Jump to content

Raymarine DS600X / Garmin 400C (ekkolodd) Erfaringer?


Dolfi

Recommended Posts

Raymarine DS00X har bare marginalt mindre skjerm enn DS600X, men er betraktelig billigere. DS500/600X og Furuno FCV-620 er de absolutt beste ekkoloddene i som finnes i 5-6" klassen.

 

Har selv en FCV-620 er er rett og slett forbløffet over oppløsning og evenen til å skille ut enkeltekkoer. Raymarine sine modeller har like god oppløsning, men er litt mindre brukervennlige enn Furuno. Automatikken fungerer helt perfekt på disse modellene med digital signalbehandling så det er ikke nødvendig å fomle rundt med manuell instilling som trengs på de fleste andre lodd for å få topp ytelse.

 

Garmin har også kommet med modeller med digital signalbehandling, tror ikke 400C er en av dem. Har foreløpig sett lite omtale av digitalloddene til Garmin, har sett mye skryt av de nye plotterene, men de fleste forbigår loddene i stillhet.

Link to post
Share on other sites

Har gjennomgående svinger. Svingerelementet i min gjennomgående svinger er identisk med elementet som sitter i Airmar P66 som er orginal hekksvinger både for Raymarine og Furuno. Den eneste forskjellen funksjonelt mellom P66 hekksvingeren og den gjennomgående jeg har er at min virker bedre i høy hastighet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...