Windy37GM Startet 22.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2007 God aften godtfolk. Svigerfar har en Tresfjord 28. Vi trenger en vinterpresenning til denne og har regnet med presenning på 10m. Er det noen som vet om dette er langt nok? mvh Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Avmønstret4 Svart 22.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 Jeg har tilsvarende båt og kjøpte 2 stk presseninger fra Biltema på 5x7 m i litt tungt stoff. De er tunge å ta på men når det først er på plass med kanner med vann i alle "hull" kan det blåse hatter og høy uten at det er noe fare for at den blåser av. Med 2 x 5 meter har jeg et overlapp på 50-70 cm og det er mer enn nok. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 22.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2007 Når du sier mer enn nok, tror du det holder med 10 meter? Svigerfatter hadde i fjor en såkallt "drittpresenning/billigpresenning", som spjæret og det ble masse jordslag inne osv. Vil helst unngå det iår :-) Joda319 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Avmønstret4 Svart 23.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2007 Ja 10 meter holder. Båten er 8,45 meter og med press.stativ i hver ende blir det maks 9 meter. Det som er like viktig er å få nok ned på sidene og pga at presseningestativet gjerne er høyt for å slippe ansamling av vann/snø, bør presseningen gå 2,5-3,5 meter ned på hver side. Brage Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 23.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2007 Takker :-) Kjedelig å grise til for svigers, så fint du svarte med rikitge mål. Ha en fin vinter! mvh Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.