giver Startet 30.Januar.2004 Del på Facebook Startet 30.Januar.2004 Hei Jeg (& medrederinnen) er på jakt etter ny gasskomfyr. Hvis jeg skal ha en båtversjon kommer det på ca. 12 k., :nonod: om jeg derimot går for en versjon til hjemmebruk er det ca. 6 k. Er det noen som kan som fortelle meg hva som er forskjellen på disse, bortsett fra prisen ? Begge er i (rustfritt?) stål. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 30.Januar.2004 Del på Facebook Svart 30.Januar.2004 NEI si det du, Sikkerhetsmessig er det sikkert ingen forskjell. Begge har vel flammevakt med avstenging av gasstilførsel. Eneste jeg kan tenke meg er: 1. Kasserolle klemmer/innfesting rundt brennerne 2. Såkalt gimballed oppheng. "Gyro" anording som gjør at komfyren kan bevege seg fritt i sjøgang. - Men dette er sikkert ekstrautstyr. 3. Fordi det er beregnet for båt, legges det på god fortjeneste margin. Sjekk hva de tar for tilsvarende gassovn hos Caravan forhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 30.Januar.2004 Del på Facebook Svart 30.Januar.2004 Synes det hørtes veldig dyrt ut. Er det noe spesielt du er ute etter? En vanlig gasskomfyr til båt koster rundt 5.000 - 6.000 Sitér dette innlegget Link to post
KAT Svart 30.Januar.2004 Del på Facebook Svart 30.Januar.2004 Hei Jeg (& medrederinnen) er på jakt etter ny gasskomfyr. Hvis jeg skal ha en båtversjon kommer det på ca. 12 k., om jeg derimot går for en versjon til hjemmebruk er det ca. 6 k. Ser at det finnes gasskomfyrer med 2 bluss oppå til 5110,- hos Maritim. Med balanseoppheng og det hele. Tilogmed rustfritt. Blussene skal ha en effekt på 2,0 og 2,5 kw. Ovnen har en effekt på 1,5 kw. De dyreste der er ca. kr. 11.000,- KAT Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 31.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2004 Synes det hørtes veldig dyrt ut. Er det noe spesielt du er ute etter? En vanlig gasskomfyr til båt koster rundt 5.000 - 6.000HeiVi har en Taylor 4 bluss m/komfyr som er ubrukelig ombord nå. Hun vil ha 4 bluss igjen, følgelig blir prisen deretter. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 31.Januar.2004 Del på Facebook Svart 31.Januar.2004 Forstår 4 bluss er ikke vanlig i "min verden", der 2 bluss er standard og 3 bluss er "XL", men er det bare på grunn av bluss nr 4 at det er så dyr? Hva er galt med den gamle? Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 31.Januar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2004 Forstår 4 bluss er ikke vanlig i "min verden", der 2 bluss er standard og 3 bluss er "XL", men er det bare på grunn av bluss nr 4 at det er så dyr? Hva er galt med den gamle? HeiKomfyren vi hadde i seilbåten hadde hestesko varmer i bunnen. Den vi har nå har varme-elemetet montert midt i komfyren, jeg har ikke en gang greidd å steike pizza i den. Rå i bunnen og svart på toppen, eller omvendt avhengig av om man legger den over eller under elementet. En ting jeg liker med Taylor'n er at det er en pilotflamme som står og brenner hele tiden. Blussene tennes med denne, og man kan skru av og på bluss uten noen tennmekanisme. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Pilotflamme bruker mye gass! Min erfaring, riktignok fra bolighus i varmere strøk, var at jeg halverte gassforbruket da jeg kuttet ut pilotflammen, og tente gassen de to gangene i døgnet jeg skulle ta en dusj. Jeg ville jo også ha motforestillinger mot å ha en pilotflamme brennende mer eller mindre kontinuerlig i båten (selvsagt bare når man er i båten selv, men allikevel,,,,) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
giver Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Pilotflamme bruker mye gass! Min erfaring, riktignok fra bolighus i varmere strøk, var at jeg halverte gassforbruket da jeg kuttet ut pilotflammen, og tente gassen de to gangene i døgnet jeg skulle ta en dusj. Jeg ville jo også ha motforestillinger mot å ha en pilotflamme brennende mer eller mindre kontinuerlig i båten (selvsagt bare når man er i båten selv, men allikevel,,,,) HeiJeg trodde nesten at avbrenning av gass istedenfor at den samlet seg ombord ved eventuell lekkasje økte sikkerheten. Den står bare på når jeg er om bord. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Hei Jeg trodde nesten at avbrenning av gass istedenfor at den samlet seg ombord ved eventuell lekkasje økte sikkerheten. Den står bare på når jeg er om bord. mvh giver :lol: Mener du at du tar det ikke så nøye med tettheten av anlegget - gass som lekker ut brennes jo opp snart...? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Mener du at du tar det ikke så nøye med tettheten av anlegget - gass som lekker ut brennes jo opp snart...? :lol: Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
giver Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 :lol: Mener du at du tar det ikke så nøye med tettheten av anlegget - gass som lekker ut brennes jo opp snart...? Nei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.