Jump to content

Øl og båtprat II

Jawik

Recommended Posts

Øl og båtprat av MartinN ( https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=30188 ) viser oss at det er mange som kan tenke seg å treffes utenom Hortentreffet /Sørlandstreffet mm. Håper at MartinN får til sitt foretak. At dette skulle gi færre deltagere til andre treff har jeg vanskelig for å tro på. Enten har man anledning til å delta, eller så har en det ikke.

Hva med resten av landet ? Er det ikke samme interesse for å møtes ? De fleste nord for "Sinsenkrysset" vet at avstanden til nevnte treffsteder er for langt å legge bak seg langs kysten for en helg. Særlig når en må stille opp på en bestemt dato blir dette vanskelig å få til for de fleste. Var i Horten i fjor, uken før Hortentreffet, men måtte seile videre før datoen for treffet inntraff. Trist, da vi kunne tenke oss å være tilstedet. Slike situasjoner opplever de fleste i løpet av sommeren.

Hvorfor ikke arrangere flere uformelle - uten fastsettelse av dato - treff langs kysten. En viss startvilje kreves av oss all for å få til noe slikt som dette. Vi må jo på forhand vite hvor andre medlemsbåter oppholder seg. Flere av medlemmene på BP må oppdatere hvor hjemmehavnen deres er - f.eks. Brutus som vi nu vet har tilhold i Kirkenes. Opp med vimpelen slik at andre blir oppmerksom på at dere er til stedet. Forsiktig fremstøtt mot vimpelen, for å unngå Andreas effekten ( innlegg #15 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=30188 ). Får du tilslag så slå av en båtprat med noe attåt. Tips: Ta med en pose kaker så glir båtpraten videre av seg selv. Problemet med dette opplegget er at man mister anonymiteten sin - som det ser ut til at de fleste medlemene vil beholde for å kunne ytre sine meninger her på BP.

Når alle aktive medlemmer har fått oppdatert hvor de har hjemmehavn gjennstår det å finne ut hvor skuta/båten/jolla/kanoen er til enhver tid. Her får vi fri til teknologien og Ingard. SMS er en mulighet. AIS er en annen mulighet. Meldeplikt (dopingtest mot eldle dråper) til BP for hvor en er / har tenkt seg til en hver tid, er en annen mulighet.

Medlemsoversikten vil kunne gi et svar med en kolonne for hvor en oppholder seg eller har tenkt seg, bortsett fra hjemmehavn. Så blir det opp til oss om vi vil avsløre idyllene langs kysten eller ha de for oss selv.

Kopierer fra Astor sitt innlegg.

Hvor går ferden - Møre og Romsdal.

Hvor går ferden - Hordaland.

Hvor går ferden - Norland.

Hvor går ferden - Troms.

Hvor går ferden - Finnmark.

Hvor går ferden - Rogaland.

Dette vil muligens fungere, men hva med å krysse fra et fylke til et annet. Det blir bare rot av slikt. Åpen for forslag fra 11000 medlemmer som før eller siden blir aktive nord for Sinsen.

jawik - f.t.i. hjemmehavn, Syvde.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Noe må en fordrive tiden med, når det høljer ned i bøtter og span. Merkelig hvor stille - medlemmene er :sleep: - til denne innvitasjonen for ytterligere båtprat i det fri.

OBS MartinN: Hvorfor ikke ta meg på ordet å oppdatere din egen avart med hjemmehavn :wink:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Har bare lyst til å komme med en liten opplysning vedr. disse treffene for dem som ikke er klar over det:

Det er for en stor del takket være Hortentreffet, og Sørlandstreffet at baatplassen.no kan drives slik den gjør.

På disse treffene samles det inn penger i form av lotterier o.l. og det legges ned et enormt arbeid på forhånd fra arrangørene for å få dette til.

Overskuddet fra treffene går til drift av baatplassen.no, og utgjør en stor del driftsbudsjettet.

quote.gif
Har bare lyst til å komme med en liten opplysning vedr. disse treffene for dem som ikke er klar over det:

Det er for en stor del takket være Hortentreffet, og Sørlandstreffet at baatplassen.no kan drives slik den gjør.
På disse treffene samles det inn penger i form av lotterier o.l. og det legges ned et enormt arbeid på forhånd fra arrangørene for å få dette til.

Overskuddet fra treffene går til drift av baatplassen.no, og utgjør en stor del driftsbudsjettet.

:flag:
Da kunne det virkelig monne med uformelle treff langs kysten. Ekstra båtskatt på øl, kaffe og vin går uavkortet til BP. Kroverten samler inn og formidler det videre. Conjacen holdes utenfor av "hellige" båtårsaker synes jeg.

Det er grenser for hvor mange vimpler en kan overta for å støtte en god sak som BP absolutt er. Vi langs kysten har ikke så mange mulighetene til å møte opp i Horten.

Hvorfor ikke legge til rette for lokale møteplasser langs kysten. Aktiviser medlemmene som har tid (der forsvant mange bak naustet) til å utpeke lokaliteter e.l. Få en oversikt - landsdekkende - og vi har mye å gå på. Bare tenk dere tanken på kun båtfolk i rorbua i Tromsø, med TV/NRK.

Vi kan jo klistre opp (med tillatelse) BP logoen slik at mange finner fram til vannhullet. Reservert bord kan sikkert også ordnes med logoen på plass. En må våge for å få det til å utvikle seg.

Eget ølmerke og konjakk med BP logo..osv ... Det er det jeg kaller utvikling. :cheers:

Bifalles :flag: Men da må jo diverse personer stå frem, og ikke hjemme seg bak naustet. Ikke meg i mot å forsøke å fylle opp rorbua i Tromsø. Men da må det jo være noen som deltar, og hittil er de fraværende.

Ingard. Finnes det noen oversikt over hvordan medlemsmassen er fordelt i dette landet ?

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
Seriøse BP medlemmer drikker ikke øl. Ikke slår de av en spøk heller. :nono:

Ser man det ! Der var liv i baren likevel. Noen må jo holde statskassen med midler, og det kommer jo alle tilgode - selv de som ser ut til å trenge en hårklipp :wink:. Uttalt av en som ikke super. Bare svelger unna for ikke å kveles av de edle dråper. Men holder seg likevel klar til å kaste fortøyningene når dette er påkrevd :cheers:.

• 3 måneder senere...

Siden etableringen av "Øl og båtprat Bergen" (utbrytere av denne opprinnelige tråden :cheers:) har det vært stille med etableringer av nye grupperinger. Er det bare Bergenserne, med hjelp østfra, som får til dette. Eller har vinteren vært for våt og kald i resten av vårt langstrakte land.

Dette er ingen oppfordring til å alkoholkonsumere edle dråper, men.....

Bifalles :flag: Men da må jo diverse personer stå frem, og ikke hjemme seg bak naustet. Ikke meg i mot å forsøke å fylle opp rorbua i Tromsø. Men da må det jo være noen som deltar, og hittil er de fraværende.

Ingard. Finnes det noen oversikt over hvordan medlemsmassen er fordelt i dette landet ?

Fare for å gjenta meg selv................. :smiley:

Kva med ei båtmessehelg i Bergen, jawik...? :drink:

Jeg tøøøøør ikke! Siste messen ute på den øya (UK 2007) ble dyr. Vekta ved returen tok knekken på skipskassa. Skal jeg sette kursen mot Bergen må jeg ha "sponsorer" :smiley:.

Men siden dere i Bergen har fått til Ø&B så tenkte jeg at noen flere langs kysten burde prøve seg. Vengsøyfjord står klar i Tromsø til å ta i et tak. Så tromsværinger møt opp og :sweat:.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...