marvin Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 (redigert) I dag fikk eg pris fra to lokale leverandører her i Sunnhordland og fra begge to var det snakk om rundt 20 til 22.000, er jo en båt uten hardtop dette og da litt mer kalesje men synest det hørtes mykje ut, men det er vel kanskje gode tider for dei no, virket som om dei hadde mer en nok arbeid. Nimbus Tiden står ikke stille, og det er gode tider , Hvis man ikke har fått med seg det bør man følge med noe bedre Var dette prisen på skredder sydd kalesje Nimbus Denne prisen var ikke noe å si om hvis det var en skreddersydd kalesje. Det som har skjedd i dagen samfunn er at alle og enhvar kan låne penger til båt, men ikke utstyr. Når man da skal ha utstyr er alt dyrt. - men båt skal man ha????? Ha en fin dag Redigert 19.Oktober.2007 av marvin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Hei Nimbus. Eteka sydde ny kalskje til meg i vinter. Det hele startet dårlig med dårlig tilpasning og at det rant vann rett gjennom taket(feil på duk?). Men maken til service når de først hadde misset skal du lete lenge etter! Først lagde de en Hansentopp for levering etter to dager. Dette for at innredning ikke skulle ødelegges av vann. Når det ble lit mildere kom de å lagde ny mal, og ny kaleskje ble levert raskt og greit. Nå bruker jeg feilvaren med Hansentopp til vinterkaleskje. Alt ble gjort uten diskusjoner og helt vederlagsfritt. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Men, finnes det et rimelig og godt alternativ på kalesjefronten i Bergens området som noen av BP`s medlemmer har brukt?? Eller andre steder i landet??? Jeg har bestilt hos Hauge i Bergen, han samarbeider med Alf Hansen as. Har ikke fått kalesjen enda, men den er klar for henting idag. Og det var akkurat på de tre ukene han sa. Prisen var det ikke noe å si på og ifølge den kontakten vi har hatt foreløpig så virker han veldig profesjonell i kundebehandlingen. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Langs land Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Det som har skjedd i dagen samfunn er at alle og enhvar kan låne penger til båt, men ikke utstyr.Når man da skal ha utstyr er alt dyrt. - men båt skal man ha????? Ha en fin dag Du er vel inne på noe her..... Sitér dette innlegget Link to post
Norsk Maskintrekk Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Norsk Maskintrekk svarer Jeg Espen Andersen i Norsk Maskintrekk skal være den første til å beklage fjordårets bestilling og leveringsrot fra vår side. Jeg vil ikke her komme med noen lange forklaringer (unskyldninger?)hvorfor det ble slik, men en ting er sikkert ! Ingen skal få oppleve dårlig kundebehandling av hos oss fremover. Det har jeg sørget for. Så nå er det opp til dere om dere om dere vil prøve oss. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Prisen var det ikke noe å si på og ifølge den kontakten vi har hatt foreløpig så virker han veldig profesjonell i kundebehandlingen. TrondT Hentet kalesjen på fredag og rullet den ut i stuen hjemme for å se på herligheten...og så til min store bekymring at det var noen svarte merker på andre siden av kalesjen der trykknappene er Kastet meg selvfølgelig på telefonen til Hauge, og det var ikke noe snikksnakk fra ham: "Kom oppom igjen med kalesjen så fikser vi det selvfølgelig" Så nå er kalesjen levert tilbake og jeg venter i spenning på hvor lang tid dette tar... Men hittil har de holdt både ord og forventningene jeg har TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Smiley Svart 29.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2007 Norsk Maskintrekk svarer Jeg Espen Andersen i Norsk Maskintrekk skal være den første til å beklage fjordårets bestilling og leveringsrot fra vår side. Jeg vil ikke her komme med noen lange forklaringer (unskyldninger?)hvorfor det ble slik, men en ting er sikkert ! Ingen skal få oppleve dårlig kundebehandling av hos oss fremover. Det har jeg sørget for. Så nå er det opp til dere om dere om dere vil prøve oss. Dete er vel den typen svar som også har vært etterlyst i tråder med andre emner? Voksent! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
PJNI Svart 31.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Norsk Maskintrekk svarer Jeg Espen Andersen i Norsk Maskintrekk skal være den første til å beklage fjordårets bestilling og leveringsrot fra vår side. Jeg vil ikke her komme med noen lange forklaringer (unskyldninger?)hvorfor det ble slik, men en ting er sikkert ! Ingen skal få oppleve dårlig kundebehandling av hos oss fremover. Det har jeg sørget for. Så nå er det opp til dere om dere om dere vil prøve oss. Fint at noen fra Norsk makintrekk endelig tar tak i dette! Dette har jeg vel ventet på i laaaaaaaaaaaaaaaaang tid! Når det er sagt så er vel denne beklagelsen ikke enang et plaster på såret. Det er dog slik at dersom det er enkeltpersoner hos Norsk maskintrekk som har forårsaket hendelsen så ligger det desverre en negativ omtale her. Hva som skal til for å rette dette opp vet ikke jeg. For meg er nok det desverre komplett umulig. Selv om jeg ser at flere er fornøyd med produkter, som sikkert er riktig, så kjenner jeg at hårene på ryggen min reiser seg når jeg hører firma navnet. Ja jeg er bitter fordi jeg opplevde at jeg ble holdt for narr og at noen mente jeg var en utrolig idiot av en kunde som det sikkert ikke gjorde noe om at ble puttet bakerst i køen til stadighet ved å lyve meg rett opp i annsiktet. Det er dette det handler om, behandling av meg som kunde, om produktet er bra eller ikke er underordnet fra min side. For Norsk Maskintrekk er det synd at det finnes slike fora, for meg som forbruker er dette genialt, her henter jeg i fremtiden info før jeg handler! :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Bømlafjord Svart 31.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2007 Hva som skal til for å rette dette opp vet ikke jeg. For meg er nok det desverre komplett umulig. Ja jeg er bitter fordi jeg opplevde at jeg ble holdt for narr og at noen mente jeg var en utrolig idiot av en kunde som det sikkert ikke gjorde noe om at ble puttet bakerst i køen til stadighet ved å lyve meg rett opp i annsiktet. Det er dette det handler om, behandling av meg som kunde, om produktet er bra eller ikke er underordnet fra min side. Støtter fullt ut denne oppfatninga av dette firma og deres service. Nå eit år etter eg fikk tilbud på kalesjen fra Norsk Maskintrekk er eg fortsatt uten kalesje, eg avbestilte etter eit halvt år med venting, ringing, Mailing og mange løgner. Kanskje dei kunne fått ein ny kjangs nå denne vinteren, dei skal jo bli bedre nå ser eg. Om det skulle bli aktuelt måtte prisen vert meget god og ingen betaling fra meg før eg hadde kalesjen på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Baso Svart 2.November.2007 Link til dette innlegget Svart 2.November.2007 http://www.flatakerindustrier.no/ Noen som har erfaringer fra Flataker i Elnesvågen? Jeg har bestillt kalesje der og venter spent Sitér dette innlegget Link to post
Steinar S Svart 3.November.2007 Link til dette innlegget Svart 3.November.2007 http://www.flatakerindustrier.no/ Noen som har erfaringer fra Flataker i Elnesvågen? Jeg har bestillt kalesje der og venter spent Har ikke fått saumet noe hos dem, men har handlet utstyr der. Vet dem saumer bra og legger vinduene utenpå i nedre kant for å hindre grønske og lekkasje. Tidligere ansatt hos wenaas, men ettter uenighet om saumemetoder startet han for seg selv, praktiske løsninger og tipser deg masse ved bestilling. Fekk ett godt intrykk av foretningen. Men som sagt har jeg ikke kjøpt noe ferdig produkt fra dem. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hei! Lovte å la dere på BP følge min bestilling av ny kalesje fra Norsk Maskintrekk i Hallingby. Vel, sendte inn den gamle for noen uker siden, og fikk den igjen i dag som avtalt Sendte med en "bok" av bilder på hvordan jeg vill ha den nye og etter samtale men Norsk Maskintrekk, så dette ok ut for dem. Har til nå kun hatt positive erfaringer, skal få den nye tilbake enten før jul eller rett etter. Skal holde dere oppdatert OG gi dere bilder av det ferdige produktet. Pris, 10.500 + frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 "Beg" her på BP anbefalte meg Meier i Tønsberg, og jeg fulgte hans råd. Det ble en perfekt kallesje sydd av en fagmann som kom med endel justeringer under veis, som gjorde kallesjen mer funksjonell. Rundt 12-13.000 kom den på til Nord West 900. Han reiser endel rundt i distriktet. Var også her på Sætre og sydde noen kallesjer i fjor. Ellers har han brygge rett ned for butikken sin. Jeg la båten der på søndag og hentet den på torsdag. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Daffy Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Mal tatte kalesjer: Er ikke sydd til akuratt DIN BÅT men båt typen. Å sy ettter den gamle gjør bare amatører. Vel, sendte inn den gamle for noen uker siden, og fikk den igjen i dag som avtalt Sendte med en "bok" av bilder på hvordan jeg vill ha den nye og etter samtale men Norsk Maskintrekk, så dette ok ut for dem. Eh kan noen forklare Norsk Maskintrekk kanskje? eller Marvin? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hva mener du Daffy? Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hvorfor skulle de ha den gamle kalesjen din hvis de ikke skulle sy etter den? Marvin som jeg har forstått er representant for dette firmaet sier i det siterte innlegget: Å sy ettter den gamle gjør bare amatører. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hei! Vel, jeg har IKKE forstått at Marwin er representant for dette for dette firmaet. En som heter Espen stod frem i dette forumet etter at jeg hadde kontaktet dem og bedt dem komme med en uttalelse her på BP. OG det har jo de gjort. De har tatt mal av min gamle kalesje og denne har jeg nå fått i retur, da jeg trenger den for vinterlagring. Det var ikke verre enn det Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Hei! Vel, jeg har IKKE forstått at Marvin er representant for dette for dette firmaet. En som heter Espen stod frem i dette forumet etter at jeg hadde kontaktet dem og bedt dem komme med en uttalelse her på BP. OG det har jo de gjort. De har tatt mal av min gamle kalesje og denne har jeg nå fått i retur, da jeg trenger den for vinterlagring. Det var ikke verre enn det Men dette med Marvin..., det ene stedet fremstår han/hun som en representant for en leverandør, mens i neste innlegg fremstår han/hun som en vanlig kunde..... Ikke vet jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Marvin er representant for en annen leverandør en Norsk Maskintrekk. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Greit, så var DET avklart Uansett, er veldig spent på sluttproduktet som en eller annen gang skal havne i postkassen...... Enten blir det slik eller slik , satser påden siste Sitér dette innlegget Link to post
EIK Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 http://www.flatakerindustrier.no/ Noen som har erfaringer fra Flataker i Elnesvågen? Jeg har bestillt kalesje der og venter spent Hei, hei... Ja,vi har erfaring med Flataker...vært innom og kjpt div. utstyr, samt stoler og stoff.Fikk god service og hjelp! MEN....vi bestillte båtkallersje i august 2006,bra vi bestillte i god tid før sommeren så de kunne bruke vinteren og litt roligere stunder og sy den.De skulle komme og ta mal og ta de mål de trengte...(båten ligger 14 min. kjøing fra fabrikken ) Ringte i des.06...goood tid ennu. Ringte i feb. 06. Ja,vi har bestillinga,mye og gjøre...vi sa at vi skulle 3 uker på tur med båten,første tur 23 juni...så vi MÅ ha den til da...Juni kom,og etter atter 6-7 purringer fra oss. . kom han og tok måla han trengte...men kalersja kom ikke til sangthans-turen! Fustrerte dro vi på tur,,og sa klart i fra at 6.juli drar vi sammen med 3 båter til Bergen,så da MÅÅÅÅ dere få den ferdig! Purra fortvilt 14 dager før avreise,ba nærmest på våre knær om at kalesja måtte bli ferdig...skulle se hva han greide,og sa da samtidig at vi kunne finne noen andre til og lage den,fordi de hadde tatt på seg formye Etter enda noen telefoner...og etterhvert stor fustrasjon, som gikk utover nattesøvn og glede med og dra på en 14 dagers båttur med barn til Bergen,DRO VI FRA BRYGGA.....UTEN KALERSJE !!!!! Tar tilslutt med at på de 14 dagene ,hadde vi 11 dager med regn, 2 dager bra og 1 dag med sol Siden har båten ligget i båthavna....og venter fortsatt på karlesje......... Snakket med dem nå i desember...og forlangte den ferdig senest 1.mai 2008,til den pris vi ble enige om i aug.06. Normalt hadde vi gitt opp og gitt f... forlenge sia, men de lager flotte kalersjer, i topp kvalitet ,så vi får smøre oss med litt mere tolmodighet.....eller? Så kjære du som har bestillt,vi er FØR deg på verdens lengste bestillingsliste.....Jeg sier i fra når vi har fått den... ............................HILSEN EN FUSTRERT HAVFRUE............ Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 5.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2007 Vel, hadde fruen hatt like mye tolmodighet som deg EIK, ja da...... Om alt skjærer seg for min del, er det bare å punge ut for ny kalesje et annet sted... Men det er jo litt fa.... at når du har lagt ned tid, tlf. mail+++ til en leverandør, bestemt deg for at her skal den lages, så går alt i dass Det skal ikke være lett å være båteier heller Men men, om du fremdeles sliter kan jo du se om Norsk Maskintrekk gjør en god jobb hos meg... Sitér dette innlegget Link to post
Scorpion Svart 7.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2007 Har du hørt med Jens Sagen i Kristiansand? Gode vintertilbud, og en fantastisk service. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 24.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2008 Hei! Tar opp denne tråden da jeg i dag mottok min nye kalesje fra Norsk Maskintrekk. Kan ikke annet enn å si meg kjempefornøyd med arbeidet Sendte inn den gamle kalesjen som mal, + en haug med bilder på hvordan jeg ville ha den nye. Underveis kom jeg på flere løsninger som jeg ringte inn å ga beskjed om. Uansett hva jeg sa, fikk jeg ALLTID et smil tilbake og Astrid gjorde en glimrende jobb Ja en detalj var glemt, men det går seg nok til. Fikk en pris i starten, og fikk ikke økt pris selv etter alle de nye endringene jeg ba om . Det var nye steder med glidelås, +++ Total regning på 10.875.- inkl mva og frakt, slå den på en båt som er åpen og 37 fot Nå gjenstår tilpassing, håper den sitter som et skudd uten for mye mikk makk... men selve kalesjen ser kjempe bra ut. Over alle glidelåser ol er det borrelås, det er en kraftig kantsøm rundt hele kalesjen og selvfølgelig doble sømmer. Skulle egentlig ha en kalesje i mørke blå, men hadde GLEMT å bestille dette Var rimelig overasket da jeg pakket den opp i stuen og oppdaget en grå kalesje.... Men som fruen og RIB enkelt sa, "nå blir det ikke så mørkt inne i båten " Alt har gått som avtalt/lovet, er kjempefornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Flataker industrier er ikke en bedrift som holder ord. Jeg bestilte ny kalesje i slutten av August sist år, og har holdt kontakten med dem. Altid en ny unskyldning for han ikke har begynnt, eller så ligger alt fremme, men han lurer på et par ting. Skulle få den til påske, men nei. Han var ikke ferdig, det var så mange omstendigheter. Nå skal jeg få den til slutten av april, men det gjenstår å se. Stol ikke på Flataker industrier i Molde. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.