kirkes Startet 31.Januar.2004 Del på Facebook Startet 31.Januar.2004 Hei. Jeg har en båt med VP TAMD 30 -86 mod. På Båtmagasinet sine sider kan en lese om rensing av turboen med Zalo-vann!! Er dette seriøst eller kan dette utføres av en amatør?. Kan en bare ta av luftfilteret og sprøyte inn Zalo-vann. Jeg må bare spørre, vil det da ikke komme vann inn i motoren, eller er lufta bare til kjøling. En mekaniker jeg snakket med var sikker på at her var det noen som drev med svært dårlige råd. Han hadde aldri hør om rensing av turboen med Zalo-vann?? Håper på gode og informative råd. I dag måtte jeg igjen ta av snø av kalesjen. Hvor bliver våren av!! Hilsen Kirkes Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 31.Januar.2004 Del på Facebook Svart 31.Januar.2004 KLIKK HER Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 31.Januar.2004 Del på Facebook Svart 31.Januar.2004 Her er også noe: https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...;num=1052669592 Sitér dette innlegget Link to post
Motordoktoren Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 :... om rensing av turboen med Zalo-vann!! Er dette seriøst eller kan dette utføres av en amatør?. Kan en bare ta av luftfilteret og sprøyte inn Zalo-vann. Jeg må bare spørre, vil det da ikke komme vann inn i motoren, eller er lufta bare til kjøling. En mekaniker jeg snakket med var sikker på at her var det noen som drev med svært dårlige råd. Han hadde aldri hør om rensing av turboen med Zalo-vann?? Håper på gode og informative råd. Hilsen Kirkes Med mindre du pøser på med store mengder vann på en gang, vil det du sprøyter i inntaket til turboen fordampe før det når motorens forbrenningsrom, så slapp av. Mekanikeren har litt å lære ennå, og det kan han jo glede seg over, for da blir ikke resten av livet kjedelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Forhørte meg litt rundt angående rens av turbo på Yanmar 4LH-HTE kjørt 900 timer. Gjennomgangstonen var at dette var noe som ingen gjorde og skulle de gjøre det på service måtte de få tak i et rensestoff de ikke hadde inne ettersom ingen gjorde dette.... Enden på visen ble at vi ikke renset turboen. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 4.Februar.2004 Del på Facebook Svart 4.Februar.2004 Hei. Jeg har en båt med VP TAMD 30 -86 mod. På Båtmagasinet sine sider kan en lese om rensing av turboen med Zalo-vann!! Er dette seriøst eller kan dette utføres av en amatør?. Kan en bare ta av luftfilteret og sprøyte inn Zalo-vann. Jeg må bare spørre, vil det da ikke komme vann inn i motoren, eller er lufta bare til kjøling. En mekaniker jeg snakket med var sikker på at her var det noen som drev med svært dårlige råd. Han hadde aldri hør om rensing av turboen med Zalo-vann?? Håper på gode og informative råd. I dag måtte jeg igjen ta av snø av kalesjen. Hvor bliver våren av!! Hilsen Kirkes Hei, Har selv en TAMD30 fra 1985. Denne har jo skikkelig papirfilter og det er sikkert begrenset med møkk som ligger på turbinhjulet. Selv tok jeg ikke sjansen på Zalo og vann. Jeg plukket bare av filterkassen og plastrøret til turboen og renset alle vingene med en Q-tips og Rødsprit. Det så helt fint ut etterpå. Da er du helt sikker! Litt pirkejobb men det er jo bare hyggelig. Sjekket også turbinhjulet på eksos siden men her var det kun et fint sotlag av siste tomgangskjøringen. Dette blir brent rent med 600 grader eksos. Lykke til! I dag varmer solen her i Oslo!!! Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.