Tor H Startet 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2007 (redigert) Hei. Har en vanlig LCD pc-skjerm, som jeg tenker å montere fast i dashbordet i båten. (Halco 26). Det jeg lurer på om sånn type skjermer ,som er beregnet for husbruk, tåler miljøet i en båt. Håper noen som har erfaring med dette ,kan svare. Hilsen Tor H. Redigert 21.Oktober.2007 av Tor H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 (redigert) Hei Du kan se mitt prosjekt på Boatputer skibsplast 560 Skjermen som er satt inn der er egentlig ikke noe annet enn en vanlig lcd skjerm med en touchplate på. Har nå demontert denne i det vide og det breie og lcd delen er nok lik andre lcd displayer og de virker relativt solid skrudd sammen. Men all elektronikk vil vel bli påvirket av salt miljø, men så lenge du sørger for at den ikke får noe særlig sjøsprut på seg så tror jeg det skulle gå bra. Jeg antar skjermen din vil vare lenge nok til at du har tenkt på å få deg en ny en før den ryker pga. salt miljø. Ole Redigert 21.Oktober.2007 av xGoRD (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 så rimelige som skjermene er nå (og man kan jo få tak i en brukt for en 5-600-lapp sikkert) så kan man jo ha en i reserve Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Penny Svart 21.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2007 I Poseidon 1 og 2 står det flatskjerm, den første som kom i Poseidon 1 døde etter kort tid, men det var produksjonsfeil. Det ble sendt en ny skjerm av samme type, den har virket fint. Står foran oppgradering av skjermparken i Poseidon 2, nå er problemet å finne skjermer som lar seg stille langt nok ned i lysstyrke til at de ikke helt ødelegger nattsynet. I tillegg må de kunne justeres med knapper på selve skjermen, Samsung har begynt med softwarestyring i Windows, noe som er ubrukelig når skjermen skal kobles til noe som ikke er en PC. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 22.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2007 hei, eg har en 20" flatskjerm fra samsung montert hos meg, funker fint den, dette er riktignok i salongen i en seilbåt, men det går no rimelig bra.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.