PJNI Startet 16.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2007 Hei og varsko. Jeg bestilte ny kalesje til min båt i romjula, ble lovet levering i april. Etter forferdelig mye bråk, fikk jeg min kalesje i slutten av juli! Har aldri blitt behandlet dårligere i mitt liv som kunde, dette er første gang jeg har blitt løyet til direkte på telefon! Aldri skal jeg bruke de igjen, vurdere å gå til forbrukerrådet. Hvem du bør holde deg langt unna, Norsk Maskintrekk i hallingby! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Takker for tips. Skal ha ny kalesje og de var faktisk en av de som var under vurdering. Ikke nå mere. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Skal ha ny kalesje jeg å. Fikk tilbud fra Alf Hansen 11.500,- + pushpit-trekk 1600,- minus 10% høstrabatt. Hansen har sydd den forige og har derfor malen liggende til "min båt". Fikk også tilbud fra Sagen i Kristiandsand. De skal ha ca. 10.000,- for alt, men har en standard mal og kan derfor ikke garantere at hullene er riktig tilpasset. I dag tikket eposten fra Norsk Maskintrekk inn: 9.855,- for alt sammen. Da vet jeg hvem som IKKE velges......Norsk Maskintrekk. Det blir nok Alf hansen siden jeg vet det passer da, men jeg kommer til å be om å få sydd vinduene på utsiden i bunn for å unngå lekkasjer Det gjør de ikke som standard, men bør begynne med det. Det sies at stoffet blir noe svekket av dette, men heller det enn å få båten full av vann som samler seg i bunn mellom vindu/kalesjestoff. (Forøvrig kan han i Ollebukta sy tilpasset min båt, men til den dobble prisen) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Pettter Svart 16.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2007 Hamar Salmakerverksted er 110% proffe og mye rimligere enn Hansen og mange andre jeg har vært i kontakt med.Kommer og lager mal og bøyler.Veldig seriøst og bra!! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Skal ha ny kalesje jeg å. Vurderer ny kalesje min Fjord også. Kanskje en mulighet til å prute, hvis en kjøper samtidig???? Skulle Sagen ha den prisen inkludert p.p-trekket? Det hørtes ikke så galt ut. Tror jeg fikk samme pris fra de i fjor, men da uten det trekket. Ellers mener jeg å huske at de på Sagen nevnte at de nå sveiset vinduene, slik at det med sømmen var uaktuelt. Skulle ikke bli noen lekkasje der. Jeg byttet forøvrig vinduene i min kalesje selv i fjor. Da klippet jeg de til slik at den nederste delen ble liggende utenpå. Det fungerte helt utmerket. Ingen lekkasjer der da. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Som en motvekt til din opplevelse med Norsk Maskintrekk føler jeg for å dele min opplevelse med firmaet også. Leverte båten hos de i november i fjor og avtalte at de skulle sy kalesje med levering april. Fikk flott kalesje til bra pris som da i tillegg ble inkluderende vinteropplag innendørs. Jeg fikk underveis tilsendt bilder av fremdriften med tilpassing av bøyler osv. Og båten kunne selvfølgelig hentes til avtalt tid. Ferdig en stund før, men fikk stå hos de til føreforholdene tillot kjøring med båthenger. Opplevde i tillegg menneskene der som svært engasjerte og hyggelige, nesten så det ble vrient å reise igjen. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Bømlafjord Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Hei og varsko.Hvem du bør holde deg langt unna, Norsk Maskintrekk i hallingby! Her må eg også få ut litt frustrasjon ang dette firma. Forbrukerrådet har eg også tenkt på men eg er snart over det no. Eg fikk eit bra tilbud fra Norsk Maskintrekk for ca 1 år siden, sendte så min gamle kalesjen til dei som mal og hadde dermed mykje arbeid med å vinterlagre båten min ute uten kalesje. Kalesjen ble sendt til dei i desember. Tiden gikk og da sommeren kom var eg fortsatt uten kalesje. Eg hadde hele tiden kontakt med dei både på Mail og telefon, hele tiden sa dei at nå var min kalesje påbegynt og snart i posten. Kalesjen kom aldri og når sommeren var her ville eg bruke båten og forlangte da den gamle kalesjen i retur. Helt elendig service der dei løy til meg i eit halvt år, mykje venting og frustrasjon. Hvordan kan slike firma overleve? Enda leter eg etter noen som kan lage en kalesje til Nimbus, den gamle fungerer fortsatt men eg venter nå på pris fra Eteka. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Jeg har også kjøpt fra dem med blandet erfaring. Rask og bra service når jeg bestilte. Sendte inn den gamle som mal. Kalesjen kom ca 1 1/2mnd senere en avtalt. Jeg ringte flere ganger og sende epost med purring, med lovnad om at den var på vei alle gangene. Men når jeg først fikk kalasje passet den i allefall perfekt og prisen var grei. Sendte dem en mail her om dagen med spørsmål om vedlikehold, ikke fått noe svar og det får jeg vel ikke heller ikke vil jeg tro (?). Men men...... sum sumarum = Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 UUUPS, og jeg som nettopp har avtalt med Norsk Maskintrekk om å lage min nye kalesje....... Nabo båten fikk sin sydd der i fjord, og var kjempe fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Som en motvekt til din opplevelse med Norsk Maskintrekk føler jeg for å dele min opplevelse med firmaet også. ................ Opplevde i tillegg menneskene der som svært engasjerte og hyggelige, nesten så det ble vrient å reise igjen. Litt for bra liksom. Har du aksjer i firmaet eller Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Nei, har nok ikke det. Men det er alltid noe med det å treffe folk personlig. Når jeg hentet båten min hinket Espen (innehaveren) rundt med benet i gips fra tåspiss til hoft etter fall fra en båt han hadde inne. Brukte traktoren som motorisert rullestol for å få jobbene gjort. Som sagt; opplevde menneskene som svært hyggelige! Jeg skal dog også inrømme at jeg senere pr. mail har bedt om tilbud på bl.a. hydraulisk styring uten å få særlig raske tilbakemeldinger. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Hansa666 Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 (redigert) Ettersom Norsk Maskintrekk ikke leverer hva de lover, sendte jeg en mail til dem i sted for å høre hvilken garantier de kunne stille for at jeg skulle få min kalesje tilbake etter 5-6 uker... Vi får se hva de svarer Men, finnes det et rimelig og godt alternativ på kalesjefronten i Bergens området som noen av BP`s medlemmer har brukt?? Eller andre steder i landet??? Redigert 17.Oktober.2007 av Hansa666 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marvin Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Hei Sundberg Du oppgir ikke helt en sanne opplysningen som vi ga deg. Du fikk en pris av oss til dein Fjord 880. Vi har også maler til båtkalesjer, så du fikk en pris av oss på 12 000,- for alt. Men på en Skredder sydd båtkalesje fikk du en pris på 18 000,- Jeg tror dere vet hvem som skriver dette, så det er jo meningen også. Ha en fin dag til dere alle. Sitér dette innlegget Link to post
PJNI Svart 18.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Hei igjen, Ser ut som jeg ikke er den eneste som har opplevd dårlig service herfra. Flott at vi har et slikt sted hvor vi kan utveksle erfaringer på denne måten. Ser at noen har god erfaring også, det er jo hyggelig for de som opplever det. Mitt intrykk er dog ut fra svarene at behandlingen man kan få er helt uaksebtabel og det ville nok vært riktig å sende link til dette forum direkte til Norsk Maskintrekk slik at de har mulighet til å rette opp sine feil. På en annen side burde de vel også ha fått klare tilbakemeldinger om hvordan de opererer, det fikk de i alle fall fra meg! Jeg har en forventning om at dersom en leverandør ikke klarer leveringstid så ringer man å gir beskjed om dette i god tid, da er det greit. Dette var ikke tilfellet her, her kjenner jeg godt igjen beskrivelsen fra et annet innlegg. Jeg ringte og purret levering, fikk faktisk beskjed om at kalesjen var ferdig og allerede sendt i posten. Etter 3-4 dager, fortsatt kalesjeløs, ringte jeg på ny, da fikk jeg samme beskjed, den ble sendt for 4-5 dager siden, ok kan jeg få et forsendelses nummer da? Da skulle de ringe tilbake og gi med et forsendelse nummer, det skjedde ikke. Når jeg ringte igjen etter ca 3 dager fikk jeg beskjed om at de satt å sydde den ferdig og at den altså ikke var sendt! De lovet da at de skulle få den ferdig i løpet av dagen og så sende den om kvelden. Dagen etter ringte jeg igjen for å få bekreftelse på at den var sendt, da kom jeg kun til tlf svarer som ga beskjed om at de ikke kunne ta telefonene fordi de var ute for å måle opp nye kalesjer! Om man ikke var forbannet og frustrert ble jeg i alle fall det da. Slik gikk dette nesten daglig i flere uker( føltes slik) og de løy meg regelrett rett opp i annsiktet over telefonen om status på kalesjen. Ringte aldri tilbake selv om de lovet det. Jeg fikk til og med en skriftlig bekreftelse på e-mail som bekreftet leveringsdato, den kunne jeg ha dytta i do med en gang! Min største utfordring var at jeg hadde solgt båten inklusive ny kalesje, den gamle lakk som en sil, og den nye eier måtte rett og slett øse båten, det sysntes ikke han eller jeg var særlig hyggelig fordi båten ble jo rett og slett ødelagt. Dere husker også kanskje den regnfulle sommeren vi hadde i år! Jeg fikk redusert pris til slutt som plaster på såret, men det var godt så langt at min tålmodighet var fullstendig brukt opp og noe plaster på såret ble det derfor ikke. Jeg er derfor helt ferdig med å bruke dette firmaet og ønsket å dele min opplevelse/varsle andre båteiere. Hei og hå, Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Du oppgir ikke helt en sanne opplysningen som vi ga deg. "Marvin", rett skal være rett, Skredder-sydd kostet 18.000,- , mens mal-sydd kostet 12.000,-. Skulle jeg derimot ha Marilux37 stoff i stedet for det Italienske dere tilbyr, kom den mal-sydde også på 18.000,-. (om dette var pga stoffets pris eller fordi dere kun leverer Marilux37 til skreddersøm vet jeg ikke). Ved spørsmål til Hansen var svaret at de også vanligvis leverte det Italienske stoffet, men også kunne levere Marilux37 til samme pris(deres innkjøpspris var vist kr. 20,- høyere på det Tyske Marilux37 stoffet og det beregnet de ikke ekstra for). Slik at ingen skal være i tvil, velger jeg Alf Hansen her, er det fordi Hansen har malen til "Min" kalesje, ikke bare en vilken som helst Fjord 880. For dere som ikke har en ferdig mal til "deres" båt er sikkert "Skredder-sydd" et godt valg ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Vurderer ny kalesje min Fjord også. Kanskje en mulighet til å prute, hvis en kjøper samtidig???? Skulle Sagen ha den prisen inkludert p.p-trekket? Det hørtes ikke så galt ut. Tror jeg fikk samme pris fra de i fjor, men da uten det trekket. Ellers mener jeg å huske at de på Sagen nevnte at de nå sveiset vinduene, slik at det med sømmen var uaktuelt. Skulle ikke bli noen lekkasje der. Tror ikke jeg vil "prute" noe GeirFrode, har en følelese av at hvis det skal opprettholdes en viss form for service MÅ de nok kunne ta seg såpass betalt. Synes egentlig det er en grei pris, kan ikke huske at prisene har endret seg så mye de site 10 årene. Snakket mad Sagen og det de fortalte var at det ble benyttet en form for tape. Hansen fortalte at bak-vinduer nå ble sydd med en slags oppbrett/innlegg eller noe slikt....dette var vist en god løsning. Skal høre mer med dem på mandag om ikke denne teknikken kan benyttes på side-vinduene også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hansa666 Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Hei! Etter å ha lest innlegget her om Norsk Maskintrekk, sendte jeg en mail til firmaet hvor de la seg flat for hva som hadde skjedd i sommer. Min båtnabo fikk sydd 2 kalesjer og en bråte med puter der i fjord, og var kjempefornøyd. Jeg skal la dem få lage ny kalesje til meg, så skal jeg informere dere på BP om hvoprdan det går. Enten blir det slik , eller blir det slik Time will show. Sitér dette innlegget Link to post
marvin Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) Hei Skreddersydd båtkalesje : det vil si at man får laget kalesje til den bestemte båt. Kalesjemaker har med seg duk av den farge kunden har tatt ut og drar ut på båten for å skjære den til. Etter tilskjæring drar kalesjemakeren inn for å sy kalesjen. Kanskje han må kjøre en halvtime eller to. Tid er kr. Når kalesjen er ferdig sydd, drar kalesjemakeren ut igjen til kundes båt for så å montere kalesjen,så at han vet at produktet passer., og kunden får et garantert 100% produkt. Kalesjemakeren gir kunden en tryggghets garanti Det er også forskjell på kalesjemakere som syr skreddersydde kalesjer. Det Sundberg poengterte er noen detaljer.. En skredder sydd løsning gir fri detalj muligheter for kunden,som bl.a. nye bøyler i en annen fasong og vinduer o.l Jens Sagen har mal tatte kalesjer: enten har du en prod. nummer eller kan de ikke hjelpe. Mal tatte kalesjer: Er ikke sydd til akuratt DIN BÅT men båt typen. Å sy ettter den gamle gjør bare amatører. Ha en fin dag Redigert 19.Oktober.2007 av marvin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
marvin Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) "Marvin", rett skal være rett Takk Sundberg , det er jo rett som du beskriver her at vi leverer både maltatte kalesjer og syr skreddersydde kalesjer. Skredder sydde kalesjer er vår spesialitet. En skredder sydd kalesje må jo koste mer fordi den fysisk blir laget som jeg beskriver. Det er sant at vi leverer forskjellige duktyper men det er ikke der forskjellen ligger. Vi leverer Markilux 37" , Sunbrella og Italienske. Men prisen på de forskjellige dukene er heller modreat, men noe varierer det. Ha en god dag. Redigert 23.August.2009 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Noen som kan anbefale en kalesjemaker i aust agder=?? skal ha ny skreddersydd . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Astor Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Vi er flere i havna som er misforøyd med Alf Hansen i Tr.hjem. Kallesjen må sendes med post frem og tilbake og blir aldri helt som tenkt til slutt, selv om Alf Hansens lokale mann på Østlandet har vært ombord og gjort anmerkninger. Har derimot MEGET god erfaring med Meier i Tønsberg. Godt fagarbeid samtidig som han har båten liggende ved brygga si en liten uke slik at tilpassingen blir perfekt. Prisen er "litt" dyrere enn Alf Hansen, men det er den verdt også. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
VannTro Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 En gang for ca 7 år siden har Alf Hansen vært ombord i MIN båt og gjort den jobben som Meier i Tønsberg tilbyr seg å gjøre(den kalesjen som da ble levert og nå skal skiftes ut har et spesifikt nr. sydd inn under merket), det kan da ikke være noen tvil om hva som lønner seg i MITT tilfelle ? Hr. Meier, hvis jeg har missforstått og dette nummeret IKKE refererer til MIN kalesje, men bare til Fjord 880 generelt, vær snill å si ifra.... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bømlafjord Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Eg har no innhenta en del priser på ny kalesje til båten min, ble litt skuffet ja, dette blir ein del flere lapper en hva eg hadde regnet med. Norsk Maskintrekk skulle ha 9000 for ny kalesje til min båt, noe eg synest var en helt grei pris. Som eg beskrev i tidligere innlegg på denne tråden fikk eg jo aldri kalesje fra det firma, kanskje var det fordi dei oppdaget at dei hadde lite fortjeneste på den jobben? Merkelig service iallfall! I dag fikk eg pris fra to lokale leverandører her i Sunnhordland og fra begge to var det snakk om rundt 20 til 22.000, er jo en båt uten hardtop dette og da litt mer kalesje men synest det hørtes mykje ut, men det er vel kanskje gode tider for dei no, virket som om dei hadde mer en nok arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Det var dyrt Nimbus, hos Nimbus i Sverige får du kalesje til f.eks. 3003 til ca. 12.000 SKR pluss mva. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Jeg har prøvd å klage til min kapell-maker, men tror du han lytter...? Ville gjerne betalt svart.... Kanskje ikke annet å vente når man syr den selv Det blir i hvertfall kort vei. Og det er faktisk morsommere å sy enn å sende tur-retur hit og dit Spøk tilside, det går fint å slå seg sammen og lage kalesjer for oss menigmenn også. Leveransen blir akkurat det vi ber om. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.