Jump to content

Septik-tank, innstallasjon


RichardN

Recommended Posts

Hei

 

IL, Industri Lamberseter, skreddersyr syrefast tank til deg etter dine mål. Jeg kjøpte en 75 liter tank der for to år siden for rundt 4000kr. Det var hentepris og inkludert alle stusser etter mine spesifikasjoner. Husk å spesifisere stor diameter på luftinga og sett gjerne inn et par av dem.

 

Sigurd

Link to post
Share on other sites

Hei Richard

 

Jeg er i samme situasjon og har derfor ikke mye erfaring å bidra med. Men noe info har jeg funnet.

 

Jeg fant en henvisning til en lengere avhandling om temaet. (Fra et tips på BM's sider)

 

http://boatsafe.com/nauticalknowhow/phall.htm

 

Virker som om hun har peiling og har gått grundig til verks. (Hopp over de første sidene, ang. US lover)

 

Litt mye å lese kanskje, men ......

 

For meg er det mest fristende å kjøpe orginal tank. Da skal den jo passe.... Selv om båten ikke lages lenger (Tresfjord), så bygges skroget fremdeles under et annet navn, og de har tank. Så spørsmålet er jo, hvordan båt har du ?

 

Du har kanskje prøvd å søke arkivet. Det er mye nyttig, både her og på BM's sider.

 

Forøvrig så skal jeg følge med på emnet. Det er mye å lære...

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

4 k for 75 ltr. Var ikke det i overkant?

 

Jeg fikk en vanntank i samme størrelse for 1,2 k fra et firma i Tønsberg (Platan). Med to stusser og mannlokk.

 

Og spørsmålet blir da: Hvor mye tykkere plater bør man bruke i en septik? Mannlokket i min septik gir ikke inntrykk av at tanken er tykkere enn 1 til 2 mm. Bør jeg se opp her?

Link to post
Share on other sites


RichardN: .... Vi har ikke septik tank, men skal ordne dette i vinter, vi skal ha elektrisk spyling....


 

Nå vet jeg ikke hvordan det du finner her på http://www.hjertmans.se passer for deg...

 

Om du der søker på "septiktank" finner du at Hjermans har tilbud på tre tanker i rustfritt ut året, på 24 - 40 og 56 liter, tilbudspris: SEK 1480 - 1640 og 2180.

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...