Jump to content

Belegg i ekspansjonstank på VP motor


Janee

Recommended Posts

OK, det du sier er at dette antagelig er ett resultat av at kjølevesken ikke er skiftet etter riktig intervall (2 år)?

Dette er en motor jeg kikker på (mulig kjøp), og selger opplyser om at kjølevesken ikke har vært skiftet de siste seks år

(bare etterfylt ved bytte av varmtvannstank). Motoren har i dag ikke problemer med driftstemperaturen.

Behøver jeg egentlig å bekymre meg for dette?

Link to post
Share on other sites

Tror ikke tæring blir noe problem. Frostvæsken er mye bedre idag. Gjelder bare å følge skift anvisningen

Helt riktig, det er de som ikke følger anvisningene eller kjøper en båt hvor anvisningene ikke er fulgt tidligere som sitter igjen med problemet. Frostvæske problematikken er løst både med hensyn til tæring og kjøling.

Derfor kan man som båtkjøper kanskje være litt føre var. Det er stor forskjell pånyoverhalt og nyovermalt.

Link to post
Share on other sites

OK, det du sier er at dette antagelig er ett resultat av at kjølevesken ikke er skiftet etter riktig intervall (2 år)?

Behøver jeg egentlig å bekymre meg for dette?

 

 

Ikke antagelig, det er helt sikkert at rustslammet kommer av for lange intervall for bytte av frostvæske. Etter mitt syn behøver du ikke bekymre deg men du bør nok skifte kjølevæske og spyle så god det lar seg gjøre. Jeg pleier å draine ned varmeveksleren hver vår og fyller opp igjen via ekspansjons tanken. Så langt ser det bra ut.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...