S63 er krypteret.

Betaling kan foregå med kreditkort.

Er du sikker på at MaxSea kan anvende krypterede S63 kort?

 

Hilsen Michael :flag_da:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke helt motorbåd.

Maxsea er S53 compliant og selges også med rattmerke. Selvsagt til 10 ganger prisen.

De leverer systemer til store fartøy.

Det skjer et eller et annet der nede nå. C-Map ser ut til å ha blitt droppet fullstendig, og det er Mapmedia for alle pengene. Ser du under vektorkart henviser de til S57.

Kan ha noe med at de delvis eies av Furuno, og at Furuno vil ha proffmarkedet for seg selv.

 

Har snakket med Primar. De kan selge meg de kartceller jeg trenger, men på abbonnement som utløper etter 12 måneder.

Har også henvendt meg til Scansurvey, er det deg forresten, og får se hva de sier.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...