Jump to content

Erfaring med Yamarin 650?


petterøes.3

Recommended Posts

Hei,

Lurer på om det er noen her på båtplassen som har eller har hørt noe positive eller negative ting om Yamarin 650 big catch?

Liker denne båt typen, og vurderer og kanskje kjøpe en slik til våren.

det ligger et par av disse på Finn nå. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=9&tot=53

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=26&tot=53

 

Disse to som ligger der har begge 100hk 4takt. Lurer på om ikke dette blir litt for lite motor. ???? 28-29 knop.

 

Håper på svar fra folk med erfaringer.

Link to post
Share on other sites

 

Linkene virket ikke... Du må ta bort alt etter finnkoden:

 

Yamarin på Finn.no

Yamarin på finn.no - 2

 

Har hatt en Yamarin 7440 og kan iallefall anbefale Yamarin kvalitet generelt, men kjenner ikke denne modellen. Vet at det fantes en tilsvarende Yamarin som ble tung på nesa, men om det var denne vet jeg ikke... Du får håpe andre kommer til med kommentarer. Har du sjekket om det ligger noe i erfaringsdatabasen?

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en slik, 2000-modell med 115 HK Yamaha 4-takt. Jeg syntes båten var god i sjøen, og 115 HK var passelig motorstørrelse. Ville ikke hatt noe mindre motor på den båten, den veier jo en del, og skal du opp i plan med mye folk om bord, så ... Bra byggekvalitet fra Yamarin, den virket bedre "sammenskrudd" enn tilsvarende modell fra Finnmaster den gangen, 6400 MC (f.eks. akterdøren i Finnmasterbåten slarket, skramlet og var utett, på Yamarin 650 var den tett og presis).

 

Solgte båten etter en sesong, jeg trivdes ikke så godt med den etter hvert. Den har en veldig stor midtkabin, det har gått ut over uteplassen, som er liten foran, og enda mindre akter, knapt brukbar til noe som helst annet enn for en mann alene å stå oppreist med fiskestang. Jeg fikk rett og slett litt "klaus" i båten, spesielt på varme sommerdager. Synes også rent estetisk at den har litt "feil" proporsjoner, for høy i forhold til lengden, liksom en pølsebu på vannet. Svenskene kaller jo disse båtene for korvkioskbåtar. :wink:

 

Smak og behag selvsagt, i alle fall må det være en veldig bra allværsbåt og helårsbåt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...