Jump to content

Ny X-Yacht, Xc 42


baatsman

Recommended Posts

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=179317

 

Xc -42

Må si att dette er virkelig flotte båter. Bygges som langturseilere, men vi vet alle hvilket fartspotensiale båtene innebærer. Blir spennende å følge disse båtene.

Har fulgt litt med på 45 foteren men det er for stort. 42 foteren er en fin størrelse. Har tro på at Xc-serien til X-Yacht blir en hard utfordrer for HR, Najad, Malø osv.

Konseptet ser virkelig bra ut.

 

xyacht.jpg

 

Hentet fra Seilas

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

En nydelig båt, oppgitt som min drømmebåt hvis en slapp å tenke på penger- tråden. Er ikke i en slik situasjon enda og kommer vel neppe der heller, men pytt.. Vi får klare oss med Hansen, men kjekt å kikke på flottere damer bare for å skjerpe appetitten litt :lol: )

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tydelig at X-yachts legger opp til en reinhekla turbåt med denne. Skal bli interessant å se om de tør å ta skrittet til rullestor.

Storseilskjøtet vekk fra sittebrønnen.

Fin detalj med poopseter.

Men jeg liker ikke den nye "moten" med manglende muligheter for å ta seg ombord fra sjøen og dassen i forpiggen. Skal man på toalettet er det en uting å ta seg fram hele lengden av båten til det sted båten har størst bevegelse.

Jeg er ikke noen ihuga tilhenger av negativ hekk, den klassiske hekken kler denne båten, men det SKAL være mulighet for å ta seg ombord.

Redigert av Mulligan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

og dassen i forpiggen. Skal man på toalettet er det en uting å ta seg fram hele lengden av båten til det sted båten har størst bevegelse.

 

se på tegningene en gang til, og du kan få ro i sjelen.

Jeg er enig i at det er en uting. Jeg har krysset nordsjøen med en Sunshine 38 med toilettet framme. Spennende opplevelser. Ellers har jo X 99 toilettet framme i båten. Men den brukes jo litt annerledes.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...