Jump to content

Tips om bra sted for overnatting og bespisning, sør for Bergen.


Poseidon

Recommended Posts

I forbindelse med pågående D5LA-kurs kommer vi i løpet av november/desember til å gjøre 4-5-6 turer med POSEIDON II fra Stavanger. Først går vi vestover i havet og så søker vi inn mot land.

 

I den forbindelse hadde det vært veldig praktisk med et sted sør for Bergen; dvs i området Austevold, Tysnes eller deromkring hvor vi kunne ankomme lørdagskvelden ca kl 2000 og gå iland for en god julemiddag. Deretter er planen å overnatte ombord til søndag morgen - og så gå sørover mot Stavanger igjen.

 

Spørsmålet blir om noen har et godt sted å anbefale? Det kunne gjerne være et gammelt handelssted eller noe lignende med "stemning", om det er rustikalt er bedre enn "fisefint" og det bør ligge såpass nær brukbar kai at vi kan gå til fots til og fra båten . . .

 

Mange ønsker på en gang, men hva sier dere som er lommekjent i de sørlige deler av strilelandet?

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Kan anbfale Kubbervika på Tysnes..

 

Meget bra mat og god maritim atmosfære fra 1600 tallet, men alt må avtales på forhånd og adkomst er kun via sjøveien etter hva jeg kjenner til...

 

Kaiplass til Poseidon II er det også vil jeg tro...

img_1867.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Brandasund er en obligatorisk plass å besøke hver sommer. Synd hjemmesiden gir et veldig begrenset inntrykk av stedet. De har maritimt festlokale, ex. hermetikkfabrikk, som rommer flere Poseidonlaster med folk....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Kulseidkanalen og Røyksundkanalen er også fantastisk flott!

Poseidon kommer ikke inn i Røyksundskanalen! Det er heller ikke mulighet for bespisning heller desverre.

Kuleseidkanalen går kanskje, men det er heller ikke mer....

Vet ikke hvordan det er med bespisning, men mener det er en mulighet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...