Jump to content

Noen som har seilt til Grønland?

Kaftein ØL

Recommended Posts

Hvis reforhandlig av kontrakten min går i box nu i desember så blir det tur til grønnland i juni-juli i forbindelse med jobb:) Planen er å være i Kangerlussuag i en mnd'e for å jobbe:)

Hold tråden oppdatert underveis- så kanskje man kan møtes for en prat på kaikanten:)

- MartinL

Hvis reforhandlig av kontrakten min går i box nu i desember så blir det tur til grønnland i juni-juli i forbindelse med jobb:) Planen er å være i Kangerlussuag i en mnd'e for å jobbe:)

Hold tråden oppdatert underveis- så kanskje man kan møtes for en prat på kaikanten:)

- MartinL

Det skal jeg gjøre. Jeg sliter litt med å finne flybilletter (er egentlig ganske ubrukelig på det), men får høre med noen som har peiling på hvordan man finner slike billetter på nett til en billig penge!

Har forresten eventyrlig seilas, og vært på foredraget 2 ganger, uten tvil det beste foredraget jeg har vært på. Anbefales på det sterkeste!

• 2 uker senere...

Flyforbindelse til Grønland er greit men dyrt ! Du flyr København til KANGERLUSSUAQ og omvendt. Der bytter du til innenlands fly eller helikopter. Greenland Air har et fullstendig håpløst system for å bestille billetter og du trenger kredit kort. Skrankepersonalet skjønner heller ikke bilettsystemet og river seg i håret de og. Billettkontoret på Grønland er helt på trynet og servicen er om mulig på minus siden.

Nå har vi kommet et skritt nærmere. Avreise blir utsatt til 15. juli, dermed slipper vi stress og cash med flybilletter. Satser på å være på tur ut august, men håper på å holde på ut i september også, slik at vi får undersøkt island litt også. Herlig!

• 2 uker senere...
Har forresten eventyrlig seilas, og vært på foredraget 2 ganger, uten tvil det beste foredraget jeg har vært på. Anbefales på det sterkeste!

Har også vært på foredrag med de gutta og nå blir det mulig for alle å få med seg den historien siden de skal vise dette på TV over flere programmer etter nyttår

• 5 måneder senere...

Forberedelsene går jevnt og trutt, men turen er utsatt ett år, rett og slett fordi det blir for mye når det plutselig blir to bryllup midt i fellesferien. Dessuten blir det for sent hvis vi utsetter turen til midten av juli. Har hatt en flott seilas til orkenøyene i pinsen, så det har blitt mye seiling, men det ser nok ut til at sommerferien blir på norskekysten og kanskje over til shetland og færøyene. Til vinteren blir det alanterkryss og noen måneder i karibien, så det blir garantert nok seiling i år uansett.

Ikke umulig, foreløpig ar ingen planer endelig, men nordsjø-seilas ga absolutt mersmak, spesielt etter den fantastiske turen vi hadde sist. Da sløra vi over fra kristiansand på 50 timer, med perfekt vind, sol, øl og greier

• 6 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...