Nimitz Startet 17.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 17.Oktober.2007 Noen som har erfaring med frakt av båt fra USA? Tenker å importere båt i størrelse 35 - 45 fot. Hva lønner seg? Seiling til norge eller avhenting på kontinentet osv Hva må man forvente å betale? Håper noen har tips om dette! Mvh Ballastklumpen Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Hei! En jeg kjenner hentet nettopp båten sin fra USA. Vet ikke om det var fra øst eller vest kysten, men frakten kom på ca 100.000. Båten ble fraktet til Amsterdam, så derfra til Bergen. Jeg hentet nettopp min båt fra Mallorca og har et råd til deg..... kjøp båten levert til eks. Amsterdam. Selger har ofte vesentlig bedre kjennskap til fraktselskaper enn det du har og har derved mulighet til å få inn bedre priser. Jeg selv måtte ut med 100.000, da jeg hadde både bilfrakt gjennom Europa og båtfrakt fra Amsterdam. Det er ganske mye styr å organisere frakten selv, bedre at selger gjør dette. Til slutt, husk de nye CE reglene for import utenfor EU Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Spirit Svart 17.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2007 Hei Ta kontakt med JK-motor (jan kihle) han ordner det meste innen frakt fra USA. Jeg brukte han til mitt oppdrag. De bruker Baltimore som hovedhavn pga pris. http://www.jkmotor.com/frakt.html Mvh Spirit Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 (redigert) Jeg forespurte JK motor men de kunne ikke ta min, en 36 foter fra Baltimore. Jeg brukte/bruker WWW.USACINTL.COM men det skal jeg aldri gjøre igjen. Sleipe som fy, prøver å ta betalt for tjenester som aldri har funnet sted etc. Frakten for min kommer på ca 100.000-110.000 NOK litt avhengig av hva man tolker som frakt og ikke, opptak, sjøsetting wasking, plasting etc. Redigert 18.Oktober.2007 av xlnt (see edit history) Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
sas Svart 18.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2007 Prøv Høegh Shipping i Oslo. Vet ikke om navnet er riktig skrevet. Min båt ble fraktet av JK-Motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.