Pledd 74 Startet 13.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2007 Etter å ha undersøkt med norske forhandlere på manifolder og risere til min Volvo Penta 5,0l så kan man jo spørre seg om det faktisk er billigere å sette seg på et fly å hente delene selv i USA Komplett sett med pakninger og bolter får man i USA for ca $420. I tillegg så har vi frakt på ca det samme...(?) Men i huleste!! Med dagens dollarkurs så blir jo dette bare 4620 NKR. Det er jo samme prisen som norske forhandlere skal ha for ene manifolderen UTEN riser/pakninger og frakt! :nono: Greit at båtrelaterte ting koster litt mer, men det er leit å se at norge overpriser seg sånn i disse "internett dager" kan ikke forstå annet enn at noen må tape marked... Er det noe jeg ikke har tatt med i regnestykket mitt her eller? MVA / Toll?? Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 Frakt, og moms på frakt og varer tilkommer prisen. Det er ikke tollavgift på rene motordeler unntatt blokker... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Lanber Svart 13.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2007 (redigert) Med loven i hand kan du ta med varer inntil verdi 6000,- pr person inn i landet uten å betale mva sålenge du har vært mer enn 24t i utlandet. Skal til England og hente en Autoprop på nyåret, helt tilfeldig koster den akkurat under 6000,- Redigert 13.Oktober.2007 av Lanber (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.