Jump to content

Biltilhenger til frakt av båt?

Verrie

Recommended Posts

Jeg har handlet 2007 modell jolle østpå.

Båthengerene mine er opptatte, og er ikke skiltet.

Jeg vurderer derfor å bruke vanlig bilhenger til frakt av denne jollen. Dette kombinert med bildekk/stropper.

Hvordan ser dere på dette, risikerer jeg å ødelegge jollen ? Det dreier seg om Rib med fast bunn + motor.

Andre forslag ?

Hvis noen vet om båthenger som er rimelig tilsalgs i Mossetraktene, vennligst tips meg fordi jeg kanskje heller skulle vurdere å kjøpe en for så å selge denne når jeg kommer hjem igjen? Send IM isåfall.

Så en annen ting, jeg skal tilbringe et par dager i Oslo i slutten av uken (hvis jeg rekker dette), for så å dra til Gøteborg i forbindelse med jobb Fredag. Er der noe sted i nærheten av Moss jeg kan sette fra meg henger uten at denne står i veien, og blir stjålet? (er der noen større bensinstasjoner etc jeg kan spørre ?)

Hentet selv en Dalla Pieta på sørlandet med varehengeren min. Det fungerte fint :cool:

Nå var det ikke så nøye med den båten da den skal pusses opp, men hvis du har med deg noe å legge den på samt fôre på kantene av lemmene er det ikke noe problem.

Det er klart, hvis du skal hente en RIB som er 20' lang og 2,5 meter brei sliter du litt mer, men båten vår fikset vi med to mann bak og to midtskips, og så bar vi den inn på hengeren bakfra. La under ett par plankebiter foran og bak slik at den gikk klar av sidelemmene.

img_1966.jpg

Jeg vurderer derfor å bruke vanlig bilhenger til frakt av denne jollen. Dette kombinert med bildekk/stropper.

Hvordan ser dere på dette, risikerer jeg å ødelegge jollen ? Det dreier seg om Rib med fast bunn + motor.

Siden du skriver jolle regner jeg ikke med at den er så stor... beskytt båten med f.eks isopor og stroppe den fast så burde ikke det by på problemer....

Er der noe sted i nærheten av Moss jeg kan sette fra meg henger uten at denne står i veien, og blir stjålet? (er der noen større bensinstasjoner etc jeg kan spørre ?)

Lite trolig om noen i det hele tatt vil ha hengeren din der og attpåtil være ansvarlig for den....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...