Ole-Jacob Startet 25.Oktober.2007 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2007 (redigert) Det arbeides for tiden med en relansering av Viking Conquest.. 45 fot.. Fart opp mot 50 knop med std motorer. For nærmere info se her. Redigert 25.Oktober.2007 av Ole-Jacob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 25.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 (redigert) sitter strekmannen på toalettet ? Men fra spøk til alvor. Blir det noe modernisering av designet over fenderlista ? Hva er bra med Isotta Fraschini ? Bortsett fra at de sikkert ikke får problemene til D6 Ser at Isotta har maskiner opp til 3196 hk (vekt 7300 kg) så det er jo i en litt annen klasse enn Volvo da http://www.isottafraschini.it/ Redigert 25.Oktober.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 (redigert) Hehe.. strekmannen tok seg en pause på kontoret ja.. Det arbeides med med diverse endringer eksteriørt og interiørt.. D6 370 x 2 vil nok passe meget bra som std installasjon i denne båten. Redigert 25.Oktober.2007 av Ole-Jacob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 25.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 (redigert) Jeg tar nærmere kontakt etter at de har ringt fra Norsk Tipping da Eneste problemet er at den er 7-8 fot lengre enn maxlengde i båthavna mi. Redigert 25.Oktober.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 25.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 Den skulle i hvert fall være smal nok; omtrent som din Windy 27.. (3,1) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 25.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 Ja sånn sett skulle den passe. Windyen min er 3,16 meter faktisk, har jeg lest. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Careka Svart 25.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2007 Å hva vil så denne komme til å koste ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 26.Oktober.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 Prisen vil være konkurransedyktig.. - Høy byggekvalitet - Kompromissløse egenskaper - Svært lavt drivstofforbruk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hifo Svart 26.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2007 har tittet på den båten før , helt rå synes jeg . Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 5.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2007 har tittet på den båten før , helt rå synes jeg . Jeg mener du har helt rett i det.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Jo det er en flott båt. Virkelig smal og lang. Jeg antar den vil bli modifisert noe for å få et mere moderne design. Det blir spennende å se. Men det finnes andre råe europeiske båter også. F.eks Sunseeker Superhawk og Hunton 37 (50.9 knop med 2x D6-350) og Hunton 43. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
LTKH Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Og vips var et nytt "behov" oppstått! Eg e syge itte ein sånn ein, må ha targa da... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 6.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2007 Viking Conquest har et større bovolum enn Hunton-båtene.. Kombinasjonen stort bovolum med eksepsjonelle fartsressurser er noe av det som gjør Vikingen spesiell. Targa er er en selvfølge! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 6.November.2007 Del på Facebook Svart 6.November.2007 Kunne tenkt meg å ha en slik i "coupe" utgave Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 27.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2008 (redigert) Et lite glimt av modellen vi arbeider med; Redigert 27.April.2008 av Ole-Jacob (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
logget av Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Jeg håper dere får dette prosjektet i havn for dette er en spesiell båttype med suverene egenskaper. Kommer den med Armesson drev som opsjon? Jeg synes det er viktig å få på plass enkelte tekniske detaljer som gjør det enkelt å bruke en slik båt. Hvordan man for eks. Kan legge på en halvpresenning i en fart for å beskytte stoler og instrumenter i regnvær. Hvordan man enkelt kan ta seg om bord med presenningen på etc. Jeg tror jeg ville festet Targabøylen på utsiden og prioritert en halvpresenning som virker. Se på hvordan Viksund har gjort for å få bort overvann ved å lage forsenkninger etc. Geniale løsninger som er praktiske er også viktig etter min mening. Hva med et bilde av hele modellen? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Liker dårlig løsningen akterut. Bedre å lage en lav "vegg" akterut med port enn å ha det helt åpnet. Minner em BMB løsningen, og den er dårlig egnet i Norge med våre vekslende værforhold. Denne er bedre: Tenk også på å lage en kalesjeløsning som fungerer best mulig i praksis og er enkel å ta av og på. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 27.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2008 Båten vil selvsagt ikke være uten aktervegg.. Arneson vil være en naturlig opsjon, der man skal ha fart over 50 knop; så ja.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Svart 27.April.2008 Del på Facebook Svart 27.April.2008 Ok, det er bra! Virker bare på bildet som om det er "åpen løsning" akter med solseng rett ut slik som f.eks BMB har på en del båter. Kjekt i middelhavet, men ikke i Norge der man skal bruke båten når været også ikke viser seg fra sin beste side. Du må legge ut mer info etter hvert som prosjektet skrider frem. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ole-Jacob Svart 27.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.September.2008 Se her for oppdatering; Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
borre16610 Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Dette blir ikke bra! Det var en gang en vakker båt.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sap_2000 Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Veldig enig. Fin båt med fine linjer, men den hekken mer enn ødelegger hele greia IMO. En hekkløsning ala moderne Windy, Fairline osv. tror jeg hadde blitt mer vellykket og ikke minst mer salgbart... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post Share on other sites More sharing options...
10ta9c Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Nei, dette funker ikke i det hele tatt. Orginalen er fin. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post Share on other sites More sharing options...
Astrix Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Stiller meg helt bak dette, båten var fin den "orginal". Det her vær vel ikke akkurat stygt , men langt ifra noe jeg ønsker. Det er noe helt feil med hekken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 2.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2008 Må desverre si meg enig, syns ikke den skissen var særlig vellykket iallefall. Originalens tidløse linjer - og så litt "såpekopp design" i tillegg... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.