Poseidon Startet 19.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2007 I forbindelse med pågående D5LA-kurs kommer vi i løpet av november/desember til å gjøre 4-5-6 turer med POSEIDON II fra Stavanger. Først går vi vestover i havet og så søker vi inn mot land. I den forbindelse hadde det vært veldig praktisk med et sted sør for Bergen; dvs i området Austevold, Tysnes eller deromkring hvor vi kunne ankomme lørdagskvelden ca kl 2000 og gå iland for en god julemiddag. Deretter er planen å overnatte ombord til søndag morgen - og så gå sørover mot Stavanger igjen. Spørsmålet blir om noen har et godt sted å anbefale? Det kunne gjerne være et gammelt handelssted eller noe lignende med "stemning", om det er rustikalt er bedre enn "fisefint" og det bør ligge såpass nær brukbar kai at vi kan gå til fots til og fra båten . . . Mange ønsker på en gang, men hva sier dere som er lommekjent i de sørlige deler av strilelandet? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Arnstein Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Da vil jeg anbefale Bekkjarvik Gjestgiveri. Her er det miljø og du kan fortøye rett utfor døra. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
tebi Svart 19.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Eller gjestehavnen i Leirvik på Stord. Men skal du ha julemiddag må være rask med bestillingen... Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 19.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2007 Da vil jeg anbefale Bekkjarvik Gjestgiveri. Her er det miljø og du kan fortøye rett utfor døra. Takk for tipset! Jeg kikke på hjemmesiden - og sendte straks en forespørsel. Men jeg er fortsatt åpen for andre muligheter . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sydvesten Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Kan anbfale Kubbervika på Tysnes.. Meget bra mat og god maritim atmosfære fra 1600 tallet, men alt må avtales på forhånd og adkomst er kun via sjøveien etter hva jeg kjenner til... Kaiplass til Poseidon II er det også vil jeg tro... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
alidal Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Hva med Brandasund? Også en fin plass. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Brandasund er en obligatorisk plass å besøke hver sommer. Synd hjemmesiden gir et veldig begrenset inntrykk av stedet. De har maritimt festlokale, ex. hermetikkfabrikk, som rommer flere Poseidonlaster med folk.... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Poseidon Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Det var akkurat som tenkt: de gode ideene dukker opp; forespørsler er sendt . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Discovery Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Kulseidkanalen og Røyksundkanalen er også fantastisk flott! Er ikke helt sikker på bespisning, men verdt turen uansett :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Våge på Tysnes. Restauranten ved gjestehamna heiter Mandelhuset. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
alidal Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Kulseidkanalen og Røyksundkanalen er også fantastisk flott! Poseidon kommer ikke inn i Røyksundskanalen! Det er heller ikke mulighet for bespisning heller desverre. Kuleseidkanalen går kanskje, men det er heller ikke mer.... Vet ikke hvordan det er med bespisning, men mener det er en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.