Brynjar TN Startet 16.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2007 Har nå etter noen års pussing på min kjære treseiler funnet ut at den rett og slett har blitt for liten. Men den begynner å bli ganske fin da, så jeg håper jeg får noen kroner for den til våren etter noen ekstra runder med lakkosten. Jeg har også gitt etter for min kones insistering på plastbåt (huff og huff:) )og jeg er bitt av ti til femten fots syken. Det kombinert med at jeg ikke eier penger betyr at jeg har en aldri så liten utfordring. Jeg tenkte derfor jeg skulle se om det var mulig å finne en godt mishandlet seilbåt på 35-40 fot som det er mulig å fikse uten de store investeringene i penger, men jeg regner med å måtte bruke et utall arbeidstimer (men det er jeg vant med) pluss noen kilo plast / finer/ tre og diverse andre deler. Hvor kan jeg få tak i noe sånt? På finn.no er de i hvertfall ikke. Sverige? Eller kanskje noen har en i hagen de vil bli kvitt? Kommer nok ikke til å kjøpe før til våren, sommeren neste år, men greit å begynne å sjekke nå. Det kan jo hende det dukker opp et eller annet nå som er så interessant at jeg ikke kan si nei. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 (redigert) Tja, dennee får du i hvertfall billig (etter bud). Tror ikke du finner så stor som du sikter til "rimelig". Det er mye rart å finne på blocket.se Redigert 16.Oktober.2007 av Blue_Dragon (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Ta deg en tur i båthavnene rundt omkring.. Ofte ligger det gamle båter på land som ingen bruker lenger.. Vet ikke om det er noe jeg bare innbiller meg, at det i havnene rundt ved Gressvik i Fredrikstad ligger mye gamle plastbåter på land hele året, både seilbåter og motorbåter.. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Et tips kan være å se om du finner en båt som er registrert i NOR, da kan du få banken til å gi deg lån med pant i båten, vips så er det lettere å finansiere :) Sitér dette innlegget Link to post
emilskj Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Hei Hvis du ikke ser mørkt på jobben med å få vraket hjem, er kanskje den beste plassen å finne en utrangert seilbåt i Karibien. Strander vel en del langtur - drømmer der. Forsåvidt kan vel også andre steder der langturseilere samles være verdt en titt. Det har ligget en norsk seilbåt lokalisert i Panama på Finn i lengere tid, men den var vel bare 30 fot, så vidt jeg husker. Finnkode 11134934. Forstår at den ikke er aktuell for deg, men den er et eksempel på hva man kan finne. Via www.Sorgenfri.com kan du kanskje komme i kontakt med noen langturseilere som kan være litt på utkikk for deg Mvh Emil Sitér dette innlegget Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.Medlem av Forbundet Kysten Link to post
Brynjar TN Svart 17.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Mange takk for innspill. Tenkte jeg skulle bruke inntil en 100 000,- på innkjøp av båten, også går det vel en del lapper i forbindelse med restaurering også. Har tenkt på muligheten for lånefinansiering også, og jeg kunne fint fått lån med pant i huset (eller om jeg kjøpte en NOR- registrert båt), men jeg har rett og slett ikke så veldig lyst på mer lån i disse "rentene øker annenhver dag" tidene. Har kikket litt på blocket.se og det har dukket opp litt der, så jeg kommer til å følge med videre. Men det er mest "smått", altså 22- til 27 fot. Båten jeg har nå er 27 fot, så da er poenget borte. Samtidig så vet jeg at (en del)båter med nyere skrogform og nyere planløsning gir vanvittig mye mer båt pr. fot enn den jeg har i dag. God ide å sjekke med langturseilere. Får se om jeg har mage til å seile en båt over atlanteren da, men den som intet våger også videre Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Hvis du ikke MÅ ha en seilbåt har du jo et greit utgangspunkt her. En 44 plattegatter til 25.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar TN Svart 17.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Jeg må selvfølgelig ha seilbåt. Jeg er en svoren seilbåtelsker. (Forøvrig en fin plattgatter som kan bli en utrolig pen båt for den rette eieren) Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Hvis du ikke MÅ ha en seilbåt har du jo et greit utgangspunkt her. En 44 plattegatter til 25.000,- Det bildet var jo noe spesielt.... Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar TN Svart 17.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Lurte litt på det jeg også ja Mulig det er det eieren tenker å gjøre med plattgatteren hvis han ikke får solgt den? Eller kanskje det er et alternativ til daviter for jolla Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Ja, satt og så på det bildet. Men klarer ikke å si om det er samme båt... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Tror ikke bildet er ekte. Båten som har en båt igjenom seg ville vel lagt seg over til siden pga tyngden Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
rogeri Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 (redigert) Tror ikke bildet er ekte. Båten som har en båt igjenom seg ville vel lagt seg over til siden pga tyngden Bilde er nok ikke uekte av den grunn, båten har jo to mann som motvekt på styrbord side og speedbåten har jo gått tvers i gjennom bb og sb skrogside. Ekstra vekt av motor oppveies av de to (Tror nå jeg)! Ti trådstarter: F.øvrig ville jeg sjekket med forsikringsselskapene om de kan ha noen "vrak" liggende!! Redigert 17.Oktober.2007 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...=126&page=2 Sitér dette innlegget Link to post
gimi Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Tror ikke bildet er ekte. Båten som har en båt igjenom seg ville vel lagt seg over til siden pga tyngden Dette bildet er tatt lenge før man kunne manipulere bilder - jeg er ganske sikker på at jeg har sett det for lenge siden. Det er jammen godt vi har radar, ais, kartplotter, vhf, dsc så vi slipper slikt nå.......... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 8.August.2008 Del på Facebook Svart 8.August.2008 Dette bildet er tatt lenge før man kunne manipulere bilder Men bildet kan jo være manipulert i Photoshop etter at det ble scannet inn... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.