ola_dunk Startet 10.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2007 Har opplevd at noen 20 og 21 fotere har dieseltanken under en helstøpt dørk og har kun en liten luke som fører ned til mannalokket. Hva gjør man da om tanken lekker og må skiftes ut Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 10.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2007 ..da har jeg et problem. Har tenkt tanken selv siden min er støpt. Tror nok jeg må rive litt for å komme til den. Og i bordet! Får ikke håpe det skjer. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 11.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Nja. En tank varer ikke evig Det legger seg vann i bunnen av tanken som tære opp tanken og til slutt har man en masse små hull Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Det kommer vel litt an på hva tanken er lagd av - eller? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Den bør i hvertfall ikke være av aluminium! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Tine IV Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Den ene kan jeg se og kansje få tatt opp manlokk ,men den på SB side blir en anna sak .Pentry er laget oppå der så , det kan jo bli gøy .Men har drenering på den da . Den tid den sorg og ferdig med det . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
torbi Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 på min båt er dørken hel støpt, så eg må ta ut motor for å komme til dieseltanken , eg skal skifte de 2 diesel tanken i vinteren.... Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
880 Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 Jeg har tanken helt i bunnen av båten. Denne er støpt i glassfiber og er en del av skroget så det er lite aktuelt å bytte denne. Har to mannlokk som gir aksess til hver liten krok i tanken. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Bitteliten Svart 11.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2007 (redigert) Hos oss ligger dieseltankene på tvers av båten helt i bunnen. Ikke sikker på om det er ett eller to mannlokk til hver tank (410 liter pr tank). Tankene er i syrefast. Om de skal ut er det vel enklest å dele båten i to unnenifra Redigert 11.Oktober.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.