baatsman Startet 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2007 (redigert) http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=179317 Xc -42 Må si att dette er virkelig flotte båter. Bygges som langturseilere, men vi vet alle hvilket fartspotensiale båtene innebærer. Blir spennende å følge disse båtene. Har fulgt litt med på 45 foteren men det er for stort. 42 foteren er en fin størrelse. Har tro på at Xc-serien til X-Yacht blir en hard utfordrer for HR, Najad, Malø osv. Konseptet ser virkelig bra ut. Hentet fra Seilas Redigert 23.Oktober.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Lazy days 2 Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Har selv najad og ser at denne tiltale meg på samme hvis. Jeg vil ha båt på max 40 f så det blir for litt stort. Najad og hr lager nå båter med mer fart enn tidligere. X ene skal nå lage en serie med mindre fart og mere turpreg. Det ser bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 23.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Det kommer en Xc-37 som minste, men største vil bli en 50. Vil tro at prisen blir i HR/Najad klasse. Men spennende å følge prosjektet videre. Linjelekre båter, med helt sikkert gode seilegenskaper. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Careka Svart 23.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2007 Tipper på priser ca. 37 - 3 mil 42 - 5 mil 45 - 7 mil 50 - 9 mil da med bra utstyr. og seil. Så får vi se når første båten kommer. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Kosmix Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Legger merke til at Xc-serien har samme type elektrisk badeplattform som de nye Bavariaene... Er det en brist i sikkerheten, eller er det ikke??? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Enzo Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Det er skumle greier den badeplattform løsningen ja Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) En nydelig båt, oppgitt som min drømmebåt hvis en slapp å tenke på penger- tråden. Er ikke i en slik situasjon enda og kommer vel neppe der heller, men pytt.. Vi får klare oss med Hansen, men kjekt å kikke på flottere damer bare for å skjerpe appetitten litt ) Redigert 24.Oktober.2007 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Mulligan Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 (redigert) Tydelig at X-yachts legger opp til en reinhekla turbåt med denne. Skal bli interessant å se om de tør å ta skrittet til rullestor. Storseilskjøtet vekk fra sittebrønnen. Fin detalj med poopseter. Men jeg liker ikke den nye "moten" med manglende muligheter for å ta seg ombord fra sjøen og dassen i forpiggen. Skal man på toalettet er det en uting å ta seg fram hele lengden av båten til det sted båten har størst bevegelse. Jeg er ikke noen ihuga tilhenger av negativ hekk, den klassiske hekken kler denne båten, men det SKAL være mulighet for å ta seg ombord. Redigert 24.Oktober.2007 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 og dassen i forpiggen. Skal man på toalettet er det en uting å ta seg fram hele lengden av båten til det sted båten har størst bevegelse. se på tegningene en gang til, og du kan få ro i sjelen. Jeg er enig i at det er en uting. Jeg har krysset nordsjøen med en Sunshine 38 med toilettet framme. Spennende opplevelser. Ellers har jo X 99 toilettet framme i båten. Men den brukes jo litt annerledes. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Gunga Din Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Jeg har krysset nordsjøen med en Sunshine 38 med toilettet framme. Spennende opplevelser. vilket syftade du på ? toilettet framme eller Nordsjöen! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Blanco Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Jeg har litt språkproblemer med svensk. Hvis du med syftade mener det jeg tror, så er det en regel å ikke gjøre det over rekken i rom sjø livline eller ikke livline. :nono: Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Herman Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Du må nok ta deg et kurs i svensk , Blanco Gunga Din lurte på om det var dassen forut eller Nordsjøen du tenkte på når du skrev "Spennende opplevelser" Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Blanco Svart 24.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 ja sånn kan det gå. Ikke ofte jeg er i Sverige. Det er feil vei. Jeg tenkte nok på toilettet foran på skarp kryss i +12 ms. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
baatsman Svart 24.Oktober.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2007 Man trenger ikke bruke toalettet i forpiggen, men bruke det på SB side ned trappen. Tror det blir en reinspikka turbåt med gode egenskaper. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 30.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Noen som har hrt noe mer Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
OT-flyktning Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Fikk tilsendt "X-Yachting 2008" fra dem med en 7-siders artikkel om XC42. Kan selvfølgelig ikke legge den ut her, men kan jo prøve å besvare spesifikke spørsmål. Ellers ligger vel det meste her : http://x-yachts.com/seeems/40086.asp Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Tenkte jeg skulle ta en tur til Nesset. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.