Jump to content

Innelagring - i disse vintertider


Sira

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med dere ang.innelaging.

Vi er en gjeng med mer eller mindre "båtgale" som for tredje året har leid et par lagerhaller som har stått tomme. Vi er totalt 20 båter,fra 17 " til 27" som står inne,vi som er aller ivrigst har t.o.m. varme. Det trenger nødvendigvis ikke bli så dyrt heller.Vi bor i innlandet på østlandet så noe billigere er det sikkert her,men dog. Vi betaler fra 2.500,- - 4.000,- pr.båt,for sesongen.

Store kjøreporter,lyst og tørt,gjør vinterlagringen til en lek. Man slipper å tenke på snø,vind,jordslag,etc. Samtidig blir det et veldig sosialt og maritimt miljø.Vi har f.eks nå gått til innkjøp av  en stor poleringsmaskin som vi har kjøpt sammen. Det blir selvfølgelig masse kaffedrikking og prat. Vi føler også at båtsesongen blir lenger da båtpussen er ferdig når du ønsker det.  I ettermiddag skal jeg fortsette med poleringen jeg begynte med før helga, Været spiller ihvertfall ingen rolle mer..... :yesnod:

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med dere ang.innelaging.

Vi er en gjeng med mer eller mindre "båtgale" som for tredje året har leid et par lagerhaller som har stått tomme. Vi er totalt 20 båter,fra 17 " til 27" som står inne,vi som er aller ivrigst har t.o.m. varme. Det trenger nødvendigvis ikke bli så dyrt heller.Vi bor i innlandet på østlandet så noe billigere er det sikkert her,men dog. Vi betaler fra 2.500,- - 4.000,- pr.båt,for sesongen.

Store kjøreporter,lyst og tørt,gjør vinterlagringen til en lek. Man slipper å tenke på snø,vind,jordslag,etc. Samtidig blir det et veldig sosialt og maritimt miljø.Vi har f.eks nå gått til innkjøp av  en stor poleringsmaskin som vi har kjøpt sammen. Det blir selvfølgelig masse kaffedrikking og prat. Vi føler også at båtsesongen blir lenger da båtpussen er ferdig når du ønsker det.  I ettermiddag skal jeg fortsette med poleringen jeg begynte med før helga, Været spiller ihvertfall ingen rolle mer..... :yesnod:

Hei

Jeg kan bare skrive under på det du sier. :smiley:

Men her rundt Oslofjorden kan man bare drømme om de prisene du

snakker om. :wink:

mvh

giver

P.s. Ligger selv lagret inne. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Min båt ligger også inne, og var og såg på den i dag. Har ikke vert der siden jeg la båten inn i høst.  Godt å sjå at båten ligger tørt og godt, men umulig å jobbe der med båten. :yesnod:

 

Gulvet er kun av grus og sand, og vanvittig mye dritt som blir tråkka inn i båten når jeg satt den inn i høst, og takhøyden er akkurat i taket på båten.

 

Tar den ut i slutten av Mars for å starte på mine prosjekter for sesongen.

 

Tror at båten har godt av å komme opp på land om vinteren, selv om at en båt egentlig skal vere på sjøen. Mener også at levetiden på båten blir lenger........

 

Men fy så mange fine dager på fjorden det har vert i vinter, med speilbanke fjorder

på vestlandet.......

 

gleder meg til våren...... :smiley: :smiley: :wink:

Link to post
Share on other sites

Jepp innelagring er tingen!

Vi er også en gjeng i Telemark/Grenland som ser etter mulige haller å leie/kjøpe. (for neste vinter)

Noen som vet om noe????

Båtene ligger nå under presenning i vinterkulda.

For min del er det første vintersesongen da jeg er ny i båtlivet. Ja i hvert fall med overnattingsbåt. (tidligere, Buster RS 70HK Johnsen)

 

:confused:

Hilsen nedsnødd Månestråle.....  :rolleyes:

M/B Månestråle

www.maanestraale.com

Link to post
Share on other sites

Rundt 7000 kr skal de ha for en 25 foter på Nøtterøy.Det tilbudet benyttet jeg en gang fordi

jeg ikke hadde tid til å ta meg av opplaget selv.Veldig greit,gikk og pusset og gnidde ved passende anledninger.

Det gav mersmak-helt til hele j**la hallen datt ned :headbang:Ordentlig festelig ble det da.

De såkalte "ekspertene" som stod for berging av båtene er vel den lokale utgaven av rednecks.Magesyreproduksjon min var på topp i flere uker :confused: Innendørs opplag er veldig

fint det men sørg for at det er en ordentlig godt holdt hall og skjer det en ulykke så bare håp

at det ikke er eksperter som har toppkarakterer som soseladder & cowboyer når det er redning på gang.

Slagskipet klarte seg uten skader,men det var mm om å gjøre.Eneste og siste gangen hun har

vært inne også.

Link to post
Share on other sites

Er det noen fra Østfold som kunne tenkt seg å gjøre det samme, så hadde det vært interesangt å sjekke priser i løpet av sommeren. Jeg er veldig interessert i en slik løsning. Jeg selv holder til i Spydeberg men er interessert i innendørslagring i hele Østfold.

Det er høyst aktuellt for meg også. Bor i Våler, men båten står nå i Rygge.

Link to post
Share on other sites

Hei min båt har ligger inne for 4. sessongen nå, det er meget behaglig, alt innventar og båt for tørket ordentlig opp og det er behaglig å gå og jobbe litt med båten når du har lyst.

Ikke minst, du er ferdig til sjøsetting på den datoen du har bestemt uavhengig av værforhold.

 

 

:confused::rolleyes:

Cato

Link to post
Share on other sites

Dere som bor i Østfold kan jo sjekke denne http://www.multidrift.no/ . De har annonsert i Moss Avis med innendørs opplag til 150 kroner pr fot - og det er billig. Jeg har ikke vært i kontakt med selskapet og vet ikke om de er seriøse.

 

Jeg har båten liggende inne på Vallø, og ja - det koster en hel del. Må regne ca. 14000 i opptak, opplag og utsetting, også kommer alt annet i tillegg (service, nytt utstyr etc, etc). Men båten ligger trygt og godt, og jeg slipper jobben med båten.  Jeg er da av de som synes det er greit å bruke båten - ikke pusse båten  :sad:.

 

Opplag inne avhenger litt av hvor stor båt man har. Mitt inntrykk er at mange kan ta båter opp til 18-20 fot, men har man båt over det kreves det mer utstyr og kompetanse for å håndtere dette.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...