Jump to content

Effektøkning VP 7.4GL


ThomasS

Recommended Posts

Vurdere en letter trimming av min VP 7.4GL(er vel egentlig en GM blokk på 454cid), og lurer på om noen her vet om noen som selger kit,(topper, stempler, gasser, kam osv) til slike motorer. Eventuelt om det er noen verksted i norge som er billige på slike oppdrag. Eller noen bra steder å bestille deler fra i statene.

Redigert av ThomasS (see edit history)
Link to post
Share on other sites

har lest litt om dette på US forumer og det ser ut til ugh! at det er aller, aller billigst å gå over til forgasser m/tilbehør som kam og manifoiler mv.

 

imidlertid har jeg og lest at denne nokså standard motoren ikke har veiv til alt for mye effektøkning - støpt vs smidd veiv om jeg husker riktig - dessuten er den veldig driftsikker i originalstand og det er jo ganske viktig til sjøss? ;)

 

ville heller sjekket om det er mulig å få tak i en 8.2 liter MPI/GSI? som har samme driftsikkerhet og en del mer "grunt"...

 

det finnes også orignalmotorer (VP/GM) som har betydelig høyere effekter - 500? - av og til på Finn og som heldig er for oss bensinere - de får vi hivd etter oss for et ganske lavt feriebudsjett med kun 100+ timer i jiggen......

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...