Jump to content

Billig VHF fra cobra electronics - erfaringer?

hifo

Recommended Posts

Den er vel bare på 2 watt sendeeffekt og ganske svak, ville nok kjøpt en bedre.

De stasjonære Vhf'ene til Cobra ble vel trukket tilbake pga. feil oppgitt sendeeffekt, tror M-tech har en grei en til rundt 2000 kr som du kan kjøpe hos malfix.

Har selv en uniden Vhf og er sånn måtelig fornøyd med den.

mvh

Jon

Nå har jeg ingen formening om kvaliteten på nevnte produkt. Vil bare si at 2watt er ganske bra effekt på håndholdt utstyr. (om det virkelig er 2watt og modulasjonen er riktig).

Bruker low power i 99% av tilfellene hvor jeg bruker håndholdt VHF på jobben, og da er effekten 0,7w.

Oso

Det vanlige på håndholdt er vel 5 watt?

VHF er sikkerhetsutsyr, og da er det viktig å kjøpe noe man kan stole på.

Jeg kjenner ikke apparatet du spør om, men det vel slik med VHF som med andre ting at man får hva man betaler for.

Jeg har en håndholdt VHF kjøpt fra Seatronic i år som jeg i løpet av sommeren har blitt positivt overrasket over. Det er en Standard Horizon HX 500E. Noen ganger hører jeg på den håndholdte informasjon fra avstand som overstiger hva jeg forventer.

Er det andre som har erfaring med HX 500E?

Jeg kjøpe en billig Cobra håndholdt og ble forbauset over effekten. Prøvde den først hjemme og fikk pronto klar fin kontakt med Tjømme radio. Tenkte at dette var siden jeg var så høyt oppe, så jeg prøde den i båten ute på Helgeroafjorden og det samme skjedde, tok inn Tjøme radio klart og de hørte også med godt. Burde være helt brukelig til både havne- og båt til båt VHF.