Jump to content

Importere deler fra USA til Norge.

Pledd 74

Recommended Posts

Etter å ha undersøkt med norske forhandlere på manifolder og risere til min Volvo Penta 5,0l så kan man jo spørre seg om det faktisk er billigere å sette seg på et fly å hente delene selv i USA :crazy:

Komplett sett med pakninger og bolter får man i USA for ca $420.

I tillegg så har vi frakt på ca det samme...(?)

Men i huleste!! Med dagens dollarkurs så blir jo dette bare 4620 NKR.

Det er jo samme prisen som norske forhandlere skal ha for ene manifolderen UTEN riser/pakninger og frakt! :nono:

Greit at båtrelaterte ting koster litt mer, men det er leit å se at norge overpriser seg sånn i disse "internett dager"

kan ikke forstå annet enn at noen må tape marked...

Er det noe jeg ikke har tatt med i regnestykket mitt her eller? MVA / Toll??

Frakt, og moms på frakt og varer tilkommer prisen. Det er ikke tollavgift på rene motordeler unntatt blokker...

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Med loven i hand kan du ta med varer inntil verdi 6000,- pr person inn i landet uten å betale mva sålenge du har vært mer enn 24t i utlandet.

Skal til England og hente en Autoprop på nyåret, helt tilfeldig koster den akkurat under 6000,-

Edited by Lanber (see edit history)