Jump to content

Lekasje Saga 27 AC


sopp

Recommended Posts

:confused:

Ja, lekkasje er lite artig Sopp!

Har fått vann i hanskerommet ved siden av styreposisjonen ved et par anledninger i høst. Vi har ikke funnet lekken enda, men etterforskningen fortsetter når tempen stiger. Vi mistenker to ting foreløpig: skruehull/innfesting av navneplaten på siden. eller skruehull ved innfestingen av stålrørsrekka. Du får beskjed med en gang vi finner en forklaring. Tror dette kan være samme sak som hos deg. Kan det være noe med vektfordeling (eller ved kjøring forover/bakking) som gjør at vannet kommer inn vekselvis foran eller bak? Forstår deg slik at det ikke skjer samtidig på begge steder?

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Har ikke Saga, men antar at mine lekkasjeproblemer også kan oppstå i andre båter. Hadde også lekkasje bakerst i akterkabinen. Hos meg skyldtes det problemer med dreneringshullet fra ankerboksen. Jeg satte inn en tynt syrefast rør og tettet med sika, slik at dreneringsvannet fra boksen fulgte dette røret ut i friluft.

 

Jeg har også tettet små lekkasjer ved vinduer ved ganske enkelt å skru til alle skruene i alu.listene rundt vinduene. Disse kan ha en tendens til å løsne i årenes løp.

Link to post
Share on other sites

Hei båtfolk.

Jeg har lekasje (ferskvann) på min saga 27 ac som er vanskelig å lokalisere.

Typiske kilder er vinduer og sammenføyning mellom skrog og overbygg.

For å effektivisere letingen går det at å få hjelp av en som spyler med hageslange på strategiske steder mens du følger med inni båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...