Sydvesten Startet 20.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 20.Oktober.2007 Er det noen som kjenner til en god og bekyttet vinterhavn i Grenland som man kan leie en vinterplass....helst med tilgang på strøm.. båten er 12x4m og stikker 1,85 meter dypt. Havnen jeg ligger i er svært dårlig beskyttet mot nordvesten og den er ikke nårdig på vinteren... siden jeg jobber borte hele uken så må den være beskyttet mot vær og vind... Har vurdert området rundt Stoa i Langesund, men er åpen for andre forslag.. Stathelle Marina er også en mulighet vil jeg tro.. Kosterturen til påsken vil jeg gjerne ha som tradisjon, selv om fruen har insistert på at den ikke skal gjøre uten radar på grunn av kraftig snøvær sist påske.. Som den gode ektemann jeg er, så vil jeg selvsagt etterkomme dette kravet dog under tvil Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Vinterplasser hos oss vet jeg Sydvesten - men det er jo et stykke fra Grenland. Meget godt beskyttet havn - molo rundt hele Sitér dette innlegget Link to post
Coast Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Snakk med Erling på Salen. Så lenge det er isfritt burde det er være en alright havn. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Sydvesten Svart 20.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Så lenge vinden ikke er for jævlig så er vel Salen grei den.... nordvesten får da rimelig greit tak der også vil jeg tro, men det er vel en form for molo der om jeg ikke husker helt feil... kort vei til Andedammen er det også... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Coast Svart 20.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2007 Nordvesten går greit den, nord og nordøst tar litt mer. Der er god dybde, moloen skjermer helt for hekkbølger og inn og utmanøvrering går greit så lenge været ikke er helt for jævlig (men da er det vel ikke så aktuelt heller). Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
pete Svart 21.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2007 Helgeroa, der er det kanskje muligheter.Det er jo ikke Grenland men ikke lange stubben. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.