Gnisten Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Når alt kommer til alt er vi alle i samme båt.......Ha en fortreffelig helg Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Avsluttet2 Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 (redigert) Det var da merkelig at Anonym er den eneste som klarer å lese et innlegg og at det er kø for å kalle seg idiot... Men til hovedpoenget. De siste turene jeg hadde før jeg måtte gi meg for sesongen er de flotteste jeg har hatt. Flatt vann, sol som fortsatt er varme i, og ikke minst å kunne cruise avgårde i 25 knop uten å måtte kjøre kenguru pga andres bølger. Rett og slett en frihetsfølelse som var fantastisk, toppet med å ligge i et ellers så trafikert friluftsområde helt alene og nyte stillheten mens jeg koste meg med matlaging, spising med påfølgende kvil og en tur langs stranden. Rett og slett fantastisk. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg hatt båten opperativ hele året. Redigert 19.Oktober.2007 av tj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Tok båten opp på Torsdag, men "båtlivet" fortsetter som aldri før. Har allerede begynnt på montasje av baugpropell, og har haugevis av andre prosjekter ombord. Så ja- båtlivet fortsetter, om enn i en annen fase Koselig å ha båten hjemme bare 10 meter fra utgangsdøra. Blir mye kaffedrikking ombord i vinter. Det er sikkert! Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Seiljåtten Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Båten ligger disponibel for flott høstvær. Må innrømme at den ikke brukes like mye på høsten som på våren, selv om klimaet er mildere enn på våren. Uansett er det mange her som skriver at båten ligger trygt og godt på land......hmmmmm. Jeg tenker litt motsatt. Starter motor og dieselvarmer jevnlig, batterier holdes toppladet, varmeovnen og avfukteren holder det tørt, og båten ligger og dupper mykt i sjøen, uten en presenning som gnager. Legger båten i opplag først når desember nærmer seg, og starter opp igjen sesongen i mars. Motor og dieselvarmer kjøres imidlertid hver 14. dag, med unntak av januar og februar. Tror en lang sesong har det positive med seg at ting ikke står i stykker på land 6-7 mnd. i året. Har inntrykk av at enkelte tror båten holder seg like godt under en fuktig presenning som en biff holder seg i dypfrysen. Det er kanskje årsaken til at mange sliter med vond lukt og korrosjon, samt dårlige forbindelser i el. anlegget. Man trenger ikke ha dårlig samvittighet for en båt som ikke er tatt opp på høsten, så lenge man er nede og starter opp eller tar seg etpar turer i måneden. Båten har godt av en lang sesong på vannet! Det samme på våren, få båten ut, så den ikke står seg ihjel på land. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 19.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2007 Seabiscit; skriver jeg noe sted at alle som setter båten på land om vinteren er iditoer? Jeg ser forøvrig frem til nok en flott helg på sjøen, med sol, lite vind, ingen bølger, ingen støy osv.... Gled dere på fjorden dere som kan! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Søren også nå må jeg sette båten ut igjen,for og ikke bli kalt idiot ha ha Jeg tipper at noen vil kalle deg "idiot" for å ha båten liggende ute om vinteren også... Så da får du velge mellom to "onder" Her jeg bor nå må båten opp 15. oktober, ellers er det bare å finne ny havn for båten. - I år er det greit for meg; vil ikke la den nyanskaffne gamle Nidelv 24 lige ute første året før jeg har fått sjekket over bunnens mysterier... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mouche Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Båten er oppe og presenning skal på i løpet av helgen. Jeg føler en glede ved å ha båt hele året, men faktisk ser jeg, også på sommeren, frem til å stå f.eks en uke på ski i alpene til vinteren. Føler også glede hele vinteren ved å ha/tenke på hytta ved sjøen, ja faktisk har de fleste av oss mye å glede oss over hvis vi bare tenker oss om litt? Alternativt kan man jo bruke sin tid og krefter på å forbanne høye skatter, dumme politikere eller late byråkrater, en kjent og kjær folkesport, eller man kan glede seg over livets mange mulighet og gode opplevelser. Den enkelte får gjøre seg sine egne valg, men kanskje greit om man når det røyner på heller stikker sitt hode i en sekk, en dri***ekk, og får ut gørra si heller enn å forsure tilværelsen for andre? Har ingen spessiele i tankene med disse uttalelser, men som vi sier i Bamble, enhver får gjøre seg sine egne refleksjoner. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Tallisman Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Min Båt ligger trygt på sjøen og der skal den være hele høsten og vinteren og jeg ser frem til muligheten til og ta meg en tur på sjøen selv om det er vinter. Er og overbevist om att motor og alt annet teknisk har bedre av og bli brukt enn og stå seg i hel på land.Desuten så har jeg brukt en mill på og skaffe meg denne båten og synes da att jeg har liten glede av den store investeringen en Million er for meg hvis båten skal ligge på land under en presenning . Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 ...Jeg har selv vært noen timer ombord idag, ruslet rundt i T-skjorte og syntes båtlivet er bare herlig Det derre tviler jeg så mye på, at jeg må sjekke!! Ankommer mandag!! Her er dat bare møkkavær for tiden; Sludd og regn! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
tebi Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 I morgen er det meldt 3 m/s og 10 grader. Vi tar middagen i en av gromhavnene i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Sjøstjerna og jeg sitter nå med en bayer og koser oss. Vi har allerede planlagt romjulstur med full julemiddag i Sjøstjerna. En innbydelse vi mer enn gjerne blir med på. Skal man fortsette båtlivet utover må man ha en båt som er beregnet for kalde vinterkvelder. Dette er andre sesongen i vintermodus. Og det vil vi fortsette med. redigertr: Legger til at vi nå ligger i gjestehavna i Horten sammen med mange andre båter på helgtur. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
nimbuster Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 (redigert) Enig med deg, Astor. For den som har anledning til det da. Kanskje jeg skulle høre med havnesjefen her i Horten (jeg ligger rett til babord for deg nå), om jeg kan ligge her i vinter? Hvis ikke, må nok båten opp snart. Ligger forøvrig med baugen rett mot Trudelutt her i gjestehavna. Fint høstvær i dag også. Nyt det, og nyt båtlivet! Redigert 20.Oktober.2007 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 I Bergen er det ihvertfall veldig mange båter i dag! Har det noe å gjøre med Brann? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 I dag er båten løftet på land. Nå gleder jeg meg til alle landprosjektene. En ting er alle time ombord mens båten ligger på land, en annen ting er alle båtprosjektene hjemme. Her henger båten i krana. Det tok ganske lang tid å finne plasseringen av løftestroppene fordi krana bare har ett eneste løftepunkt. Jeg skal nok være med og holde båtplassen varm utover høsten, vinteren og våren. Er man glad i båt betyr ikke opptak så mye. I tillegg har jeg D5LA å se frem til... Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 20.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2007 Oktober er så absolutt tid for fine båtturer! Som flere her på tråden ligger MorMajor nå i gjestehavna i Horten og nyter en flott helg. Dessverre er det sesongens siste. Til uka går turen til vinteropplag inne. Men hadde vi vært garantert isfri havn gjennom vinteren hadde vi fortsatt! Det har, været til tross, vært en flott båtsesong. Nå er det bare å vente på påska. Da er vi ute igjen. ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
jandrea Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 Min båt ble løftet i land i Son på tirsdag, idiot som jeg er. Båtidiot altså. Jon Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
nimbuster Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 God morgen til alle! Våknet opp i Horten Gjestehavn til gråvær og yr, men vindstille og 7-8 grader. Helt greit høstvær mao. Det forundrer meg litt å observere at flere båter kom, la til og gikk etter mørkets frembrudd, uten lanterner. Ellers observerer vi ferja komme og gå hver halvtime. 31. oktober er det ubønnhørlig slutt på vannkjenning for denne sesongen....da går den i opplag. Men, vi har ennå 1 helg til, og den skal utnyttes ombord! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.