Neptun Startet 27.Januar.2004 Del på Facebook Startet 27.Januar.2004 Skal få sydd nye puter, salong og fører- og passasjerstol. Har valget mellom skai og stoff. Noen synspunkter på hva som er å foretrekke?? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 27.Januar.2004 Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 Jada--- alle skal pynte opp et eller annet til sesongen! Det er jo halve moroa. M h t hva du er best tjent med av skai eller stoff, så vil jeg si at det avhenger av hvor utsatt putene dine er for vann/sjø. Stoff er jo langt det behageligste å sitte eller ligge på, men er det store sjanser for å få regn eller sjøsprut over putene bør du vel bruke skai som kan holde fukten ute og som lett kan tørkes av. I min forrige båt (Finnsport 540) var putene vendbare med skai på en side og stoff på den andre. Kanskje det var en ide? Så kan du " snu kappen etter vinden" mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Neptun Svart 27.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 God idè, JanS, men putene er ikke symmetriske så det går ikke hos meg! Putene skal være innendørs og vil dermed ikke være utsatt for sjøsprøyt o.l. Men jeg skulle tro at skai ville være å foretrekke iforhold til slitestyrke og renhold, eller???? Dessuten gir etter mitt syn skai et mer rent og stilfullt inntrykk og enn "fluffy" puter i stoff...... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 27.Januar.2004 Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 Skal du sette bort syingen, spiller det ingen rolle. Men har du tenkt å sy selv (Les: Kona...), så er det kanskje enklere med stoff - vanlige symaskiner får vel hjerteinnspark hvis man prøver seg med skai. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 27.Januar.2004 Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 Men har du tenkt å sy selv (Les: KonaHe he.... Neida, dette ordner kapteinen sjøl. Har lang erfaring med bomtrekk, endringer av putene osv. Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 27.Januar.2004 Del på Facebook Svart 27.Januar.2004 Skal du sette bort syingen, spiller det ingen rolle. Men har du tenkt å sy selv (Les: Kona...), så er det kanskje enklere med stoff - vanlige symaskiner får vel hjerteinnspark hvis man prøver seg med skai. De fleste symaskiner tåler å sy skai. Min 30 år gamle Elna er i full gang med skaiputene mine. Ikke er det vanskelig heller Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.