Jump to content

Relansering Viking Conquest?


Ole-Jacob

Recommended Posts

sitter strekmannen på toalettet ? :lol:

Men fra spøk til alvor. Blir det noe modernisering av designet over fenderlista ?

Hva er bra med Isotta Fraschini ? Bortsett fra at de sikkert ikke får problemene til D6 :crazy:

Ser at Isotta har maskiner opp til 3196 hk (vekt 7300 kg) så det er jo i en litt annen klasse enn Volvo da http://www.isottafraschini.it/

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg tar nærmere kontakt etter at de har ringt fra Norsk Tipping da :wink:

Eneste problemet er at den er 7-8 fot lengre enn maxlengde i båthavna mi.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ja sånn sett skulle den passe. Windyen min er 3,16 meter faktisk, har jeg lest.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Jeg håper dere får dette prosjektet i havn for dette er en spesiell båttype med suverene egenskaper. Kommer den med Armesson drev som opsjon?

Jeg synes det er viktig å få på plass enkelte tekniske detaljer som gjør det enkelt å bruke en slik båt. Hvordan man for eks. Kan legge på en halvpresenning i en fart for å beskytte stoler og instrumenter i regnvær. Hvordan man enkelt kan ta seg om bord med presenningen på etc.

Jeg tror jeg ville festet Targabøylen på utsiden og prioritert en halvpresenning som virker. Se på hvordan Viksund har gjort for å få bort overvann ved å lage forsenkninger etc. Geniale løsninger som er praktiske er også viktig etter min mening.

Hva med et bilde av hele modellen?

Link to post
Share on other sites

Liker dårlig løsningen akterut. Bedre å lage en lav "vegg" akterut med port enn å ha det helt åpnet. Minner em BMB løsningen, og den er dårlig egnet i Norge med våre vekslende værforhold.

Denne er bedre: 33_-499981289.jpg

 

Tenk også på å lage en kalesjeløsning som fungerer best mulig i praksis og er enkel å ta av og på.

Link to post
Share on other sites

Ok, det er bra! Virker bare på bildet som om det er "åpen løsning" akter med solseng rett ut slik som f.eks BMB har på en del båter. Kjekt i middelhavet, men ikke i Norge der man skal bruke båten når været også ikke viser seg fra sin beste side.

 

Du må legge ut mer info etter hvert som prosjektet skrider frem.

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Må desverre si meg enig, syns ikke den skissen var særlig vellykket iallefall. Originalens tidløse linjer - og så litt "såpekopp design" i tillegg...

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...