Jump to content

Føler meg litt uvel med tanke på å ta opp båten for vinteren..

Sydvesten

Recommended Posts

Er det noen som kjenner til en god og bekyttet vinterhavn i Grenland som man kan leie en vinterplass....helst med tilgang på strøm.. båten er 12x4m og stikker 1,85 meter dypt. Havnen jeg ligger i er svært dårlig beskyttet mot nordvesten og den er ikke nårdig på vinteren... siden jeg jobber borte hele uken så må den være beskyttet mot vær og vind... Har vurdert området rundt Stoa i Langesund, men er åpen for andre forslag.. Stathelle Marina er også en mulighet vil jeg tro..

Kosterturen til påsken vil jeg gjerne ha som tradisjon, selv om fruen har insistert på at den ikke skal gjøre uten radar på grunn av kraftig snøvær sist påske.. Som den gode ektemann jeg er, så vil jeg selvsagt etterkomme dette kravet dog under tvil :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Så lenge vinden ikke er for jævlig så er vel Salen grei den.... nordvesten får da rimelig greit tak der også vil jeg tro, men det er vel en form for molo der om jeg ikke husker helt feil... kort vei til Andedammen er det også...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nordvesten går greit den, nord og nordøst tar litt mer. Der er god dybde, moloen skjermer helt for hekkbølger og inn og utmanøvrering går greit så lenge været ikke er helt for jævlig (men da er det vel ikke så aktuelt heller).

Vestlandskutter  Fairline

Nidelv Marex Hansvik Manzanita

Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11,

First 40.7 NB 8700

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...