Jump to content

Presenning til Tresfjord 28

Windy37GM

Recommended Posts

God aften godtfolk.

Svigerfar har en Tresfjord 28. Vi trenger en vinterpresenning til denne og har regnet med presenning på 10m. Er det noen som vet om dette er langt nok?

mvh

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg har tilsvarende båt og kjøpte 2 stk presseninger fra Biltema på 5x7 m i litt tungt stoff.

De er tunge å ta på men når det først er på plass med kanner med vann i alle "hull" kan det blåse hatter og høy uten at det er noe fare for at den blåser av.

Med 2 x 5 meter har jeg et overlapp på 50-70 cm og det er mer enn nok.

kopi_av_baathavna_i_vinterdvalen_005.jpg

Når du sier mer enn nok, tror du det holder med 10 meter?

Svigerfatter hadde i fjor en såkallt "drittpresenning/billigpresenning", som spjæret og det ble masse jordslag inne osv. Vil helst unngå det iår :-)

Joda319

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Ja 10 meter holder.

Båten er 8,45 meter og med press.stativ i hver ende blir det maks 9 meter.

Det som er like viktig er å få nok ned på sidene og pga at presseningestativet gjerne er høyt for å slippe ansamling av vann/snø, bør presseningen gå 2,5-3,5 meter ned på hver side.

Brage

Takker :-)

Kjedelig å grise til for svigers, så fint du svarte med rikitge mål. Ha en fin vinter!

mvh

Joda310