Jump to content

Båtførerkurs - Offshore


Fjordutsikt

Recommended Posts

Jeg ønsker å ta båtførerbevis offshore og lurer på om noen på dette eminente forum har erfaring på dette?

I første omgang vil jeg kartlegge tilbud erfaringer og evt. kostnader.

Deretter må jeg undersøke hvor mange ombord som ønsker dette - regner med at kanskje 5 - 15 personer pr skift ønsker dette.

 

Utreise til plattformen jeg er ombord i er fra Bergen.

 

Ønsker Tips, synspunkter, erfaringer om dette - det er vel noen der ute som kanskje har vært med på dette offshore?

Link to post
Share on other sites

Tok dette sist jeg var ute ,ble fordelt med kursing på et skift i august og prøven ble tatt i september der ute.Vedkommende som holdt dette og fikk authoriasjon til å avholde kurset var sikkerhetsleder men etter sammenslåingen...StatoilHydro..forsvant han ut av bilde 1/10 da han egentlig var landansatt.

Vi var ialle fall ca 15 stk som var meldt på.Kursmateriell ble sponset av firmaet ,prøven ble avholdt med tildeling av eget id/passord(internett) for hver enkelt under oppsyn av sikkerhetslederen. 50 spørsmål/ 60 minutter mener jeg å huske det var.

Redigert av Solo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Som en del "old timere" vil huske har jeg hatt båtførerkurs her på baatplassen.no tidligere. Disse ble gjennomført med nettundervisning/gruppearbeid. Så kom alle deltagerne til Stavanger for en helg ombord i www.gamlesalten.no Der hadde vi repetisjon og skriftlig eksamen.

 

Etter den siste forandringen mht båtførerbevis kan dette også gjøres på en annen måte: vi kunne ha undervisning via nettet som tidligere, og da betyr det ingenting om man sitter offshore, er hjemme på fritørn eller kanskje på sydenferie - så lenge man har nettforbindelse.

Selv om samlingen i Stavanger var virkelig hyggelig, og en sosial fulltreffer, så er det ikke nødvendig å inkludere den i kurset. Nå kan man nemlig melde seg opp til båtførerprøven ved hvilket som helst av de ca 400 test-senter som Norsk Test har fordelt land og strand rundtom i kongeriket.

 

Hvis dette er en interessant løsning for offshoreansatte og andre, så kan vi jo se nærmere på muligheten.

 

Alternativet for de som satser litt høyere enn det grunnleggende båtførerbeviset er å slenge seg på det D5L-kurset som nå er i startfasen her på baatplassen.no . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...