oslofjord Startet 19.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2007 (redigert) Etter å prøvd å overbevise meg selv og andre om at høsten er tiden for båtliv, har jeg i år for lengst avsluttet sesongen. Når frosten nå setter inn er det en nytelse av å vite at båt og motor har det bra på land før sneen kommer. Hvert år har jeg ned litt selvbebreidelse konstantert at det ikke ble så mange turer på fjorden i september og oktober... Noen høstturer blir det når sol og vindstille lokker oss utpå, men så gasser vi litt på og da er det er det på med lue og vindjakker og tilbake i solnedgangen kl 17...er det så isnende kalt i åpen båt at familien sitter intullet i tepper. En varm høstdag i marka blir ca 10 subjektive grader kaldere hvis man isteden drar på fjorden. Er det bare jeg som er lei av å fryse høst og vår på fjorden...når det er lunt å varmt i hagen og i marka ?? Siste melding i loggen er at jeg logger av baatplassen for sesongen og går over til fjellforum... Redigert 19.Oktober.2007 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Det var trist å høre Salt. Kan du ikke poste litt i off om fjellet da ?. Sikkert mange andre her som også skal på fjelltur i vinter Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Hydrox Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 De fleste av oss har vel litt forskjellige hobbyer som vi bruker tiden på. Båten betyr mest for meg sommeren, men jeg har ennå ikke tatt opp båten. I dag skinner solen her i bergen og det er stille og fint. Kaffitrakteren puttrer og jeg skal ut med båten en tur nå. Resten av året blir disponert til radiostyrt helikopter, pistolskyting og sosiale sammenkomster med venner. I disse sosiale sammenkomstene leker vi kompisene med små radiostyrte biler inne på stuegulvet. Mini-Z heter bilene og går som olja lyn. Bilbane har plutselig blitt mye gøyere siden vi faktisk styrer bilene selv og konkuranseinstinktet våkner hos de fleste. Vi har faktisk blitt så bitt at vi kjøper på små dippedutter og jazzer opp bilene med større motorer, tøffe felger, eksperimenterer med dekktyper osv..... Skikkelig barnslig innomhusmorro.... Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) Hei salt! "Det er ingen ting som heter dårlig vær - bare dårlige klær......", eller noe i den dur. Det er fint i hagen, det er fint på fjellet.....o.s.v, og jeg er helt sikker på at da tilpasser du deg til forholdene med klær og utstyr som passer. Et vellykket båtliv høst, vinter og tidlig vår, - ja det krever nok en båt som er utstyrt for det med varme og innendørs sitteplass(er). MEN, - forstår deg jo godt slik du fremstiller din situasjon, og er helt enig i at det finnes mange andre gleder i livet også. HURRA!, - for at vi lever i et fritt land Hilsen Seastar - sjøulk og fjellrev Redigert 19.Oktober.2007 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) Min båt ligger også nå trygt på land. Den er brukt flittig gjennom sesongen og jeg syntes nå at høsten har andre forlokkende muligheter. Bl.a. skogs- og fjellturer. Glemmer allikevel ikke båten. Vinteren er full av drømmer om en ny sesong. Kanskje må noe gjøres med båten, kanskje "må" det kjøpes inn litt utstyr Redigert 19.Oktober.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 19.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Ellers må jeg inrømme at jeg godtar litt mer kulde på sjøen om våren enn om høsten....for da er jo kveldene lysere og man er våryr og klar for ny sesong... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Siste melding i loggen er at jeg logger av baatplassen for sesongen og går over til fjellforum... Det hørtes heller trist ut . . . . Jeg har selv vært noen timer ombord idag, ruslet rundt i T-skjorte og syntes båtlivet er bare herlig Så enten bor du på feil sted, eller så har du feil båt Men uansett: velkommen tilbake på vårparten Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
CB. Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 T-skjorte Hvor f.... er du hen Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Her ombord er det nå tid for en bedre middag med rødvin til. Varmeapparatet tusler og går, og vi er i T-skjorter. Vi ligger nå i Horten gjestehavn sammen men Mor Major, og flere båtplassen-båter er ventet utover dagen og imorgen. Livet i båt er herlig dere! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtummel Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Tja, det er fremdeles et noen og tjue grader under kalesjen hver ettermiddag det ikke regner, og det holder for meg. På den annen side kan en og annen diskusjon på et båtforum utarte seg i løpet av vinteren og det er nok bare sunt å ta en liten pause for dem som føler for dét. Til dem som tar peuse i lavsesongen kan jeg bare ønske velkommen igjen når båtlivet frister igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 HVAAAFORNO`? Jeg gleder meg over hver eneste dag på fjorden på denne årstiden, alle idiotene har satt båtene sine på land og jeg kan kose meg på HEEELE fjorden, ingen bølger, ikke noe bråk fra motorbåter, bare HEEERLIGE seilturer. Sitter på en haug gode bilder etter kosterseilasen forrige helg, kan ikke falle meg inn å ikke bruke båten fremover. Skal noen turer til fjells også, men det blir når jeg ikke gidder å måke dekket på båten, eller alt tauverk er fullt av is osv., Regner med mange flotte turer fremover, ser frem til regatta i morgen, seilng på søndag, romjulsseilas og mange flotte vinterturer på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 HVAAAFORNO`? Jeg gleder meg over hver eneste dag på fjorden på denne årstiden, alle idiotene har satt båtene sine på land og jeg kan kose meg på HEEELE fjorden, ingen bølger, ikke noe bråk fra motorbåter, bare HEEERLIGE seilturer. osv, osv Hyggelig tone må jeg si, ifølge denne karen kan man utlede at 70% av båtfolket er idioter. Vel, vel, det er vel av sine egne man skal høre det Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Hvor sa han at det er KUN idiotene som har satt båtene på land? Det er da mange av de andre også som har satt båtene på land på denne tiden. Kanskje du skal lese gjennom det du leser FØR du svarer? Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Ooops, traff jeg noen ømme tær, eller??? Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Ooops, traff jeg noen ømme tær, eller??? Du oppførte deg bare tåpelig, intet mer enn det. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Du oppførte deg bare tåpelig, intet mer enn det. Du mener det ja Anonym? Hvorfor det ? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Anonym Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Du mener det ja Anonym? Hvorfor det ? Du ser ikke hans angrep mot Kaftein ØL du kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Nei. Jeg så dette med IDIOTER jeg. Gjorde ikke du Anonym? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Sydvesten Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 (redigert) alle idiotene har satt båtene sine på land og jeg kan kose meg på HEEELE fjorden, Dette nekter jeg å tru, det er da vitterlig flere her på baatplassen som fortsatt har båtene sine på sjøen.... Redigert 19.Oktober.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Anonym Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Nei. Jeg så dette med IDIOTER jeg. Gjorde ikke du Anonym? Jo, og det stiller jeg meg 100% bak, IDIOTENE har båten på land vinterhalvåret (med unntak av Nesoddbåtene selvsagt, men selv de er vesentlig greiere å ha med å gjøre den hvite vintern. Men som svar på Kaftein ØL sitt innlegg kom et angrep på han fordi han sa at IDIOTENE har plassert båten på land for vintern, det innlegget så jeg meg nødt til å reagere på. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 ingen bølger, ikke noe bråk fra motorbåter Motorbåter er noe svineri, godt at de er på land, sånne har ikke noe på sjøen å gjøre Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Virker som om denne Kaftein ØL lever og vil leve sitt eget liv, uten særlig mye til overs for motorbåtfolket, og "de idiotene" som har satt båten på land. Ham om det... Selv er jeg på vannet ennå, sammen med et par hundre andre båter i Son. Jeg gleder meg like mye på fjorden, enten jeg ser seilbåter, motorbåter eller fiskebåter. Selv om jeg må dele en innhavn eller uthavn med andre båter, er det en ren glede....alene eller sammen med andre. I morgen tidlig legger vi ut, og blir til søndag. Barnebarnet blir med denne gangen... Det lå is i sore deler av båthavna i morges, med rim og minus 2 gr.. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Har selv båten på sjøen hele året og pustet lettet ut over å ikke være blant idiotene Kom riktignok litt i tvil når jeg leste det med motorbåter Men så kom sydvesten og sparket bein for min mentale helse Får trøste meg med at det er aldrig så galt at det ikke kan bli verre Når alt kommer til alt er vi alle i samme båt....... Ha en fortreffelig helg Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Søren også nå må jeg sette båten ut igjen,for og ikke bli kalt idiot ha ha Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
GeirFrode Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Har akkurat satt båten på land. Og jeg er blitt erklært idiot for lenge siden. Så det er sikkert greit..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.